Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Hadde vært fint med ytringsfrihet på forumet, fikk kommentaren min slettet av Camrot fordi jeg ikke hadde samme mening som LarZen.

Dette har jeg og merket.

 

Moderator (Larzen_91) med skjult agenda mot meg, og som startet en tråd som aldri kommer til å bli stengt uansett hvor mye personangrep, kallenavn og dritt som blir slengt hver side. Jeg snakker om den store Trump tråden i Politikk delen.

 

Det virker som om så lenge en moderator eller lignende har startet en tråd, så blir den stående uansett om det som kommenteres i tråden ikke samsvarer med kjørereglene som er satt. Selv brukerne som svarer i tråden jeg nevnte over, sier at de baserer seg på kallenavn og drittslenging. Likevel finner moderator dette greit fordi han er på samme politiske side. Fantastisk.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen moderatorer her som har mulighet til å opprettholde en sterk agenda, da det meste vi gjør blir ført opp for alle moderatorer og administratorer. Det har blitt fjernet innlegg som deltar i personangrep, og som poster bildemakroer. Jeg kan komme med noen eksempler til dine innlegg som har blitt fjernet.

 

Om du vil at jeg eller noen andre moderatorer skal gå gjennom dine siste slettede innlegg i Politikk og Samfunn så kan vi gjøre det, enten her, eller over PM, alt etter hvor offentlig du vil ta saken.

 

Har du et problem med en annen bruker i debatten så har du full mulighet til å bruke rapporteringsfunksjonen, og om du føler at dette er nytteløst så har du full mulighet til å gjøre en formell klage. Det er vanskelig for meg å vite hva dette dreier seg om, da jeg aldri har fått inn særlig fra mer enn et fåtalls brukere.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå venter jeg et prsonlig svar på en personlig meldig sendt til simen1 og Quote

når status på disse meldingene er "ikk lest"  i flere dager så lurer man på hva der helder på med

 

Når det normale er svar dagen etter og det ikke er kommet svar etter 4 dager så lurer man virkelig på hvorfor det går så tregt

 

om dere ikke kan gi et "grundig " svar med en gang så hadde man ihverfall forvente at der kunne bekrefte at der har motat meldingen , me dere treenger lit tid på behandle den

 

her får man et dårlig intryk av jobben deres , enten det er fordi dere er overarbeidet , eller fordi dere har tatt dere lit ferie

Lenke til kommentar

nå venter jeg et prsonlig svar på en personlig meldig sendt til simen1 og Quote

når status på disse meldingene er "ikk lest" i flere dager så lurer man på hva der helder på med

 

Når det normale er svar dagen etter og det ikke er kommet svar etter 4 dager så lurer man virkelig på hvorfor det går så tregt

 

om dere ikke kan gi et "grundig " svar med en gang så hadde man ihverfall forvente at der kunne bekrefte at der har motat meldingen , me dere treenger lit tid på behandle den

 

her får man et dårlig intryk av jobben deres , enten det er fordi dere er overarbeidet , eller fordi dere har tatt dere lit ferie

Moderatorer har et frivillig verv, og vi stiller ikke noen krav til hvor raskt de skal svare på meldinger. Vi forventer likevel at man svarer på spørsmål knyttet til moderering, men har ikke noen fastsatt tidsfrist. Vi har full forståelse, og ikke minst forventer, at våre moderatorer har fritid, og at det derfor kan ta tid før det kommer et svar.

 

I mitt tilfelle fikk du svar dagen etter. Det vil alltid variere hvor lang tid man bruker på å svare, avhengig av blant annet arbeidsmengde, hvilken ukedag det er og hvor mye en sak haster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du går og forventer svar på én dag fra frivillige trenger du en realitetsorientering. Herergud. 

jeg forventer svar inen rimelig tid

og da regner jeg at rimelig tid er en dag når det gjelder moderatorer , ihverfall når de også er på forumet i løpet av den dagen

 

 

siden dere også skal godkjenne det jeg skriver så tar det yterligere tid før det dukker opp

her er også problemet at jeg ikke får korigert feil før innlegget er lagt ut

 

Det man også bør ta til etteretning er at moderne komunikasjon krever raske svar

mange opperer også med 3-4 virkedager og det synes ejg også at forumet skulle ha som mål på forumet

da vil man få en lit for stor forsinkelse til at man hel vil aksepter den tiden det tar

jeg er også vant til veldig raske svar og blir derfor utolmodig om det går flere dager uten at noen her lest eller svar på inleget

 

Da håper jeg at dere om ikke alt for lenge slipper meg direkte gjennom uten " sensuren"  får ineleggene blir lagt ut

Lenke til kommentar

 

jeg forventer svar inen rimelig tid

og da regner jeg at rimelig tid er en dag når det gjelder moderatorer , ihverfall når de også er på forumet i løpet av den dagen

 

Betaler du noe for denne gratistjenesten du forventer?

 

om jeg bataler eller ikke har lite å si her

når man betaler for en tjenste så skal man ha raskt svar

 

Her er det snakk om et uformalt krav om svar inenn rimelig tid

Det er tydelig at ikke alle er ening i hva rimelig tid betyr

for meng betyr det inne få dager

Lenke til kommentar

 

 

jeg forventer svar inen rimelig tid

og da regner jeg at rimelig tid er en dag når det gjelder moderatorer , ihverfall når de også er på forumet i løpet av den dagen

 

Betaler du noe for denne gratistjenesten du forventer?

 

om jeg bataler eller ikke har lite å si her

når man betaler for en tjenste så skal man ha raskt svar

 

Her er det snakk om et uformalt krav om svar inenn rimelig tid

Det er tydelig at ikke alle er ening i hva rimelig tid betyr

for meng betyr det inne få dager

 

 

Du vet, det er noe som heter realitet og der er det rett og slett trolig ikke mulig å gi deg et svar innenfor de tidsrammene som du ønsker, men utifra hva som må prioriteres på forumet. Så mitt beste tips til deg er at du smører deg med litt tålmodighet og bruker heller tiden på å gå igjennom hva du poster slik at du bidrar positivt i de trådene du deltar i og ikke minst husker på å være høflig og grei til de andre brukerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

jeg forventer svar inen rimelig tid

og da regner jeg at rimelig tid er en dag når det gjelder moderatorer , ihverfall når de også er på forumet i løpet av den dagen

 

Betaler du noe for denne gratistjenesten du forventer?

 

om jeg bataler eller ikke har lite å si her

når man betaler for en tjenste så skal man ha raskt svar

 

Her er det snakk om et uformalt krav om svar inenn rimelig tid

Det er tydelig at ikke alle er ening i hva rimelig tid betyr

for meng betyr det inne få dager

 

 

Du vet, det er noe som heter realitet og der er det rett og slett trolig ikke mulig å gi deg et svar innenfor de tidsrammene som du ønsker, men utifra hva som må prioriteres på forumet. Så mitt beste tips til deg er at du smører deg med litt tålmodighet og bruker heller tiden på å gå igjennom hva du poster slik at du bidrar positivt i de trådene du deltar i og ikke minst husker på å være høflig og grei til de andre brukerne.

 

 

De vanlig brukerne skal må selvsgt være grei mot

Modarorne forjener desverre av og til litt pepper

Lenke til kommentar

 

De vanlig brukerne skal må selvsgt være grei mot

Modarorne forjener desverre av og til litt pepper

 

 

Nei, det gjør de så absolutt ikke.

Moderatorene bruker en del av fritiden sin til å bidra til et bedre forum for deg og meg, som alle vanlige personer vil de trolig greie å ta feil med jevne mellomrom og med tanke på at de ikke får betalt for den jobben de gjør så fortjener de faktisk noe helt annet enn det du mener.

 

Man kan begynne med å : 

*Takke dem for den innsatsen de gjør på forumet.

*Ha litt respekt for at de faktisk bruker av fritiden sin til å gjøre dette forumet til en bedre plass for alle brukerne, noe som absolutt ikke er enkelt.

 

Så den neste gangen du føler at du må kjefte på moderatorene, så bør du stille deg på nytt spørsmålet om du faktisk er egnet i det hele tatt til å delta på et sånn forum som dette når du ønsker å behandle de som faktisk gjør dette forumet til hva det er og som ga deg en mulighet til å komme tilbake igjen på den måten du har gjort hittil på den måten du har gjort hittil.

 

Fint om du faktisk viser dem litt respekt...

Endret av 097100106111101
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

De vanlig brukerne skal må selvsgt være grei mot

Modarorne forjener desverre av og til litt pepper

 

 

Nei, det gjør de så absolutt ikke.

Moderatorene bruker en del av fritiden sin til å bidra til et bedre forum for deg og meg, som alle vanlige personer vil de trolig greie å ta feil med jevne mellomrom og med tanke på at de ikke får betalt for den jobben de gjør så fortjener de faktisk noe helt annet enn det du mener.

 

Man kan begynne med å : 

*Takke dem for den innsatsen de gjør på forumet.

*Ha litt respekt for at de faktisk bruker av fritiden sin til å gjøre dette forumet til en bedre plass for alle brukerne, noe som absolutt ikke er enkelt.

 

Så den neste gangen du føler at du må kjefte på moderatorene, så bør du stille deg på nytt spørsmålet om du faktisk er egnet i det hele tatt til å delta på et sånn forum som dette når du ønsker å behandle de som faktisk gjør dette forumet til hva det er og som ga deg en mulighet til å komme tilbake igjen på den måten du har gjort hittil på den måten du har gjort hittil.

 

Fint om du faktisk viser dem litt respekt...

 

Du glemmer noen få ting her .

Greit nok at de gjør dette frivillig .

 

Det du glemmer her at samtidig som de skal passe en viktig jobb så kan det også som de ikke altid har det gangsynet man foventer

Nå er dette ikke noe unikt for forumts ledesle , det er ganske valig både hos talige , komunale og hos private firmaer

 

Da opstår det kaos , misforståelser og usaklige beskyldninger / meninger som overhode ikke stememr

Moderator tar da feil avgjørlse i forhold til det som virker fornuftig der og da

Klager man så kan det hende at det blir ordnet opp , men ikke altid

Fjortjener man da ikke lit pepper ?

 

Nå gjør de det neppe med hensikt , men likevel blir det kritikkverdig

 

 

Når jeg snakker om pepper her så er det ikke det samme som hydfletting , et mye kraftigere begrep som brukes når man har lyst til å gi noe juling

 

Da kan man begynne å snakke om man leker butikk , tror man lker butikk eller faktisk driver butikk.

Lenke til kommentar

Det er høyst frivillig å delta i denne "lekebutikken" med oss grusomme moderatorer :)

Ellers tror jeg ikke det er lurt å endre så mye, 99,9% er vel generellt sett godt fornøyd tror jeg, 100% er en umulighet.

 

Når du først har fått lov å komme på forumet igjen, så har du vel bedre ting å gjøre enn å sitte å klage på forumet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være ærlig så hender det at moderatorer fortjener litt pepper, i betydningen at det hender at det gjøres feil i modereringen som bør påpekes. Men at moderatorene fortjener pepper for ikke å være tilstrekkelig serviceinnstilt og ikke å svare raskt nok på individuelle henvendelser, den må du lengre ut på landet med. Makan til entitlement, for å si det på god nynorsk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1 Du glemmer noen få ting her .

Greit nok at de gjør dette frivillig .

 

Det du glemmer her at samtidig som de skal passe en viktig jobb så kan det også som de ikke altid har det gangsynet man foventer

Nå er dette ikke noe unikt for forumts ledesle , det er ganske valig både hos talige , komunale og hos private firmaer

 

Da opstår det kaos , misforståelser og usaklige beskyldninger / meninger som overhode ikke stememr

Moderator tar da feil avgjørlse i forhold til det som virker fornuftig der og da

Klager man så kan det hende at det blir ordnet opp , men ikke altid

Fjortjener man da ikke lit pepper ?

 

2 Nå gjør de det neppe med hensikt , men likevel blir det kritikkverdig

 

 

Når jeg snakker om pepper her så er det ikke det samme som hydfletting , et mye kraftigere begrep som brukes når man har lyst til å gi noe juling

 

Da kan man begynne å snakke om man leker butikk , tror man lker butikk eller faktisk driver butikk.

 

Elgen Translator :

 

1 : Både forumets ledelse og de frivillige som moderer gjør en helt elendig jobb på høyde med andre kommunale ansatte og lignende private firmaer.

Forenklet : Alle gjør en elendig jobb i forhold til elgen sine krav.

 

2 : De vet sikkert ikke hva de holder på med, men jeg bør nok kritisere dem allikevel, hadde jeg kunnet straffet dem ordentlig hadde jeg gitt dem juling siden "de tror at de driver butikk, men i mine øyne leker butikk og ikke faktisk driver butikk).

Forenklet : Jeg ønsker å gi dem juling for å drive på en måte jeg ikke liker.

 

Nå mener jeg ikke å gå på deg personlig, men viser deg hvordan innlegget som du skrev til meg kan tolkes, igjen så vet jeg at du har mye problemer med språket og skrivemåte, men forumet har regler som vi alle må respektere og vi må prøve å gjøre vårt for at andre skal forstå oss ordentlig, greier vi ikke det bør vi kanskje redusere mengden med innlegg vi skriver eller ikke diskutere i det hele tatt her om vi stadig vekk ikke greier å formidle det budskapet vi ønsker innenfor reglene til forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må må du skille mellom uhell og dårlig jobb

Deter den dårlige jobben modertoren forjener pepper for

Dere trenger bare dra det ut i utterkantene .for det er ikke dit jeg vil

 

For det er den dårlig jobben alle vil til livs , ikke uhellen som kan forekomme

 

Når man fra tid til annen opplever at moderingen som direkte dårlig , ikke et uhell så må de også kunne tåle kritikke

 

Det har også vært noen episoder som lett kan oppfattes som mobbing i stedet for hjelp .

Da har ikke modertoren halt vær klar over konsekvensen av det han eller hun ( jeg tro kke at deter noe kvinelig modertore på forumet ) styrte med

 

Da må de tåle kritikk , elleø pepper som detr også heter

 

Så kan man ta det på et annet nivå for å diskuter om de faktisk forstår hvorfor de får kritikk

Det er mye viktigere en selve kritikken

 

jeg har ihverfall fått den oppftning gjennom alle åren på forumet at det er ikke alle kritikken moderatoren helt forstår

man kan altids unskylde seg med at det også finens usaklig kritikk , me det er altså ikke det ejg snakekr om her

 

det jeg snakker om her er situsjoner som fører til misfortålser , som igjen fører til mange negative konsekvenser

her er det ting man burde ha forstått bedre , men når 2 partert ikke er helt eninge om hva de preter om så går det den veien

Det er alså ting jeg har opplev

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Så, er problemet at du får sent svar, eller er det at moderatorer oppfører seg urettferdig? 

begge deler i grunen .

Det største problemet skal jeg ta lit senere men av de 2 som er nevnt så kan tolkningen dere moderatorer gjør på inelggene som skrives være et problem .

Problem fordi dere ikke ser hensikten med innlegget kun noe som ikke passer med trådens tema .

Da kan det likevell være at innlegene passer i forhold til utviklingen i diskusjonen

 

Det andre problemet er at når alle innlegg man skrives skal godkjennes så kan det ehnde at de blir lagt ut for sent i forhold til flyten i diskusjonen

altså jeg svare på innlegg #10 mens når det blir lagt ut så er man kansje komemet til innlegg #20 .

 

 

Det største problemet er dog at man ikke kan redigere innelgg som venter på godkjenning

Blir et innlegg slettet ( dere sier bare at det bli skult )  så er det også et problem at man ikke kan lese set eller redigerer det

I begge tilfeller kan det være at man ønsker å korigere noe som gjør at innleget ikke blir godtatt .

 

Selv har jeg skrevet mange innlegg , noen er nok blir underkjent av diverse årsaker likevel så er det tilfeller der jeg skulle ønske at det gikk ann å korigere det som ble skrevet etter at de ble underkjent 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...