Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips : Opprett Moderator hotline der Elgen kan klikke seg inn og snakke direkte med dere, da sparer dere de andre forumdeltakerne for mye bry og ikke minst at man fortsetter med å spre villedende informasjon om hvordan forumet bør fungere eller fantasi konflikter.

Hvor hart du det fra at jeg sprer vilredende indormasjon om reglene

jeg spør hvordan man forholder seg til reglen når det osptår situasjoner der reglen blir satt på prøve

altså den delen som er uklar

Lenke til kommentar

 

Tips : Opprett Moderator hotline der Elgen kan klikke seg inn og snakke direkte med dere, da sparer dere de andre forumdeltakerne for mye bry og ikke minst at man fortsetter med å spre villedende informasjon om hvordan forumet bør fungere eller fantasi konflikter.

Hvor hart du det fra at jeg sprer vilredende indormasjon om reglene

jeg spør hvordan man forholder seg til reglen når det osptår situasjoner der reglen blir satt på prøve

altså den delen som er uklar

 

 

Det jeg nettopp sa til deg er at din tolkning av reglene er ikke nødvendigvis den riktige og at de diskusjonene du har her kan være negativ for forumets andre brukere, da er det langt bedre at du kan ha en direktelinje til moderatorer / adnins der du kan prate direkte og privat.

 

Capiche?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tips : Opprett Moderator hotline der Elgen kan klikke seg inn og snakke direkte med dere, da sparer dere de andre forumdeltakerne for mye bry og ikke minst at man fortsetter med å spre villedende informasjon om hvordan forumet bør fungere eller fantasi konflikter.

Hvor hart du det fra at jeg sprer vilredende indormasjon om reglene

jeg spør hvordan man forholder seg til reglen når det osptår situasjoner der reglen blir satt på prøve

altså den delen som er uklar

 

 

Det jeg nettopp sa til deg er at din tolkning av reglene er ikke nødvendigvis den riktige og at de diskusjonene du har her kan være negativ for forumets andre brukere, da er det langt bedre at du kan ha en direktelinje til moderatorer / adnins der du kan prate direkte og privat.

 

Capiche?

 

Det var derfor jeg spurte om det gikk an å få en bedere definasjon somalle kunne forstå

Det mener modertoren at er umulig

 

jeg er sikekr på at vi bagge vil selvsagt at alle skal forstå reglen og forholde os korekt til dem

Problemt er at det ikke er alt som er så opplagte selv om man tror det

 

Da kan det hande at både jeg og du kan ta feil i enekelt av punktene i reglene

så lange man er langt innenfor så er det ikke noe problem

Det er når diskusjone begynenr å bli kritisk at det vil bli problmer

 

Det hender at man forsøker å fortelle "alt" i et innelgg og da vil moderatoren  mene at deller av inleget ikke passer

valget blir da å dele opp inleget i fler tråder for så referere til de forskjelige tråden i hvert innlegg

- slikt kan skje i ekstrem tilfelelr

 

 

Skal man poste et innlegg så vil man jo  vite hvilke regler man har å forholde seg til , også når det blir vanskelig

Lenke til kommentar

Det er umulig å formulere noe slik at 100% av verdens befolkning forstår det på nøyaktig samme måte uten at det er ett snev av tvil rundt hva hele regelen betyr og ikke betyr og nøyaktig hva som er lov og ikke.

Om man så skriver regler lengre en bibelen får man ikke med alle mulige tenkelige og utenkelige eventualiteter man kan komme borti.

Og om man skrev 1000 sider med regler, eksempler, konsekvenser osv, da ville du ha klagd på at det er for langt å lese og får mye å sette seg inn i, så da er man like langt igjen.

Lenke til kommentar

Det første der bør gjøre er å fjerne alle ord og definasjoner som kam misforståes

 

Så må det være klar hva en regle inebærer melleom alle yterkanter

slik er det ikke altid

 

Her virker det å være klin umulig å få dere til forstå hv jeg mener

Det jeg ikke mener er at dere skal komme med hundrevis av eksmple

Det jeg mener er at regle bør være utformet slik at man ikke misforstår hva de betyr

 

f.eks så kan et problem være at dere kommer med en påstand om at detr er for mye OT i et innelegg , mens det egenlig var ment som et eksempel i et forsøk å  få til en bedre forklaring på det man diskuterer

Lenke til kommentar

sinnaelgen:

 

Jeg foreslår at du oppretter en egen tråd der du kan ta opp problemstillingen om hvordan man tolker regelverket og eventuelle innspill til hva som kan forbedres. Så kan denne tråden få være til generelle kommentarer eller innspill eller hva enn man har lyst til å si. Det har blitt en hel diskusjon av et bestemt emne nå, og det tar over.

 

Derfor: Start en egen tråd om dette emnet. Videre diskusjon her blir slettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det bør da holde å få beskjed i ettertid spør du meg.

Hvorfor skal du få beskjed på forhånd? Selv om moderator sender en PM før han stenger tråden ville du antagelig ikke rukket å lese den før etter at tråden var stengt. Og da er man like langt.

Fordi  tråden ble stengt  samtidig som jeg prøvde å redigere siste innelgg

jeg opdaget noe skrivefeil som jeg vill redigere , redigeringskanppen var da også aktiv , men ga likevell feilmelding

 

jeg har også direkte varsling på epost så så lange ejg er på nettet vil jeg få meldingene kor tid etter at de skrives , og i løpet av noen få minutter

 

Desuten så er det en form for overtram å bare stenge tråder uten beskjed først

for ikke å snakke om at det påvirker forholdet mellom bruker og moderatorene i negativ retning

 

Er det ikke god nokk argumenter ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Desuten så er det en form for overtram å bare stenge tråder uten beskjed først

Nei, det er det ikke.

 

for ikke å snakke om at det påvirker forholdet mellom bruker og moderatorene i negativ retning

Det kan jeg ikke si at jeg opplevde i min tid som vanlig bruker eller som moderator. Selvsagt er det ikke noe gøy å få en tråd stengt, men det er ikke noe bedre om man får beskjed først.

 

Er det ikke god nokk argumenter ?

Nei, jeg synes det er pirk og hadde skapt merarbeid og treigere reaksjonstid uten at man hadde oppnådd noe nevenyttig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ga deg tilbud om å sende meg PM med innlegget du ville endre..

Du har fortsatt mulighet om du av en eller annen grunn vil luke ut skrivefeil i en lukket tråd.

Det må jeg vudere først

men jeg forventer å få et svar på hvorfor dere valger en slik tungveind løsning

 

om man er uheldig så kan det også være vanskelig å finne tilbake til riktig innelgg

da blir det ende mere tungvind

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Sinnaelgen, det er ikke alle moderatorer, forumveiledere og administratorer er like flinke til i å gi besjed om hvorfor et tråd blir stengt eller slettet. Jeg forventer også svar på hvorfor et tråd blir stengt/slettet. Jeg syns dere alle moderatorer, forumveiledere og administratorer skal bli mer flinkere til det.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

Desuten så er det en form for overtram å bare stenge tråder uten beskjed først

Nei, det er det ikke.

 

for ikke å snakke om at det påvirker forholdet mellom bruker og moderatorene i negativ retning

Det kan jeg ikke si at jeg opplevde i min tid som vanlig bruker eller som moderator. Selvsagt er det ikke noe gøy å få en tråd stengt, men det er ikke noe bedre om man får beskjed først.

 

Er det ikke god nokk argumenter ?

Nei, jeg synes det er pirk og hadde skapt merarbeid og treigere reaksjonstid uten at man hadde oppnådd noe nevenyttig.

 

hvis det var så viktig å stenge tråden , hvorfor ble de da ikek gjort i går ,elle for flere dager siden da alt tullet begynte

Hvorfor var det så ekstremt vikt akurat på det tidstpunkte dere gjord det

bråket hadde jo også roet seg ned da

så der hadde tid til vente noen litt til

 

Hvorfor har man ikke en funksjon som kan gi beskjed på skjermen til de som rediger i en post , om at denne tråden kommer til bli stengt snart  ?

Da ungår man hele det lange meldingssystemet via epost samtidig som man får beskjed i tide

 

jeg er forundret over  hvor vanskelig ting må gjøres her på forumet

i mit tilfelle var tråden tydeligvis stengt uten at det kom noen form for indikasjoner om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...