Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

når dere skal godkjenne alt ejg skriver så er det en del utfordringer

 

nå lurer jeg på om dere automatisk får meldig eller på en eller anne måt opdager ny innleg i hveilken som helst tråd ?

eller er det bare tilfeldig at dere ser over de forskelige trådene ?

 

Vil man da ikke oppleve at ikke alle innlegene jeg skriver blir behandlet ?

jeg er altså redd for at jeg må gi beskjed til dere for at dere skal ha oversikten over hvor jeg skriver innelgg ?

 

 

Enkelt råder krever jo også rask respons , noen innelgg frem og tilbake i løpet av kvelden

Da kan man ikke delta i den debatten siden godkjenningen tar mange timer

 

Hvordan kan jeg da vite om innelget jeg skriver blir under kjent ?

hvordan kan jeg da redigere innelgget slik at det blir godkjent ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når dere skal godkjenne alt ejg skriver så er det en del utfordringer

 

nå lurer jeg på om dere automatisk får meldig eller på en eller anne måt opdager ny innleg i hveilken som helst tråd ?

eller er det bare tilfeldig at dere ser over de forskelige trådene ?

 

Vil man da ikke oppleve at ikke alle innlegene jeg skriver blir behandlet ?

jeg er altså redd for at jeg må gi beskjed til dere for at dere skal ha oversikten over hvor jeg skriver innelgg ?

 

 

Enkelt råder krever jo også rask respons , noen innelgg frem og tilbake i løpet av kvelden

Da kan man ikke delta i den debatten siden godkjenningen tar mange timer

 

Hvordan kan jeg da vite om innelget jeg skriver blir under kjent ?

hvordan kan jeg da redigere innelgget slik at det blir godkjent ?

Denne tråden er for generell diskusjon rundt moderering. Spesifikke saker kan vi ikke diskutere. Jeg sender deg derfor en melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager og måtte si det men Larzen 91 bør få inndratt sine morodator rettigheter siden han ikke tåler at noen sier imot hanens venstrevidde sjw meninger.

Hei,

 

Poster som er utenfor emne og ikke har noen ting i en tråd å gjøre blir som regel fjernet av våre moderatorer. Dette har ingenting med "venstrevridde meninger" å gjøre, men heller at forumets retningslinjer tilsier at innleggene på forumet skal holdes saklig og relevant til tråden.

At du ønsker å dra islam inn i enhver debatt der det absolutt ikke hører hjemme, samt kaller en av våre frivillige medarbeidere for en SJW når innlegg blir fjernet er din egen sak.

 

Etter en gjennomgang av dine fjernede innlegg så støtter jeg avgjørelsen om å fjerne de nevnte innleggene. Ingen kommer heller til å få moderator-rettighetene sine inndratt denne søndagen.

 

 

Mvh Dysfunctional

Adminstrator

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Beklager og måtte si det men Larzen 91 bør få inndratt sine morodator rettigheter siden han ikke tåler at noen sier imot hanens venstrevidde sjw meninger.

Her er jeg helt enig med deg. Jeg vet ikke hva du har skrevet, men har denne erfaringen selv.

Om du har konkrete eksempler tar jeg gjerne imot tilbakemeldinger på PM. Om det er slik at jeg er partisk på noe vis når det kommer til moderatorrollen så er det absolutt noe jeg vil gjøre noe med. Men som sagt, jeg ser det ikke slik, men om det kan pekes på konkrete ting så kan det hjelpe meg å se det eventuelle poenget.

Lenke til kommentar

 

Beklager og måtte si det men Larzen 91 bør få inndratt sine morodator rettigheter siden han ikke tåler at noen sier imot hanens venstrevidde sjw meninger.

Her er jeg helt enig med deg. Jeg vet ikke hva du har skrevet, men har denne erfaringen selv.

 

Oså jeg føler at noe blir galt mellom bruker og moderator til tider .

Om det opstår en konflik kan det være at den ene parten har helt misforståt poenget med inlegget

Noen ganger tolkes også reglene helt forskjellig uten at ingen ser problemet klart

 

Om man tolker reglen helt forsjelling , alså er uening i tolkningen av reglene så står modertorene på sitt

Da er det altid brukeren som tar feil

 

Skulle man være så freidig om å be om en bedre forklring på reglene som vil moderatoren kun henvise til reglene uten mere forklaring

Det virker altså som en foklring på reglene når man har tolket dem feil  er no man kan vente forjeves på

 

Min personlige mening er at hadde alle på formet får foklrart hva reglen faktisk inbærer og hvardan de skal tolkes så hadde mange av konfliktene vært ungått

Selv har jeg vært offer for slik ting ved flere anledninger

 

Det er synd at ingen gidder å gjør noe med det

 

forstår man ikke at man tolker reglen feil så bør man bli forklrt det , ikke henvist til de samme reglene som man mistolker

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har vært i konflikt så for øyebliket blir det vanskelig å komme inn på noe konkret

 

Det er likevel en del begreper som jeg har opplev å være brukt i definasjon av reglene ( eller ordlyden ) som har ganske fleksibel tolkning

Det kan slå uheldig ut

 

Det er jo defor jeg har opplved å bli bekyldt for å dra meg langt fra temaet

Andre kan olleve det på en annen måte

 

reglene sier bare at man skal holde seg inenfor temaet , uten noen klarere definasjon

Da blir det en del usikkerhet som kan slå ut i begge retninger

Lenke til kommentar

Problemet er at dere moderatorer griper inn å påstår at enkelt er utenfor Temaet , altså alt for mye OT uten at man hel forstår hvorfor

 

Ergo så har moderator en helt egen agenda op hvor grensen går hen , uten at det komemr tydelig frem

jeg har heller ikke sett at trådstarter har skrevet noe om det i de aktuelle trådene det har skjedd i

 

Om trådstarter har meld fra så kommer det ikke frem at noen mener at man er utenfor temaet

andre ganger så har man selv sett at tingene kansje er lit for langt utenfor temaet uten at det blir reagert

 

hvor går da grensen ?

 

Her er jeg redde for at det temaet trådestarter har definert blir mistolket i begge retninger

Selv om dere moderatorer da prøver å stramme det litt in så kan det også bli feil

 

Da har man en ganske stor konflikt gående slik jeg ser det

 

Det skjer fordi noen som buder gjøre det , ikke ser helheten i tråden og alle inlegene som er der

 

nydlig ble en tråd beskylt for å ha for mye OT ,

Innlegen3 ble da flyttet over i en annen tråd fordi moderator mente at de ikke passet inn der de oprinelig var

Her måte jeg 3 gange be modertor flytte forskjelig inlegg over i ene anne tråd for at de skulle ehnge sammen

 

Var moderator da "blind" for sanehengen eller var det bare et arbeidsuhell den gangene ?

Dette er bare et eksempl på når ting ikke går slik dere ønsker

Lenke til kommentar

Joda, det er ikke lett, spesielt om moderator ikke følger aktivt med i en tråd. Om vi ikke får beskjed om off topic, og heller ikke ser det selv, så kan det ofte gå litt tid før man får ryddet opp. Om det da er mange innlegg å gå gjennom så er det en utfordrende jobb å skille ut men fortsatt beholde kontekst i de to eller flere trådene.

 

Og det går som sagt på skjønn, så med mindre det er helt opplagte ting så går det mye på omfanget av avsporingene.

Lenke til kommentar

Moderatorene på forumet er på ingen måte feilfrie, men de gjør alle et fabelaktig arbeid som frivillige som bidrar med alt fra 1 til mange timer daglig av sin egen fritid til å gjøre forumet en bedre plass for alle.

 

At noen konkrete forummedlemmer har svært konkrete behov og har sine egne tolkninger uansett hvor mange ganger man prøver å forklare reglene til dem, er noe jeg personlig mener er å kaste bort tiden til Moderatorene ,og noe Administrator burde slå litt ned på, slike saker krever rett og slett såpass mye at det vil ta bort tid som har kunnet vært brukt til å rydde opp andre plasser på forumet.

 

Har man blitt utestengt og får komme tilbake bør man prøve å sette seg godt inn i hva som førte til utestengingen og se om man faktisk kan bidra på en bedre måte enn det man gjorde før, er det null endring og man fortsetter med fjaset sitt så kaster man bort tiden som sagt til de som stiller som frivillige her og forsurer arbeidsmiljøet sånn sett.

 

Utover dette har jeg trolig lite mer å bidra med i denne tråden så jeg sier bare lykke til videre både til de som klager her og de som tar imot klagene.

Lenke til kommentar

Nå er jeg seltt ikke så sikker på om alle hel oppfatter kjerneb i enkelte av problemen som opstår

 

Ut fra kontekst er nok reglen klare

Det som ofte er problemet er hvordan definerer enkelte av begrepene som brukes

Det de få begrepene her som er kjernen

 

når jeg går inn på linken for retningslinjen så er det ramset opp 7 punker

Det er nok de de fleste forsøker å forholde seg til

Ser man nærmerer på det så linkes det viderer til en ny side mned 8 punkter

her hadde det vær bedre om alle disse 15 punkten var samlet på ett sted

 

Det virker også noe uproft nå det dukker opp  4 foldere der , "side","diskusjon", "vis ikke" og "historik"  dere de 3 siste umulig kan være meningen skal komme frem i nettlseren 

Det må være et teknisk probleme

 

Definasjonen av "flamming" og " trolling"  virker også være noe uklar . når slår det inn såppas klart at det ikke er tvil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...