Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Vel jeg er helt enig - spør trådstarter om hvilken intelprosessor som er best så er det ikke akseptabelt at brukere slenger ut "kjøp sokkel 939 og amd" uten noen begrunnelse overhodet.

 

Det er både useriøst og off topic.

 

Ei heller å si at AMD er bedre når trådstarter spør ang. et intelsystem. Grunnen til dette er at det er SVÆRT stor sannsynlighet at tråden går off topic i en diskusjon om amd vs intel. Vær varsom - det funker best.

6090985[/snapback]

Men Alastor. Hvis du ikke hadde peilling på data,ville ikke du da bli glad for å bli opplyst om at det finnes en cpu som vil gi deg mer for pengene?

Siden trådstarter nevnte spill som en av bruksområdene faller det helt naturlig for meg å anbefale AMD. Det synes jeg er et godt råd.

 

Som du også ser har trådstarter forandret sin mening. Nå har han bestemt seg for å vente på AM2 eller Conroe. :)

 

Edit:Jeg er forresten alltid varsom med mine anbefalinger. Ofte kommer det mye ann på smak og behag,men i dette tilfellet syntes jeg ikke det.

Som deres egen test i 2000 kr klassen sier:

 

AMD Athlon 64 3500+. Denne prosessoren koster godt over 1500 kroner, men gjør det gjennomgående meget skarpt. Alt i alt må denne prosessoren kåres til testens mest imponerende. Best i test
Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel jeg er helt enig - spør trådstarter om hvilken intelprosessor som er best så er det ikke akseptabelt at brukere slenger ut "kjøp sokkel 939 og amd" uten noen begrunnelse overhodet.

 

Det er både useriøst og off topic.

 

Ei heller å si at AMD er bedre når trådstarter spør ang. et intelsystem. Grunnen til dette er at det er SVÆRT stor sannsynlighet at tråden går off topic i en diskusjon om amd vs intel. Vær varsom - det funker best.

6090985[/snapback]

Men Alastor. Hvis du ikke hadde peilling på data,ville ikke du da bli glad for å bli opplyst om at det finnes en cpu som vil gi deg mer for pengene?

Siden trådstarter nevnte spill som en av bruksområdene faller det helt naturlig for meg å anbefale AMD. Det synes jeg er et godt råd.

 

Som du også ser har trådstarter forandret sin mening. Nå har han bestemt seg for å vente på AM2 eller Conroe. :)

 

Edit:Jeg er forresten alltid varsom med mine anbefalinger. Ofte kommer det mye ann på smak og behag,men i dette tilfellet syntes jeg ikke det.

Som deres egen test i 2000 kr klassen sier:

 

AMD Athlon 64 3500+. Denne prosessoren koster godt over 1500 kroner, men gjør det gjennomgående meget skarpt. Alt i alt må denne prosessoren kåres til testens mest imponerende. Best i test

6091092[/snapback]

Jo - normalt sett så kunne det vært ok.

 

men du glemmer det at dersom EN person sier "jammen kjøp AMD"...så kan du banne på at en annen kommer og sier "nehei, intel er bestest"..og så har vi det gående.

 

Så det er av den grunnen vi ikke trenger at folk hopper inn med en bedre anbefaling når trådstarter spør om noe mer spesifikt enn "hva bør jeg velge i et oppsett for slik og slik".

 

Denne tråden var for spesifik til å bli ødelagt av amd vs intel.

Lenke til kommentar

Morten K: Hvis du skriver på ett forum "Jeg ønsker meg en ny telefon, det skal være av merket Sony Ericsson, men jeg vet ikke modell - Kan dere hjelpe?", og du får følgende svar "OMG OMG Du må jo velge NOKIA, alle vet jo at det er best?" "Herregud, Nokia r0xx0rz" "Buu SE suger!", hvordan får det deg til å føle deg? Som om at du blir hjulpet mot ett valg? Neppe...

 

Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev, var rett og slett fordi når en spør etter noe så konkret som det trådstarter gjorde - rett og slett spurte om forskjellen på 2 forskjellige modeller av en prosessor fra samme firma, som denne gangen tilfeldigvis var Intel, uten å nevne noe om AMD eller noe som helst i det hele tatt som kunne ligne på noe som kunne dra i gang en diskusjon om hvorvidt AMD eller Intel er best.

 

Tråden vil da automatisk ende opp som:

 

- ATi vs nVIDIA

- Xbox vs PS (evt Xbox360 vs PS3 - Som ikke engang er på markedet enda

- Windows vs ulike Linux, Unix og *BSD-distroer

 

Lista er lang og jeg gidder ikke ramse opp alle.

 

 

Jeg håper du ser poenget mitt, det var ikke for å fornærme noen, rett og slett kun for å hjelpe trådstarter til å få ett svar på det han/hun spurte om.

 

Hadde alle gått inn for å svare på det det blir spurt om ville mye av probleme med fanboys, flaming og personangrep automatisk blitt borte, men i dagens samfunn hvor det tilfeldigvis er ytringsfrihet, blir det straks annerledes. Derfor må den enkelte ta ansvar for egne handlinger og ytringer og prøve å holde seg i skinnet.

 

Håper du fikk svar på det du spurte om Morten K.

Lenke til kommentar

Jo - normalt sett så kunne det vært ok.

 

men du glemmer det at dersom EN person sier "jammen kjøp AMD"...så kan du banne på at en annen kommer og sier "nehei, intel er bestest"..og så har vi det gående.

 

Så det er av den grunnen vi ikke trenger at folk hopper inn med en bedre anbefaling når trådstarter spør om noe mer spesifikt enn "hva bør jeg velge i et oppsett for slik og slik".

 

Denne tråden var for spesifik til å bli ødelagt av amd vs intel.

 

Skjønner ditt argument angående AMD vs Intel.

Jeg synes forumbrukerne er blitt veldig flinke på å slå ned på slike ting.

Spesielt oss som har vært her en stund. Vi rapporter til en moderator straks slike ting forekommer.

I dette tilfellet synes jeg derimot at det var rett å nevne AMD.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Morten K: Hvis du skriver på ett forum "Jeg ønsker meg en ny telefon, det skal være av merket Sony Ericsson, men jeg vet ikke modell - Kan dere hjelpe?", og du får følgende svar "OMG OMG Du må jo velge NOKIA, alle vet jo at det er best?" "Herregud, Nokia r0xx0rz" "Buu SE suger!", hvordan får det deg til å føle deg? Som om at du blir hjulpet mot ett valg? Neppe...

 

Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev, var rett og slett fordi når en spør etter noe så konkret som det trådstarter gjorde - rett og slett spurte om forskjellen på 2 forskjellige modeller av en prosessor fra samme firma, som denne gangen tilfeldigvis var Intel, uten å nevne noe om AMD eller noe som helst i det hele tatt som kunne ligne på noe som kunne dra i gang en diskusjon om hvorvidt AMD eller Intel er best.

 

Tråden vil da automatisk ende opp som:

 

- ATi vs nVIDIA

- Xbox vs PS (evt Xbox360 vs PS3 - Som ikke engang er på markedet enda

- Windows vs ulike Linux, Unix og *BSD-distroer

 

Lista er lang og jeg gidder ikke ramse opp alle.

 

 

Jeg håper du ser poenget mitt, det var ikke for å fornærme noen, rett og slett kun for å hjelpe trådstarter til å få ett svar på det han/hun spurte om.

 

Hadde alle gått inn for å svare på det det blir spurt om ville mye av probleme med fanboys, flaming og personangrep automatisk blitt borte, men i dagens samfunn hvor det tilfeldigvis er ytringsfrihet, blir det straks annerledes. Derfor må den enkelte ta ansvar for egne handlinger og ytringer og prøve å holde seg i skinnet.

 

Håper du fikk svar på det du spurte om Morten K.

6092062[/snapback]

 

tja, er ganske enig i det du sier, og at trådene ofte sporer av, men jeg syns det er like viktig å høre hvorfor andre mener at man burde ta andre valg, da man ikke tenker i likt perpektiv.. men begrunnelsen skal da ikke være, jeg hater f.eks intel, derfor er AMD best..man må komme med gode begrunnelser, ellers så bør man holde seg unna..

Lenke til kommentar

Til info så driver jeg og splitte ut enkelte innlegg som ikke egentlig har noe i denne tråden å gjøre :)

 

Edit:

 

Diskusjon rundt advarselssystemet og ønske på å endre rettigheter til mods kan gjøres her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=577254

 

Diskusjon rundt bruk av pm kan gjøres her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=577268

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen! En liten pust i bakken etter lang barnetog og det meste.

 

Jeg synes moderatorer her opptrer stort sett greit. Jeg kan ha blitt irritert på stenging av en tråd, men stort sett alltid forstått synspunktet rundt regelen som brukes og inneforstått meg med det.

 

Det eneste jeg har opplevd som jeg kan klage på er at jeg står med 10% advarselsnivå fordi jeg spøkefult henviste til 14tegns regelen i et innlegg jeg måtte redigere i etterkant. Jeg fikk også advarselen pga 14 tegns regelen?

 

Jeg har sett hundrevis av slike refereringer til 14tegns regelen i inlegg man redigerer bort. Jeg fikk heller ikke gjennomslag på klage hos forumstyret.

 

Og jeg kan ikke på noen som helst måte se at min kommentar var noe verre enn de andre som florerer.

 

Advarselen må gjerne stå, men noe komisk og uforståelig hvordan den ble behandlet. Det henger ikke helt på greip hvordan den beslutningen ble tatt ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det eneste jeg har opplevd som jeg kan klage på er at jeg står med 10% advarselsnivå fordi jeg spøkefult henviste til 14tegns regelen i et innlegg jeg måtte redigere i etterkant. Jeg fikk også advarselen pga 14 tegns regelen?

6119816[/snapback]

Det innlegget ditt er jo ikke redigert..?

Lenke til kommentar
Tja, det er kun en ting som jeg har merket. Og det er at mange signaturer er på over fire linjer, men ingenting skjer...

6068672[/snapback]

 

:hmm: :for store mellomrom ? :tease: dette skjedde idag eller igår (*Ikke 5 linjer her, takk*)

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Jeg har to ganger opplevd at signaturen min er fjernet, uten noensomhelst forklaring (det er derfor jeg den jeg har nå). Signaturen det gjelder (og som jeg ikke har lengre fordi den tydeligvis ikke var "tillatt") var på kun 1 linje og inneholdt kun 1 tekstlink til et fullt legalt nettsted.

 

Fordi jeg aldri mottok noen som helst varsel eller melding i forbindelse med slettingene av signaturen min (som jeg forøvrig bruker på mange andre fora på nettet uten at noen reagerer på den), så vet jeg heller ikke hvilken moderator jeg evt skal klage inn til "moderatorenes faglige utvalg".

Lenke til kommentar
Jeg syntes moderatorene gjør en ganske god jobb men irriterer meg ofte grønn over at Spill-delforumet blir administrert etter helt andre "regler" enn ellers her på diskusjon.no

6120440[/snapback]

Vel du kan vel kanskje være litt mer presis, så kan jeg kanskje se om jeg ikke kan gjøre noe for å forbedre dette. Og kan du forklare meg på hvilken måte spillforumet modereres annderledes? Ettersom jeg kun moderer der er det vanskelig for meg å vite nøyaktig hvordan det modereres alle andre steder.

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å lese gjennom 7 sider for å finne ut om "minimum 14tegn per post" er nevnt her, men jeg synes at den burde fjærnes! Det hender ganske ofte at en kan svare på en tråd/spørsmål uten å bruke 14tegn!

6142453[/snapback]

 

Igjen, dette er det ikke moderatorene som bestemmer. Det er vel de høye herrer i forumstyret.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å lese gjennom 7 sider for å finne ut om "minimum 14tegn per post" er nevnt her, men jeg synes at den burde fjærnes! Det hender ganske ofte at en kan svare på en tråd/spørsmål uten å bruke 14tegn!

6142453[/snapback]

 

Du hadde bare trengt å lese første innlegg;

 

Retningslinjene og nettiketten er det vi i hovedsak bygger vår moderering på. Det nytter ikke å komme med kritikk av moderatorer for å moderere ut ifra dette. Om du er uenig i en retningslinje så er det en annen diskusjon.
(min utheving) :)
Lenke til kommentar

Kan dere ikke slutte å opprette meningsløse meningsmålinger for brukere som kjeder seg?

 

"Skal Satrucci spise eple?"

- JA

- NEI

- Han skal spise pære!!111

 

Jeg er så ufattelig lei av alle tullepostene i OT-baren. Det står jo til og med i retningslinjene for OT-Baren at man skal tilstrebe en like høy kvalitet som resten av forumet. Slike tråder hjelper IKKE på. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...