Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

hvis det var så viktig å stenge tråden , hvorfor ble de da ikek gjort i går ,elle for flere dager siden da alt tullet begynte

Hvorfor var det så ekstremt vikt akurat på det tidstpunkte dere gjord det

bråket hadde jo også roet seg ned da

så der hadde tid til vente noen litt til

Akkurat det kan jeg ikke svare på. Jeg var ikke involvert.

Hvorfor har man ikke en funksjon som kan gi beskjed på skjermen til de som rediger i en post , om at denne tråden kommer til bli stengt snart  ?

Fordi denne funksjonen rett og slett ikke finnes i programvaren. Diskusjon.no kjøres på standard programvare kjøpt fra en tredjepart (dog med noen tilpasninger av utseende).

jeg er forundret over  hvor vanskelig ting må gjøres her på forumet

i mit tilfelle var tråden tydeligvis stengt uten at det kom noen form for indikasjoner om det

Jeg er forundret over alt du er forundret over. Akkurat nå er jeg mest forundret over at du på det nærmeste krever forhåndsvarsling av moderering.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dette tilfellet så snakker vi om å gi beskjed før en tråd stenges, ikke etter en tråd har blitt stengt. Du skal få beskjed hver gang en moderatorhandling har blitt utført, hvis ikke så bør du ta kontakt med oss.

Dere gjør mange handlinger uten at man får beskjed.

noen ganger reager man på at et innleg er fjerne for visning ( det er nok de mest korekte måten å si det på) 

andre ganger går det forholdvis lang tid før man ser en moderator melding i tråden

i begge tilfelelen rekker man med god margin å klage før man eventuelt får beskjed

Dere bør i høyste grad vudere en mer " human" måte å gjøre det på

om det er slik at det er en moderator for hver tusen bruker så er løsninge dere har nå  for treg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som skrevet over av Rampage så foreslår vi at du oppretter dine egne tråder for tolkninger og innspill til retningslinjene. Videre debatt om enkelthendelser i denne tråden vil bli fjernet. Dette er ikke en tråd for hele debatter om mindre detaljer.

jeg forslo en fobedring på  dårlig løsning ikke noen diskusjon om regler og enkelt hendelser , selv om det var basert på en uheldig situasjon

Endret av sinnaelgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dette tilfellet så snakker vi om å gi beskjed før en tråd stenges, ikke etter en tråd har blitt stengt. Du skal få beskjed hver gang en moderatorhandling har blitt utført, hvis ikke så bør du ta kontakt med oss.

noen ganger reager man på at et innleg er fjerne for visning ( det er nok de mest korekte måten å si det på) 

andre ganger går det forholdvis lang tid før man ser en moderator melding i tråden

i begge tilfelelen rekker man med god margin å klage før man eventuelt får beskjed

om det er slik at det er en moderator for hver tusen bruker så er løsninge dere har nå  for treg

Du glemmer hele tiden at :

Moderatorene er frivillige som stort sett bruker fritiden sin til å hjelpe til å holde forumet i orden.

At moderatorer ikke alltid er tilgjengelig alle døgnets tider.

At moderatorer faktisk sover.

At moderatorene har mange saker som skal behandles og mange tråder som skal leses og følges med i.

At det er snakk om mennesker som skal tolke andre mennesker sine tråder og at dette er en prossess som tar tid, altså ikke noe som gjøres øyeblikkelig.

Og ikke minst, 99% av moderatorene får ikke betalt for jobben sin.

Og så har man jo de tilfellene der man må spørre andre moderatorer om hjelp, ta saken videre med admin osv osv osv.

Fungerer ikke dette forumet for deg finnes det andre forumer som VG osv som har andre regler... Anbefaler deg at du prøver ut noen alternativer til diskusjon og holder deg til den du trives best på og slutter å kaste bort din egen tid og andres tid til å irritere deg over at ting ikke blir gjort "på din måte"....

Endret av 097100106111101
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du glemmer hele tiden at :

Moderatorene er frivillige som stort sett bruker fritiden sin til å hjelpe til å holde forumet i orden.

At moderatorer ikke alltid er tilgjengelig alle døgnets tider.

At moderatorer faktisk sover.

At moderatorene har mange saker som skal behandles og mange tråder som skal leses og følges med i.

At det er snakk om mennesker som skal tolke andre mennesker sine tråder og at dette er en prossess som tar tid, altså ikke noe som gjøres øyeblikkelig.

Og ikke minst, 99% av moderatorene får ikke betalt for jobben sin.

Og så har man jo de tilfellene der man må spørre andre moderatorer om hjelp, ta saken videre med admin osv osv osv.

Fungerer ikke dette forumet for deg finnes det andre forumer som VG osv som har andre regler... Anbefaler deg at du prøver ut noen alternativer til diskusjon og holder deg til den du trives best på og slutter å kaste bort din egen tid og andres tid til å irritere deg over at ting ikke blir gjort "på din måte"....

Om du ikke er klar over det så var det fektisk det enete jeg tenkte på da jeg skrev den komentaren

Du bør også være klar over at ingen andre forum er slik diekusjo.no er

dette forumet dekker  rett og slett flere temaer og muligheter en andre forum , selv om det burde vøre mer aktivite i en del tråder

ps: Nå må  jeg ta kveld før alle korekturen dreper meg

Endret av sinnaelgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du ikke er klar over det så var det fektisk deneste jeg tenekt på da jeg skrev den komentaren

Du bør også være klear over at ingen andre forum er slik diekusjo.no er

dette forumet dekker  rett og slett flere temaer og muligheter en andre forum , selv om det burde vøre mer aktivite i en del tråder

Da bør du godta de reglene forumet har og heller prøve å ha en konstruktiv dialog med de som hjelper til med den daglige driften av forumet. Slik jeg tolker tilbakemeldingene er de på ingen måte konstruktive men heller både "sinte" og aggressive i forhold til den jobben som skal gjøres av de frivillige her.

Så mitt tips til deg er at du bør tenke deg litt om og prøve å være litt mer konstruktiv og gi en langt bedre tilbakemelding på de problemene som du oppfatter og ikke minst ikke glemme å være høflig og imøtekommende.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Som skrevet over av Rampage så foreslår vi at du oppretter dine egne tråder for tolkninger og innspill til retningslinjene. Videre debatt om enkelthendelser i denne tråden vil bli fjernet. Dette er ikke en tråd for hele debatter om mindre detaljer.

"Dette er ikke en tråd for hele debatter om mindre detaljer." Får jeg lov å spørre om; hva mener du med det?

Lenke til kommentar

Om du ikke er klar over det så var det fektisk deneste jeg tenekt på da jeg skrev den komentaren

Du bør også være klear over at ingen andre forum er slik diekusjo.no er

Da bør du godta de reglene forumet har og heller prøve å ha en konstruktiv dialog med de som hjelper til med den daglige driften av forumet. Slik jeg tolker tilbakemeldingene er de på ingen måte konstruktive men heller både "sinte" og aggressive i forhold til den jobben som skal gjøres av de frivillige her.

Så mitt tips til deg er at du bør tenke deg litt om og prøve å være litt mer konstruktiv og gi en langt bedre tilbakemelding på de problemene som du oppfatter og ikke minst ikke glemme å være høflig og imøtekommende.

Du trenger ikke å overdrive

Det hele var kun et forslag i et forsøk å hjelpe moderatorene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Fjernet innlegg som diskuterte spesifikk moderering. Denne tråden er for generell tilbakemelding.

Dette har det blitt gitt beskjed om flere ganger nå, og vi forventer nå at denne beskjeden blir tatt til følge. Spesifikk tilbakemelding til moderering skal tas på PM eller til [email protected] eller i egen tråd under private forumhenvendelser.

Lenke til kommentar

Hello sinnaelgen :)

Har du lest førsteposten i denne tråden? Og forstått meningen med denne tråden?

Kan ikke du være så snill og sette deg litt bedre i våre føringer og virkemåten her i forumet, det hadde vært fint.

Vi kan rett og slett ikke bruke tiden til flere moderatorer og Admin til å besvare dine vurderinger av driften til forumet.

Hvorfor ikke å tilpasse seg til forumets gang og bli happy? Ingen av oss er her for å jage dere vekk eller behandle dere dårlig, tvertimot..

Mvh

Jarmo :)

ps. trenger du hjelp så ta kontakt på PM.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lest forsteposten på forumet ,

likevel kan jeg ikke se at det kommer noen nye opplysninger der

altså må jeg ha opfatte poenget med tråden på riktig måte

Når man prøver å diskutere demkratiet på forumet så virker det som dere har en helt egen agenda her

Enkelte av reglene blir ikke praktisert i henjold til det man oppfatter dem i forhold til retningslinjene

På engen hand bestememr dere bare  uten at jeg kan se at det er i konflikt med reglene når det er nok

enekelte ganger vil da deres avgjørsles væer direkte provoserende når der på site post sier at den ikke skal være med , og begrunner detr med at da er det kvelulering 

Det har problmer med å forstå hvordan det er kvelulering når jeg og sier at det siste inleget i den diskusjonen

Det er også brukt begrep som "sporing" når jeg klagde i denne tråden .

Hva dere mener med "sporing" det vil der nok ikke diskutere

Det som tar kaka , som er mes provoserende ( 8 på en skal optil 10) er at der også siler ut hva som skal stå i denne tråden

Da blir det som om der bestmer hva vi skal mne om dere

Alle disse 3 punket kan umulig virke positivt på demokratiet her på forumet

jeg skulle bare ønske jeg vis hvorfor det er slik , i steded for at ejg blir provosert

Det har jo vær slik over lengr tid så det er ikke noe som har dukekt opp i det siste ,ihverfal på 2 av de nvmte punktene

jeg vet også at jeg ikke er dene enste som har lat seg provoserer av enkelt handlinger

Problemet er at ikek alt dere gjør er like logisk , da vil det virke provoserende

Nå hadde håpet at man kunne ungå slike handlinger , men jeg er redde for at dere ikke har tid til komme med gode begrunnelser for hver eneste handling

ps: dette er ikke ment som noe kvelulering men en konvstrutiv tilbakemelding  ( noe dere har lit problemer å se til tider )

Lenke til kommentar

Med "sporing" menes "avsporing". Med avsporing mener vi at man diskuterer ting som ikke hører hjemme i tråden, eller at tråden er på vei til å handle om noe den egentlig ikke skal handle om, også kalt off topic. Vi siler altså ut innlegg som vi mener ikke hører hjemme, og dette er noe som skal følges på oppfordring av moderatorer. Er man uenig, skal man ikke trosse denne oppfordringen (som ofte står i grønne moderatorbokser) - men heller sende en klage.

Vi oppfordrer deg fremdeles til å opprette en egen tråd der du kan ta opp problemstillingen om hvordan man tolker regelverket og eventuelle innspill til hva som kan forbedres.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med "sporing" menes "avsporing". Med avsporing mener vi at man diskuterer ting som ikke hører hjemme i tråden, eller at tråden er på vei til å handle om noe den egentlig ikke skal handle om, også kalt off topic. Vi siler altså ut innlegg som vi mener ikke hører hjemme, og dette er noe som skal følges på oppfordring av moderatorer. Er man uenig, skal man ikke trosse denne oppfordringen (som ofte står i grønne moderatorbokser) - men heller sende en klage.

Vi oppfordrer deg fremdeles til å opprette en egen tråd der du kan ta opp problemstillingen om hvordan man tolker regelverket og eventuelle innspill til hva som kan forbedres.

Det er lit undelig at du sier det for de står i første post at man kan bruke denne tråden til både ros og kritikk

jeg kunne heller ikke se at det var ulovlig å diskure denn tråden til moderingen når det ikke er så omfatende

Da dere bruket begrepet (av)sporing  så var det da jeg klagde på moderingen via denne tråden

Dere opfate det som jeg klagde på en enkel hendlig mens det var met som klage som hedde pågått lenge

bare det sier hvordan forholde mellom modertorer og bruekere kniker til tider

for meg ( jeg vet ikke om også andre ser det ) så viker det som dere ikke ser alle problemene som dukker opp av og til

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er lit undelig at du sier det for de står i første post at man kan bruke denne tråden til både ros og kritikk

jeg kunne heller ikke se at det var ulovlig å diskure denn tråden til moderingen når det ikke er så omfatende

Da dere bruket begrepet (av)sporing  så var det da jeg klagde på moderingen via denne tråden

Dere opfate det som jeg klagde på en enkel hendlig mens det var met som klage som hedde pågått lenge

bare det sier hvordan forholde mellom modertorer og bruekere kniker til tider

for meg ( jeg vet ikke om også andre ser det ) så viker det som dere ikke ser alle problemene som dukker opp av og til

Jeg har opplevd noe lignende selv i noen tilfeller. Du er ikke alene. Nå vet ikke jeg igjen, om det er bar oss to, som har opplevd noe slikt. :hmm:  :hmm:  Jeg personlig, føler at dette problemet har utvidet seg de siste årene. Men det er jo bare noe jeg føler da. :huh: Om det stemmer at dette problemet har utvidet seg, er så klart en ennen ting.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...