Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!

Anbefalte innlegg

Nei, det trenger vi ikke. Dette blir det siste jeg sier angående dette.

Nah, det at du finner noe vanskelig brukbart eller vondt å forstå, betyr ikke at resten av menneskeheten deler dine syn.

Du må være klar over at det kan være en dramatisk forskjell mellom dine og andre sine kognitive evner (og toleranse, og perspektiv, og innlevelsesevner osv.).

God natt.

Jeg er nødt til å svare på det dette. Blir litt satt ut av det du skriver. Du beskriver deg selv, ikke meg. Det er resten av menneskeheten som ikke deler dine syn, det er du som mangler toleranse, perspektiv og ihvertfall innlevelseevne. Er dette et dårlig forsøk manipulasjon? Eller er det mest ironiske som er skrevet på dette forumet noensinne? Dette er retoriske spørsmål, forventer ikke et svar.

Bravo, du er en flink provokatør. Jeg lar meg rive meg med.

Det er noe som heter å gi seg mens leken er god, jeg tror det er noe som beskriver situasjonen temmelig godt.

Dette blir det blir det siste bidraget i debatten for min del.

God natt, denne gangen mener jeg det på ordentlig, jeg er trøtt.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> Det er resten av menneskeheten som ikke deler dine syn, det er du som mangler toleranse, perspektiv og ihvertfall innlevelseevne. 

Eh, du glemmer at "resten av menneskeheten", er et begrep sett ut ifra ditt perspektiv.
Tim-toady: There Is More Than One Way To Do It.

Evolusjon er allsidig; og forårsaker folk som meg: Mennesker som er outliers, alternative, sære.

Hva angår toleranse, perspektiv, innlevelsesevne så tror jeg du bare ramser opp ord.

-----> Senga
Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Den saken er allerede vurdert av Admin, sammen med en hele haug med våre medarbeidere.

Strengt tatt opplever jeg meg litt bekymra, over at det er så mange IT-kompetente folk blandt dere, og at jeg har blitt identifisert.

Helst ville jeg foretrukket at dere ikke delte mine personalia, fordi det lekker uunngåelig ut, men.

Det er kanskje prisen som jeg må betale, for å ikke gjemme IP'en min og bli klaska ned som et troll.

Hepp!

Vi vurderte kun trådens innhold iht. retningslinjene, ikke deg som en person.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hva er forskjellen på brukere der brukernavn ikke er klikkbart og brukere som har navnet gjort om til Bruker-med 6 tall etter, heller ikke klikkbart? Skjønner dem er utestengt eller banna, men hvilket er hva?

Vis meg et eksempel eller to så skal jeg se hva det er. :)

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på brukere der brukernavn ikke er klikkbart og brukere som har navnet gjort om til Bruker-med 6 tall etter, heller ikke klikkbart? Skjønner dem er utestengt eller banna, men hvilket er hva?

Vis meg et eksempel eller to så skal jeg se hva det er. :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1674345 og dennehttps://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1400267 Disse har Bruker-div.tall, disse lurer jeg på. Har forstått at dem som har fått brukernavnet som ikke klikkbart er bannet/utestengt.

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar

Den ene er ufrivillig og den andre er frivillig. HerrBrun har korrekt. Dette er standardløsningen på brukere som ønsker å slette/anonymisere kontoene sine.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke helt den der med uten varsel når en tråd/evne blir slettet :hmm: , så lenge det ikke er en saftig grund til å gjøre det, da. Når jeg mener saftig da mener jeg skikkelig grov brudd. Så at tråden min ble slettet her om dagen, og fikk ikke varsel om hva bruddet var.  :hm:  Det var ikke så grov/saftig brudd, det var rett og slett en rein glemmelse om at reklamere ikke er lov.  :hrm:  Jeg mener at dere moderatorer har plikt å gi begrunnelse om hvorfor et evne/tråd blir slettet.

Der kan dere jo vise oss retningslinjene og vise hva bruddet er. Da slipper dere å få oss frustrert eller sinte alt etter som hvordan man reagerer på det. :):D

Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

problemet med reglene er tolkningen , hva betyr de helt konkret ?

Her virker det som man ikke er helt ening i betydningen av dem

ut over vanlig oppførsel så er det ikke alle detaljene man husker i forbi farten eller er helt eninge i

definisjonen av trakassering  eller mobbing er et slik felt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ut over vanlig oppførsel så er det ikke alle detaljene man husker i forbi farten eller er helt eninge i

Det er sant, definisjonen er så mangt. Og regler kan oppfattes forsjelige til person til person. Normene er ganske enkle å huske da, dem burde alle forstå seg på. ^^

Lenke til kommentar

Det er sant, definisjonen er så mangt. Og regler kan oppfattes forsjelige til person til person. Normene er ganske enkle å huske da, dem burde alle forstå seg på. ^^

Det er det, som oftest så pleier folk fort å forstå at de har begått et regelbrudd. Sånn sett så innså jo du det også når tråden forsvant. Men ideelt sett så burde du fått en tilbakemelding, det er bare ikke alltid moderatorene som modererer har tiden til å følge opp hver sak og bruker individuelt etter at de har moderert. Og desto mer "åpenbart" bruddet føles, desto mer sannsynlig er det for at brukeren ikke får direkte tilbakemelding.

Det er en av konsekvensene av at medarbeiderne våre som modererer gjør det frivillig for å gjøre forumet bedre, og da kanskje har litt begrenset tid til å moderere. Så når det foreligger noen rapporter og en moderator tar tak i flere samtidig, så ville det blitt veldig tidkrevende med individuelle oppfølginger. Vi skulle gjerne hatt noe system som enkelt gav tilbakemelding på rapporter/slettede tråder/innlegg uten at moderatorer må grave fram brukerne og sende PM manuelt (generelt slik at de som rapporterer merker når det skjer noe), men per nå så er det ikke mulig.

I prioritert rekkefølge burde ihvertfall brukere som får hele tråder slettet få tilbakemelding, så får vi prøve å bli litt bedre på det.

Mvh Aleksander

Lenke til kommentar

Og igjen hva om moderatorerne begynner å true. Og blir for streng mot oss medlemere, selv om vi er åpen ærlig og ikke truende. Og ikke gidder å ta seg tid i hva vi sier. Jeg skjønner at dem har mye å ta hånd om. Dette blir et stort brudd via dem hvis noe lingnende skjer. Da bryter jo dem selv rettighetslinjene gjør dem ikke!! Hvordan anmelder man dem? Jeg ble faktisk truet i natt, er enda frustrert på det. Men jeg ga Myhken en sjanse i å se seg rundt.Før han hundsjefter. Jeg truer ham ikke på noen måter. Sier bare hvordan jeg oppfattet ham her. Det er på PM, man ser tydelig at jeg har ikke truet ham på noen måter og han påstår at jeg har det. Så gjør han det selv. Bare gå inn å se, da sjønner dere hva jeg mener. Så begynner han og hundsjefte på meg. Og påstår at jeg har brøtte mange rettighetslinjer, det stemmer ikke. Han må inse at det for noen tar tid å komme seg inn i den. Han på står også at jeg ikke har lest den også i tilegg. Det stemmer heller ikke. Har lest den så mange ganger. Selv man har lest den mange ganger, så er det jo menneskelig i å glemme.

MVH: Frustrert åpen og ærlig gutt

PS: Dette er litt dumt å si her da. Hva synses dere om signaturet mitt, ser den grei ut. Har enda ikke fådt svar på det. Ønsker kun ha svar på det.

Lenke til kommentar

Det er det, som oftest så pleier folk fort å forstå at de har begått et regelbrudd. Sånn sett så innså jo du det også når tråden forsvant. Men ideelt sett så burde du fått en tilbakemelding, det er bare ikke alltid moderatorene som modererer har tiden til å følge opp hver sak og bruker individuelt etter at de har moderert. Og desto mer "åpenbart" bruddet føles, desto mer sannsynlig er det for at brukeren ikke får direkte tilbakemelding.

Det er en av konsekvensene av at medarbeiderne våre som modererer gjør det frivillig for å gjøre forumet bedre, og da kanskje har litt begrenset tid til å moderere. Så når det foreligger noen rapporter og en moderator tar tak i flere samtidig, så ville det blitt veldig tidkrevende med individuelle oppfølginger. Vi skulle gjerne hatt noe system som enkelt gav tilbakemelding på rapporter/slettede tråder/innlegg uten at moderatorer må grave fram brukerne og sende PM manuelt (generelt slik at de som rapporterer merker når det skjer noe), men per nå så er det ikke mulig.

I prioritert rekkefølge burde ihvertfall brukere som får hele tråder slettet få tilbakemelding, så får vi prøve å bli litt bedre på det.

Mvh Aleksander

Alle forstår grunnreglene så det er ikke der problemet gjelder 

slik jeg ser det , og det blir ikke poengtert god nok , er 2 ting 

1 Når en regel står i klørtekst så brukes det også en del definisjoner .her må man  faktisk vite hva de destinasjonene innebærer

det et gjelder spesielt definisjonen av stygge eller upassende ord ord

jeg føler fortsatt at jeg ble offer for det da jeg ble utestengt

2 hvor går grensen hen . når har man gått over streken. tolkingen der har en gråsone der en moderator kan finne på å straffe , mens en annen mener at man er innenfor

de 2 punktene kommer nok alltid å være et problem

Angående tilbakemeldinger , så virker det lit rart at det ikke finnes et automatisk system på det

hva er grunnneon til det ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mvh Aleksander

Alle forstår grunnreglene så det er ikke der problemet gjelder 

slik jeg ser det , og det blir ikke poengtert god nok , er 2 ting 

1 Når en regel står i klørtekst så brukes det også en del definisjoner .her må man  faktisk vite hva de destinasjonene innebærer

det et gjelder spesielt definisjonen av stygge eller upassende ord ord

jeg føler fortsatt at jeg ble offer for det da jeg ble utestengt

2 hvor går grensen hen . når har man gått over streken. tolkingen der har en gråsone der en moderator kan finne på å straffe , mens en annen mener at man er innenfor

de 2 punktene kommer nok alltid å være et problem

Angående tilbakemeldinger , så virker det lit rart at det ikke finnes et automatisk system på det

hva er grunnneon til det ?

Jah, det blir det samme med signaturet mitt. Men bare at jeg er nysjerrig på om den er for nær grensen eller hva. Så ja, det skulle virkelig finneset automatisk system på det du nevner. ^^ 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Navado har gitt meg en advarsel for opphevet stemning ( jeg kommenterte direkte til en annen om han virke hissig )

når man tar det opp med han så var det plutselig flere innlegg han hadde reagert på  og når jeg  reagerte lit på det så var de plutselig bare de ene innlegget som gjaldt igjen

og nå sier han at han ikke vil diskutere det mere

i den samme tråden var det 2-3 personer til som diskutere seg i mellom at de hadde fått advarsel.

men det er tydeligvis uglesett , slik at vi som  vanlige brukere ikke skal kunne reagere på det

her var det høy temperatur i den aktuelle tråden men jeg kunne likevel ikke se at det var så mange personangrep  der

når jeg skriver " er du klar over at du er hissig som en tigger" så er det ikke det samme som " du er hissig tiger"  og hvertfall ikke det samme som kalle folk for "idioter" .

men det er tydelig at der moderatorer ikke ser forskjellen

når noen sier at  du er hissig  så må man tåle det

det som blir være er alle innleggene som fjernes fra tråden

da får man et hull i  samtalen som har foregått der

Noe som ikke alltid er positivt

Det er altså 2 ting jeg reagerer ganske sterkt på

1. advarsler skal ikke diskuteres selv man skulle bli kasteballer 
  2. gi advarsel kun for en kommentar og begrunne det med flere andre kommentarer

og så skal de som ikke er inne diskusjonen avgjøre det hele

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er selvsagt flere sider til en sak :

Når man ikke lenger diskuterer selve tråden man diskuterer i ,men begynner å gå på person,  så er det jo kanskje ikke så unaturlig at man risikerer å få innlegget fjernet , spesielt når man enkelt kan trykke på en knapp og påpeke at vedkommende bryter retningslinjene til forumet.

Velger man derimot å svare vedkommende som har blitt irritert over noe man har skrevet, på en måte som ikke følger reglene til forumet eller tråden man deltar i , så er det jo kanskje ikke så rart at man kan risikere å få seg en advarsel avhengig av om man har oppført seg sånn før eller alvorlighetsgraden til innlegget.

Jeg prøver å forklare hvorfor man får en advarsel , eksempelvis så bør dette gi en god indikasjon på hva man har gjort galt når man påpeker at det fremhevede i den siterte teksten ligger til grunn :

1. Innleggets Innhold

• Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:
  • Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.
  • Hold deg til trådens tema. Merk spesielt følgende:
    • Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.
    • Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende.
    • Mener du tråden eller innlegg i tråden strider mot retningslinjene så ikke skriv dette i tråden, men benytt gjerne rapporteringsfunksjonen.

Til denne konkrete brukeren som fikk denne advarselen er det altså fremhevet flere grunner til at hun fikk den advarselen :

1 : Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. 

Sier seg selv kanskje at når man velger å si noe ufint om noen  i en tråd som handler om noe helt annet, og det innlegget man så poster har så og si null av verdi for selve tråden, at det kan bli reagert på det.

2 : Flaming og andre former for personangrep er forbudt

Altså fra det øyeblikket man ikke lenger diskuterer selve saken men begynner å komme med kommentarer på andre debattanter så bør man kanskje sette seg ned og spørre seg selv om det man skrev i det hele tatt var nødvendig. Igjen så bør man rapportere eller ignorere en annen bruker som har seg en utblåsning og kanskje heller ta kontakt via personlig melding og si at "jeg føler at du gikk litt hardt til verks der etc" eller si ifra til Moderator laget så får vi se hva vi kan gjøre i denne situasjonen.

Og så har man jo det med å kommentere i en tråd hvor det har blitt moderert :

Hold deg til trådens tema. Merk spesielt følgende:
  • Moderering skal ikke diskuteres i tråden som modereres. Tilbakemelding på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.
  • Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende.
  • Mener du tråden eller innlegg i tråden strider mot retningslinjene så ikke skriv dette i tråden, men benytt gjerne rapporteringsfunksjonen.

Det er jo selvsagt greit å være uenig med oss som modererer , vi gjør faktisk feil og vi kan oppfatte ting fra et helt annet perspektiv enn andre moderatorer /  brukere , men å kommentere på at en tråd har blitt moderert eller å vise i den samme tråden at man ikke er enig i med det moderator / ene har gjort, er på ingen måte konstruktivt i den tråden eller for de som har lyst til å fortsette diskusjonen der.

Siden man har en god del muligheter til å ta kontakt med oss ( Personlig melding , tilbakemeldinger til forumet , Epost"forum@diskusjon@no" ) så bør man benytte seg av det og unngå å ta opp dette i den samme tråden som har blitt moderert ,nettopp for å unngå at tråden går fra å diskutere Pølsemenyen på 24/7 , til å krangle over hvor dustete Jens var, fordi han ga Erna en advarsel når hun sa at Siv var en komplett amøbe som var like intelligent som en sjimpanse, fordi hun ikke spiste 24/7 sin Ultimate pølsevev.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...