Malvado Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Hvor tar du denne påstanden fra Elgen? Med mindre du har muligheten til å se hva enhver moderator gjør i slike tilfeller så har du ikke så mye å gå på og har du en mistanke om at en moderator faktisk misbruker stillingen sin til å redigere slik det passer ham / hun (eller slette), så bør du ta kontakt med administrator / forumledelse. Vanlig praksis er å slette innlegget som bryter med retningslinjene (eller splitte innlegg) , vurdere eventuelt reaksjon på slettingen , sende pm eller skrive en forklaring i tråden. Jeg har i alle fall ikke observert at en Moderator har slettet som det passer ham. 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Moderatorene gidder ikke å fjerne innlegg som åpenbart bryter med retningslinjene til tross for at det har blitt rapportert, og har vært det i lang tid. Man begynner å lure på om det er slik at så lenge moderatoren er enig i sjikanen så kan det stå. 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Moderatorene gidder ikke å fjerne innlegg som åpenbart bryter med retningslinjene til tross for at det har blitt rapportert, og har vært det i lang tid. Man begynner å lure på om det er slik at så lenge moderatoren er enig i sjikanen så kan det stå. Kan du gi noen eksempler? Blir vanskelig å kommentere på noe jeg ikke har noe peiling på. Da blir det fort "Åå nei, moderatorene gjør ingenting med saken min!" Kan ikke huske å sett noen rapporter fra deg, og jeg følger med på de fleste. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Hvis dere ikke har fått rapporteringen min, så er det noe galt med rapporterings-systemet. Skal vel ikke være slik at man skal måtte rapportere et innlegg titalls-ganger for at det skal komme igjennom eller plukkes opp av en moderator. Enten det, eller så er det mangel på moderatorer. Generellt synes jeg modereringen går for tregt mtp at dette er et så stort forum. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Hvis dere ikke har fått rapporteringen min, så er det noe galt med rapporterings-systemet. Skal vel ikke være slik at man skal måtte rapportere et innlegg titalls-ganger for at det skal komme igjennom eller plukkes opp av en moderator. Enten det, eller så er det mangel på moderatorer. Generellt synes jeg modereringen går for tregt mtp at dette er et så stort forum. Det er ikke alltid at rapporter får det medholdet som brukere forventer, og det er ofte en hårfin linje mellom ytringsfriheten og retten til å sensurere. Det er også slik at det ofte åpnes for debatt rundt rapporter og i den anledning har ikke moderatorer/administratorer døgnvakt her. Det er et frivillig verv som ikke har noe stemplingsur. Derfor kan det gå litt tid før rapporter ferdigbehandles. Det betyr likevel ikke at de på noe punkt ignoreres eller avvises uten grunn. Jeg er en av de nyeste moderatorene her inne og jeg er mektig imponert over den innsatsen og den integriteten som utvises blant admins og mods når det kommer til å ta rette valg ovenfor rapporter og de brukerne som ligger i gråsonen for uakseptabel adferd. Noen ganger går også rapporter gjennom flere ledd før de behandles, og er det tvil rundt videre behandling diskuteres de internt. Ha likevel i minne at dette er et forum med nesten 270.000 registrerte brukere og det er skrevet nesten 22 millioner innlegg her. Det vil kreve enorme resurser for å følge opp rapporter i det tempo som en del brukere forventer. Vi gjør vårt beste, men hvis du har rapportert ett innlegg flere ganger uten resultat, så er det en grunn til det. Rapporten din er sannsynligvis ferdigbehandlet og uten medhold. Endret 25. august 2014 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 Ha likevel i minne at dette er et forum med nesten 270.000 registrerte brukere og det er skrevet nesten 22 millioner innlegg her. Hvor mange registrerte brukere det er, er vel likegyldig(da xxx.xxx kun er registrert og ikke poster, eller er ative). Hvor mange som er aktive OG poster, er nok det som gir rapporteringer og der det kreves vurdering av mods. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. august 2014 Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Hvor mange registrerte brukere det er, er vel likegyldig(da xxx.xxx kun er registrert og ikke poster, eller er ative). Hvor mange som er aktive OG poster, er nok det som gir rapporteringer og der det kreves vurdering av mods. Poenget er at dette er et stort forum og når mange rapporter, som det stort sett alltid ligger et betydelig antall av, skal behandles på en gjennomført og skikkelig måte, så kan det ta litt tid. 22 millioner innlegg siden starten utgjør en god del pr. dag og det sier også noe om antall rapporter som kommer inn. Ha også i minne at det er andre oppgaver her inne som tar mye tid, slik som f.eks. PM-samtaler, advarsler, interne diskusjoner, tilsyn i trådene etc. Endret 25. august 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Stemmer det LiamH sier, men man må også huske på at vi Moderatorer er vanlige dødlige med familier / samboere og at vi ikke alltids kan dedikere alle de timene vi ønsker på å moderere på forumet, noe som vil kunne påvirke det vi får gjort i løpet av en dag. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hvorfor er dere så underbemannet ? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Hvorfor er dere så underbemannet ? Du mener vi er underbemannet fordi en rapport ikke nødvendigvis behandles umiddelbart? 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvorfor er dere så underbemannet ? Et litt mer utfyllende svar er på sin plass. Rapportene som blir liggende lenger enn optimalt hadde mest sannsynlig ikke blitt løst raskere om vi hadde tatt inn flere veiledere og moderatorer. Grunnen til at de ligger lenge er ofte at saken må diskuteres og mer informasjon samles inn før en beslutning kan fattes. Enkle saker løses raskt, mens saker hvor løsningen ikke nødvendigvis er åpenbar tar tid. Slik er det andre steder i samfunnet også, og løsningen er ikke å ansette flere medarbeidere. En mulig løsning er bedre interne rutiner og føringer, slik at det blir enklere å behandle selv de vanskelige sakene. I tillegg kan vi bli flinkere til å kommunisere med de involverte brukerne, både rapportøren og de som blir rapportert. Som du ser er det flere områder vi kan bli bedre på, og du har sikkert egne meninger om dette, men å si at vi er underbemannet er jeg ikke enig i. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 I tillegg kan vi bli flinkere til å kommunisere med de involverte brukerne, både rapportøren og de som blir rapportert. Dette savner jeg, for har rapportert flere ting, uten at man får noe tilbakemelding i det hele tatt. Enkelte ganger ser jeg jo at det har blitt reagert iom innlegg er blitt redigert, men som oftes ser man ingenting til det. For man må i så fall merke seg hvor og hva man har rapportert, for så å gå å se om det har blitt reagert. Av og til havner jo bruker i pling filter (blokkering), så da gidder man jo uansett ikke se mer til svadaen denne kommer med. Så en klar og tydelig melding tilbake fra mod på om det blir reagert og eventuelt hvilken reaksjon det har blitt, hadde vært greit. For ser liksom ikke helt poenget med å rapportere, hvis man ikke ser at det er en vits i det. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Hvorfor er dere så underbemannet ? Du mener vi er underbemannet fordi en rapport ikke nødvendigvis behandles umiddelbart? i praksis , ja . men også at det virker som der har alt for mye å gjøre når der skal drive moderering . Forresten hvor lange skal man beholde advarselpoeng ? jeg har et fra november 2013 som ikke er forsvunnet enda Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Så en klar og tydelig melding tilbake fra mod på om det blir reagert og eventuelt hvilken reaksjon det har blitt, hadde vært greit. For ser liksom ikke helt poenget med å rapportere, hvis man ikke ser at det er en vits i det. Hvilken reaksjon en rapport får vil i de fleste tilfeller ikke rapportør bli informert om. Med mindre det er snakk om sletting, flytting og lignende handlinger, er reaksjonen mellom oss og den som ble rapportert. En generell tilbakemelding, som «Rapporten er behandlet, og BrukerA har fått en reaksjon», burde dog være mulig. Forresten hvor lange skal man beholde advarselpoeng ? jeg har et fra november 2013 som ikke er forsvunnet enda I utgangspunktet varer en advarsel i seks måneder, men det ser ut til at systemet som automatisk nuller ut advarsler ikke vil samarbeide. Jeg skal få noen til å se på saken! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 jeg har merket meg en del ting med systemet som ikke alltid ser ut til virke slik det skal bestandig . jeg blir nok nød til si i fra når jeg kommer over noe - Hvis man rapporterer forventer man jo en eller annen form for tilbakemelding slik at man vet at raporten er mottatt . Det samme hvis et eller flere innlegg er blir behandlet Mye av dette burde dere få til å gå automatisk Hvis en moderator har fjernet ( skult ) ett innlegg som jeg har skrevet så hadde det fungert hvis jeg fikk en melding omtrent slik: Runar har slettet dit innlegg nr < nr > tråden <trådtittel> i følge regel ... Det blir da så mye enklere å følge med Det samme hvis innleggene blir behandlet på andre måter Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. august 2014 Del Skrevet 27. august 2014 Jeg er helt enig. Et system som automatisk varsler rapportøren (og den som blir rapportert, hvis noe blir gjort) burde være i drift. Det har blitt tatt opp flere ganger, men av tekniske årsaker har det ikke blitt utviklet enda. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Ønsker at dere gjør noe med medlemene som er rasister mot Nynorsk. Synest det er et vakkert skriftspråk og elsker artikklene til Mister Furevik. Er så drittlei av negative kommenterer mot Nynorsk. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Ønsker at dere gjør noe med medlemene som er rasister mot Nynorsk. Synest det er et vakkert skriftspråk og elsker artikklene til Mister Furevik. Er så drittlei av negative kommenterer mot Nynorsk. Da er det bare å rapportere innleggene. Her på forumet er det lov å skrive nynorsk, derfor skal det ikke være slik at man kun skriver innlegg som er ment på å rakke ned på skriftmålet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Har slettet alle OT innleggene i den diskusjonen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1634670&do=findComment&comment=22078675 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Rasister mot nynorsk, faktisk. Innlegg nr 2000 i denne tråden, faktisk. Endret 26. oktober 2014 av sevs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå