Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Stemmer. Grunnen til at jeg postet det her, er at jeg ønsker å vite hva reglene rundt dette egentlig er, om det er riktig eller ikke. Dette er nok et eksempel på at det trengs klargjøring av hva reglene egentlig gjelder, for det er ikke sjelden at moderatorene tolker de slik de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbakemelding: Moderatorene er alt for strenge og gjør forumet til et kjedelig sted. Forumreglene generelt er helt idiotiske, hva faen er greie med å måtte bruke tre ord for å beskrive en tråd, eller måtte bruke 14 tegn er det vel, i hver post. Ingen andre forum jeg har vært på har hatt så idiotiske regler.

Lenke til kommentar

Det jeg sa gikk også på moderatorene. Moderatorenes oppførsel gjør forumet utrolig kjedelig, den posten du akkurat har lagd er et perfekt eksempel på det.

 

Ikke bare er det "nitpicking" du presterer å gjøre her, men du klarer i samme omgang å være sarkastisk.

 

Kjempebra jobbet.

 

Det er en annen ting med moderatorene her, det virker som de tror at de gjør en hellig jobb som faktisk betyr noe når dere i virkeligheten gjør en ræva jobb, og at dere liker å plage brukere med terping av regler og litt dårlig skjult sarkasme hver gang noen sier ting dere ikke er enig i, eller når noen uheldigvis poster en tråd i feil kategori, noe som ikke er så rart i et så jævla rotete forum som det her.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

BTK: Du er velkommen til å forlate forumet, om det er et kjedelig sted. Det er fullt frivillig å være her, samtidig som det ikke er en rett, men et tilbud :)

 

Kritikk både fortjener vi, og tar det i mot med åpne armer, så lenge kritikken er konstruktig. Nyttig å lese denne tråden, slik at vi ser om det vi gjør ses på som en bra tjeneste eller ikke. Foresten så får vi ikke en krone for denne jobben, så om vi ikke svarer på rapporter eller PM's med en gang, så er det nok fordi vi er på jobb eller fordi vi har et liv også utenom forumet. Kom med mer kritikk... eneste måten vi kan bli bedre på :)

Lenke til kommentar
Tilbakemelding: Moderatorene er alt for strenge og gjør forumet til et kjedelig sted. Forumreglene generelt er helt idiotiske, hva faen er greie med å måtte bruke tre ord for å beskrive en tråd, eller måtte bruke 14 tegn er det vel, i hver post. Ingen andre forum jeg har vært på har hatt så idiotiske regler.

6190009[/snapback]

Det er en grunn til at vi har et mye bedre forum enn blant annet "Catch-Gamer", "Nesc.nu" og mange andre norske forum.

 

Av de forum jeg har vært innom, er dette det ryddigste.

Vi har de mest seriøse og koseligste brukerene, og moderatorene - etter min mening.

 

Du får prøve deg et par uker i "Catch-Gamer" sitt forum, jeg lover deg, du kommer til å savne de strenge moderatorene. <3

Lenke til kommentar
Det jeg sa gikk også på moderatorene. Moderatorenes oppførsel gjør forumet utrolig kjedelig, den posten du akkurat har lagd er et perfekt eksempel på det.

 

Ikke bare er det "nitpicking" du presterer å gjøre her, men du klarer i samme omgang å være sarkastisk.

Det fortjener du vel strengt tatt, så elendig oppførsel som du fremviser her.

 

Det er en annen ting med moderatorene her, det virker som de tror at de gjør en hellig jobb som faktisk betyr noe når dere i virkeligheten gjør en ræva jobb, og at dere liker å plage brukere med terping av regler og litt dårlig skjult sarkasme hver gang noen sier ting dere ikke er enig i, eller når noen uheldigvis poster en tråd i feil kategori, noe som ikke er så rart i et så jævla rotete forum som det her.

6190152[/snapback]

Merkelig. Jeg har enda ikke hatt problemer med å finne frem, såvidt jeg kan huske.

 

Kan du ikke bare ta det til deg når du gjør feil og ikke skylde på andre for dine egne feil?

Lenke til kommentar

BTK: Nå er det engang slik at denne tråden ikke er opprettet for å diskutere hvorvidt reglene er "idiotiske" eller ei, men snarere for å gi tilbakemeldinger og kritikk til moderatorene - Ris / ros.

 

Om du er uenig med reglementet, foreslår jeg at du gjør ett/flere av følgende valg:

A) Tar kontakt med forumstyret og fremmer dine forslag, evt. kritikk

B) Tar opp dette i tilbakemeldingsdelen for forumet

C) Forlater forumet i søken om å finne ett 'friere' forum

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
BTK: Nå er det engang slik at denne tråden ikke er opprettet for å diskutere hvorvidt reglene er "idiotiske" eller ei, men snarere for å gi tilbakemeldinger og kritikk til moderatorene - Ris / ros.

 

Om du er uenig med reglementet, foreslår jeg at du gjør ett/flere av følgende valg:

A) Tar kontakt med forumstyret og fremmer dine forslag, evt. kritikk

B) Tar opp dette i tilbakemeldingsdelen for forumet

C) Forlater forumet i søken om å finne ett 'friere' forum

6190795[/snapback]

 

Jeg leser/forstår BTK sine poster som tilbakemeldinger til forumet, hverken mere eller mindre. Jeg er også helt enig i at "støtteærklæringer" fra wannabies mods. er irriterende.

Lenke til kommentar

BTK: Du har sagt vi er for strenge, men ikke kommet med andre eksempler enn regler du er uenig i. Dette hjelper oss fint lite, da vi som moderator må moderere utifra de gitte regler. Så er det moderatorene som er for strenge, eller er det reglene? Eller er det begge? Og om det er moderatorer som er for strenge så gjerne utdyp litt. Er bøttevis med innlegg her hvor vi blir kritisert for å ikke være strenge nok, de er også underbygd. Så da ville det for oss moderatorer vært flott å vite hva som er så strengt med modereringen (strengt regelverk får du ta et annet sted) :)

 

 

Og dere får værsågod tolllerere at andre brukere er uenig i deres kritikk og sier sin mening. Poster man et innlegg så aksepter at noen svarer på det. Har man problemer med at brukere svarer deg og dine argumenter så bør man ikke poste. Dette er et diskusjonsforum, reaksjon på meninger er således normalt.

Lenke til kommentar
Dette hjelper oss fint lite, da vi som moderator må moderere utifra de gitte regler. Så er det moderatorene som er for strenge, eller er det reglene? Eller er det begge?

6190997[/snapback]

 

Å være "snill og høflig" er en gråsone uten like. Moderatorene her opererer dessverre på ytterkanten av den sona. Det er så strenge regler på hvor, når og hvordan man skal holde en diskusjon at en god diskusjon aldri vil kunne finne sted.

 

HW.no er et sted for chatting og informasjonsutveksling, ikke debatter.

Det ser imidlertidig ut som at det store flertallet her foretrekker dette, så hvorfor jeg skriver dette, det aner jeg ikke. Dere kan jo evt. forandre navnet til noe annet enn diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og dere får værsågod tolllerere at andre brukere er uenig i deres kritikk og sier sin mening. Poster man et innlegg så aksepter at noen svarer på det. Har man problemer med at brukere svarer deg og dine argumenter så bør man ikke poste. Dette er et diskusjonsforum, reaksjon på meninger er således normalt.

6190997[/snapback]

 

Tusen takk!

Det jeg kunne ønske meg er at dere lager nye tråder for wannabies. Mener å ha sett at når meningsutvekslingene går mellom brukere i denne tråden, så er dere flinke til å fase disse over i egne tråder. Det synes jeg kanskje dere kunne gjøre med alle "forstyrrende" støtteærklæringer som går i favør moderatorer. Så kan denne tråden forbeholdes direktekontakt.

Lenke til kommentar
Og dere får værsågod tolllerere at andre brukere er uenig i deres kritikk og sier sin mening. Poster man et innlegg så aksepter at noen svarer på det. Har man problemer med at brukere svarer deg og dine argumenter så bør man ikke poste. Dette er et diskusjonsforum, reaksjon på meninger er således normalt.

6190997[/snapback]

 

Tusen takk!

Det jeg kunne ønske meg er at dere lager nye tråder for wannabies. Mener å ha sett at når meningsutvekslingene går mellom brukere i denne tråden, så er dere flinke til å fase disse over i egne tråder. Det synes jeg kanskje dere kunne gjøre med alle "forstyrrende" støtteærklæringer som går i favør moderatorer. Så kan denne tråden forbeholdes direktekontakt.

6191514[/snapback]

 

Når en sier eksempelvis at moderatorene er for streng og andre kommer inn og er uenig så er nå dette to forskjellige meninger som begge er tellendes. Dette er ikke en tråd hvor man skal ignorere alle som mener moderatorene gjør det bra. All kritikk er essensiell, både god og dårlig. Om vi kun tilpasser oss den dårlige kritikken så kan det fort bli en konsekvens at de som idag er fornøyd i morgen blir misfornøyd.

 

Så igjen, det er ikke slik at kun de som er misfornøyd har talerett og de som er fornøyd ikke skal få lov å ytre dette. Det sier nå seg selv. Har noen problemer med det, så er det fint lite vi kan gjøre med det.

 

Man ber oss her ignorere alle som mener moderatorene ikke er for strenge. Det blir feil.

 

HW.no er et sted for chatting og informasjonsutveksling, ikke debatter.

6191145[/snapback]

 

Nå tror jeg du har misforstått konseptet. Diskusjon.no er også stedet for debatter.

Lenke til kommentar

Dotten/NorthGarden: Jeg tror dere misforstår burnedmind. Når han sier "HW.no er et sted for chatting og informasjonsutveksling, ikke debatter", så er det fordi han ikke synes moderatorene lar det være rom for debatter, og ikke fordi han mener at det _burde_ være slik.

 

NorthGardens kommentar om "Hvorfor tror du det heter diskusjon.no?" blir dermed helt feilplassert. burdnedminds poeng er jo at nettopp at diskusjon er lik debatt, og at navnet dermed blir et paradoks, siden diskusjon.nos moderatorer ikke åpner for reelle debatter/diskusjoner.

 

Dette var i alle fall min tolkning av burnedminds tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar

Jeg deltar i mange debatter i dette forumet, jeg. Merkelig at folk kan oppfatte situasjonen så forskjellig. På hvilken måte stenger moderatorene for reelle debatter? Hva er reelle debatter?

 

Jeg ser at mrmus er bekymret over at jeg ikke kritiserer de som modererer dette forumet, og det betyr for ham tydeligvis at jeg er en "wannabe-moderator". Jeg kan her og nå berolige gutten med de vage kommentarene med at jeg ikke har tid, ork eller interesse av å være moderator i dette forumet. Ikke egner jeg meg som moderator heller, siden jeg har sterke meninger og biter igjen hvis noen begynner å glefse på meg. Så når jeg våger å motsi den misfornøyde masse så er det ikke fordi jeg har moderatoraspirasjoner, men fordi jeg er med i et offentlig diskusjonsforum der jeg ser folk fremsette påstander, argumenter og anklager jeg ofte ikke kjenner meg igjen i. Da kan det være greit at jeg og andre "wannabes" også får vår røst hørt, så ikke klagerne oppnår et lovløst forum som plages av intetsigende overskrifter og innlegg uten noe reelt innhold.

 

Og istedenfor å gå rundt grøten, mrmus, kan du ikke for en gangs skyld si noe direkte?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Jeg synes det er flotte moderatorer her på forumet :)

Har vært på flere andre forum hvor jeg har slutta helt fordi det er vill vest der. Regler for emne felt o.l eksiterer ikke.

 

Eneste jeg er litt irritert over er når tråder pluselig blir slettet helt uten videre når det faktisk er en diskusjon der. Irriterer meg grenseløst over slike tråder, og tråder hvor moderator ikke nevner grunn til lukking.

 

Hvis dere vil ha vekk alt som er sagt i en tråd, synes jeg heller at dere skal slette alle innleggene og skrive en post der dere nevner grunn til hvorfor tråden blir slettet og så lukke den. Er så jævlig irriterende og få opp "Tråden eller innlegget du linket finnes ikke. Kontroller linken, eller prøv igjen senere". Jeg har hatt en del tråder angående karikatur tegninger av Mohammed, alle er blitt slettet, har ikke fått noen PM om grunn, og det ble ikke oppgitt i tråd.

 

Ellers gjør dere en god jobb :)

 

Mye kosligere når dere stenger en tråd/modererer en tråd og svarer positivt (eks. Dotten med sine uendelige vakter) og er hyggelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...