After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jeg vet at moderatorer og administratorer har et liv utenom forumet, men hvor lang tid pleier det generelt å gå mellom rapport til handling? God helg. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Det varierer svært mye. Det avhenger av blant annet det rapporterte innholdets art, tid på døgnet, antall moderatorer tilgjengelig og så videre. Som regel blir rapporter ferdigbehandlet innen noen timer eller samme dagen. De rapportene som blir stående igjen kan ofte være rapporter som krever intern diskusjon, eller at man føler seg litt usikker i saken og ønsker f. eks. litt betenkningstid eller tips fra andre. Det kan også være andre grunner til at man ikke ser handling, og det kan være fordi man er uenig med rapportør. Da får ikke rapportør tilbakemelding på det. Endret 21. april 2017 av Quote Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hva med å bare slutte å bruke ord som "idiot" og lignende ord som i så godt som alle tilfeller tolkes negativt? Man bør jo selvsagt berense bruken av negative ord , men brukerne her på forumet her jo også behov for å fronte sinsstemningen. Da er ordevalget veldig begrenset Så kan man jo bare spekulerer i hvorfor det er my humær av båd den dårlig og den gode sorten her på forumet Her mener jeg at modertorene , veilederene og admistrator har en stor ansvar for begrense sisstemingen Det som er lit dum er at også dere er med på lage dårlig stemning av og til selv om dere ikke ønsker det . her mnere jeg også at det ikke er nødvendig å forklere hvorfor , men jeg kan forklare hvis det blir nødvendig Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hva med å bare slutte å bruke ord som "idiot" og lignende ord som i så godt som alle tilfeller tolkes negativt? Man bør jo selvsagt berense bruken av negative ord , men brukerne her på forumet her jo også behov for å fronte sinsstemningen. Da er ordevalget veldig begrenset Så kan man jo bare spekulerer i hvorfor det er my humær av båd den dårlig og den gode sorten her på forumet Her mener jeg at modertorene , veilederene og admistrator har en stor ansvar for begrense sisstemingen Det som er lit dum er at også dere er med på lage dårlig stemning av og til selv om dere ikke ønsker det . her mnere jeg også at det ikke er nødvendig å forklere hvorfor , men jeg kan forklare hvis det blir nødvendig Her skal du få en løsning du virkelig vil like : https://www.proboards.com/create-free-forum Der kan du fritt velge hvordan man kan få lov til å diskutere og reglene som settes er helt opp til deg. 6 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det varierer svært mye. Det avhenger av blant annet det rapporterte innholdets art, tid på døgnet, antall moderatorer tilgjengelig og så videre. Som regel blir rapporter ferdigbehandlet innen noen timer eller samme dagen. De rapportene som blir stående igjen kan ofte være rapporter som krever intern diskusjon, eller at man føler seg litt usikker i saken og ønsker f. eks. litt betenkningstid eller tips fra andre. Det kan også være andre grunner til at man ikke ser handling, og det kan være fordi man er uenig med rapportør. Da får ikke rapportør tilbakemelding på det. Det jeg rapporterte var avsporing/off topc/trådkapring og har ikke sett at det har skjedd noe. Ved mindre andre har en underlig måte å se hva som er relevant til en tråd. Men takk for svar. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 En ting som burde bli fast påminnelsestekst i hver eneste tråd i Politikk og samfunn for tiden er punkt nr.3 i reglene for kategorien! 3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring". Jeg for min del har i det siste tenkt mer og mer på å forlate politikk og samfunn da det er OPPLAGT at den kategorien har hatt sine glansdager og sin gullalder. Tror det kan være bedre å søke lykken andre steder i forumet. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Ja, du sier noe der. Men samtidig så er det en kategori som i likhet med f.eks. religion har mange temaer som lett kan flyte i hverandre. Mye avhenger av hvor godt førstepost definerer tema. Man er også prisgitt rapportering fra brukere, da moderatorer ikke får med seg alle tråder. PS: men det er selvsagt enkelte ting som til stadighet tas opp i det kjedsommelige. Så det er klart noe som kan fokuseres mer på. Endret 26. april 2017 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Du kan hjelpe oss med å hindre trådkapring. Vi har litt kapasitetsmangel for øyeblikket, men om du rapporterer tråder så skal jeg prøve å behandle de fortløpende. Jeg er enig i at det er mye off-topic som foregår i kategorien, og jeg har faktisk drevet å pønsket ut noen planer på hvordan vi skal få stopp på dette. Rapporterer du det du mener er trådkapring så kan jeg i hvert fall garantere at vi har sett det. Endret 26. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har rapportert. Tenkte bare å nevne det her for å få litt mer åpenhet rundt det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 "It's a known bug" som det heter blant kodere. Politikk-delen er et krevende sted å moderere. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Krevende på hvilken måte? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Som nevnt over, mange temaer som naturlig flyter i hverandre. Det kombinert med kanskje en større andel av brukerne som har meget bastante meninger om mye rart. Edit: det er såklart greit å ha klare og faste meninger. Men man trår kanskje litt varsommere. Det beste er jo så lite moderering som mulig, spesielt i en slik kategori. Men det må til noen ganger. Endret 27. april 2017 av Larzen_91 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Det inntrykket jeg sitter igjen med fra "gamle dager" i forhold til nå er at kategorien blir langt bedre med aktive administratorer som både modererer og deltar i diskusjonene. Kan kun snakke for politikk og samfunn da det er den eneste seriøse kategorien jeg har hengt fast i. 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg har ingen problem at jeg og Larzen 91 ikke kommer noen sinne til å bli enig er greit, men er det mulig at for situasjoner hvor moderatroer og brukere er uenig blir satt usynlig til 3. part har sjekket. Jeg snakker ikke om situasjoner hvor noen noen bryter med norsk lov. (som trusler mot privatpersoner) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Noen eksempler på hva dere er uenige i som en 3.part bør se på? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg er ganske sikker på at i samtlige tilfeller der en bruker er uenig i en av mine avgjørelser (og jeg fortsatt er enig med min opprinnelige avgjørelse), så har jeg rådført meg med andre i intralaget. Det er i hvert fall slik det skal være, og i slike utvekslinger er jeg rask med å foreslå å invitere annen moderator eller administrator for å se på saken med ferske øyne. Om brukere føler at makt misbrukes på partisk vis er det selvfølgelig uheldig og uønskelig. Men jeg både håper og tror at mine avgjørelser ikke viker veldig fra det resten av intralaget ville gjort. Vi er rimelig enig om det aller meste, men finnes selvsagt noen gråsoner der man har forskjellige meningsnyanser. Det forøvrig også helt greit for brukere selv å invitere en annen moderator eller administrator til f.eks. en PM samtale for en ny vurdering. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Dette er en bra holding, så lenge at ikke noen brukere har spesielle forhold med moderatorer. Endret 4. mai 2017 av Dr. Jones Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Ja, spesielle forhold kan jo slå ut både til fordel og ulempe. Så dersom en bruker føler at dette har vært utslagsgivende i en situasjon så er det bare å si ifra i tilbakemeldingskategorien eller til annen moderator/admin. Men jeg tror moderatorene her er flinke til å vurdere egen habilitet i de fleste situasjoner. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg har ingen problem at jeg og Larzen 91 ikke kommer noen sinne til å bli enig er greit, men er det mulig at for situasjoner hvor moderatroer og brukere er uenig blir satt usynlig til 3. part har sjekket. Jeg snakker ikke om situasjoner hvor noen noen bryter med norsk lov. (som trusler mot privatpersoner) Hepp! Her kan alle brukere komme med sine synspunkter om moderering: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=593 Den kategorien er kun for/mellom brukere og Admin, ingen andre. Jarmo Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Moderatormelding Minner om at denne tråden er for generelle tilbakemelding til forumet. Spesifikke klager på moderering kan tas i "Private forumhenvendelser" eller på e-post: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå