FVH Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Håper på svar fra dere. Jeg synes vannkjølinga mi støyer for mye, og det er vel ikke annet å vente med 3x120mm på radiatoren. Kjører dem på minste strøm for å holde ut; på full måking høres de ut som et helikopter. Dermed fikk jeg en ide. Jeg har andledning til å ha vannsystemet på andre siden av veggen her jeg bor (trappegang til loft), så da blir spørsmålet: Har det noe negativt å si for effekten av systemet om jeg drar slangene gjennom veggen slik at jeg har radiator og pumpe på andre siden av veggen? Hele sirkulasjonen vil jo bli en til to meter lenger. Blir pumpa for svak til dette, eller har det ikke noe å si? Systemet mitt står i signaturen. Takker! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ingen problemer å gjøre det der. Hadde det samme sjøl der eg bodde før. Det kan vere litt krøllete å få ut lufta fra systemet så ikke monter fast radiatoren før du har ordna full folw gjennom systemet at en får bitte litt lavere flow gjør ingen ting lykke til Lenke til kommentar
eternal Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 har du forsøkt å kjøre med færre enn 3 vifter? tror ikke du vil merke den helt store forskjellen i temperatur. evt kunne du jo laget deg en trakt som snevres inn mot i vifte (denne må suge luft FRA radiatoren i så tilfelle) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er bedre med 3 vifter enn å bruke færre, for da kan du kjøre alle på lavere hastighet enn bare en på full guff. Men i ditt tilfelle så ville jeg kjøpt noen stillegående vifter eller bare flytte alt på andre siden av veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå