Gå til innhold

Leter etter lukkede hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Jeg har lett overalt etter hodetelefoner som kan brukes i ett kontormiljø.

Åpne hodetelefoner fungerer ikke der jeg er nå, i og med at det er noen ganger ganske mye støy.

Jeg har sett på:

Sennheiser HD 280 Pro som virker komfortable, men har dårlig lyd(?), koster foressten nært 1000 kroner

Creative Headphone HQ-1700 Foldable som har vunnet en test her, men er ukomfortable.. som koster ikke så fullt så mye..

Jeg vil gjerne ha god lyd (bass og diskant, og alt det der..) samtidig som jeg kan ha hodetelefonene på meg hele tiden uten å merke at de gnager på ørene eller på hodet.

Beyerdynamic DT770 ser tøffe ut, men fins det noe billigere og mer sammenleggbart alternativ?

Forslag?

Rundt 1500 kr.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nevne at jeg har lenge brukt Bang & Olufsens A3, men de lekker som en sil, og har ikke særlig mye bass, eneste fordelen er at de er små og robuste.. Dessuten bruker jeg av og til ett headsett fra sony (gnager som ett h*******) som har veldig god bass, men hørene er såre etter en times bruk.

EDIT: Hyggelig om dere kan være litt objektive iforhold til forslagene, det vil hjelpe veldig. Jeg er ikke så interessert i "De er så superbra, disse må du ha, etc..". Fortell hva som er bra med hodetelefonen og evt. hva som er negativt med dem.

EDIT 2: Det dukker opp hele tiden ting jeg ikke har nevnt...

Hodetelefonen skal helst ikke ha mikrofon, bør være sammenleggbare (men hvis de er ekstraordinært bra kan jeg vurdere annerledes), helst ha minijack (skal brukes mot laptop) og trenger ikke å ha volumkontroll. Som sagt jeg er ute etter et bra headphone sett.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Utifra det du skriver, burde Beyerdynamic DT660 være et glimrende valg. Litt av samme konstruksjonen som Sennheiser HD280 Pro, men låter bedre. Sammenleggbar, har minijack og er lett og drive for laptops og bærbare greier. Komforten er ikke noe problem, det er store puter som ikke presser mot brusken.

Lyden er fint og balansert, med plenty av bass. Jeg synes de låter aldeles glimrende, sammenliknet med andre lukkede hodetelefoner.

Til prisen som er nå, er dette et kupp, synes jeg.

Info:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=19717

Lenke til kommentar
Sony MDR-7506 kan plukkes opp for 99$ (pluss frakt..) på www.audiomidi.com. Utsalgspris i Norge er 1900kr... Lukkede, sammenleggbare, lettdrevene, og nøytral lydgjengivelse.

5983282[/snapback]

Prøvde linken men kom ikke frem.

Har du importert dem selv? Og hvor mye kostet det?

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor du har fått det fra at HD280Pro har dårlig lyd, men det er uansett så feil som det kan få blitt. De låter dypt og klart med veldefinert soundstage og god isolering. Har hatt dem på i opptil 8 timer i strekk uten å bli sliten (flytur). De veier mye mindre enn DT660 (220g vs 350g) og er "litt" sammenleggbare...

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25874

5983248[/snapback]

Jeg har lest tester... Men jeg har ikke prøvd dem, så jeg vet bare det jeg har lest. Dessuten er det veldig subjektivt hva man mener om hodetelefoner, alle har forskjellige behov..

Foressten, er ørene dine små, middels eller store? Det har noe å si for opplevelsen av hodetelefonene..

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor du har fått det fra at HD280Pro har dårlig lyd, men det er uansett så feil som det kan få blitt. De låter dypt og klart med veldefinert soundstage og god isolering. Har hatt dem på i opptil 8 timer i strekk uten å bli sliten (flytur). De veier mye mindre enn DT660 (220g vs 350g) og er "litt" sammenleggbare...

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25874

5983248[/snapback]

Jeg har lest tester... Men jeg har ikke prøvd dem, så jeg vet bare det jeg har lest. Dessuten er det veldig subjektivt hva man mener om hodetelefoner, alle har forskjellige behov..

Foressten, er ørene dine små, middels eller store? Det har noe å si for opplevelsen av hodetelefonene..

5983659[/snapback]

De er iallfall ikke dårligere enn at de er kvalifisert for Headroom's Topp10-liste:

http://www.headphone.com/guide/by-applicat...est-headphones/

btw har middels ører (?) som får plass i klokkene. Tror også store ører får plass... men kanskje ikke elefant- og blomkålører...

Lenke til kommentar
btw har middels ører (?) som får plass i klokkene. Tror også store ører får plass... men kanskje ikke elefant- og blomkålører...

5983761[/snapback]

Hehe, måtte bare sjekke, har middels ører (?) jeg og.. Det er bare for ille å bestille noe som aldeles ikke passer.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Jeg bestemmer meg iløpet av dagen, så det vil være fint om jeg får flere innlegg før jeg bestiller noe.

Foreløpig leder Sennheiser HD280 PRO (prisguiden viser ingen forhandlere som har denne på lager, forslag?) foran DT660.

Med mindre jeg får noen annen informasjon, vil det mest sannsynlig bli disse.

Jeg nevner igjen at jeg vil gjerne at ørene skal ha plass, at det god lyd og helst at hodetelefonene er sammenleggbare.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Sony MDR-7506 kan plukkes opp for 99$ (pluss frakt..) på www.audiomidi.com. Utsalgspris i Norge er 1900kr... Lukkede, sammenleggbare, lettdrevene, og nøytral lydgjengivelse.

5983282[/snapback]

Prøvde linken men kom ikke frem.

Har du importert dem selv? Og hvor mye kostet det?

5983633[/snapback]

http://www.audiomidi.com/MDR7506-Headphones-P1979.aspx

Denne er direkte. Jeg kjøpte mine for 1500kr hos tre45 i Trondheim... Nå koster de 1900.

Hvis du vil importere, vil det koste i underkant av 900 + frakt når du har lagt til moms og fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar

Mottok Beyedynamic DT 660 idag. De er utrolig komfortable hodetelefoner i motsetning til neckband og bang&olufsens a3. Ørene mine har også god plass i disse. Lyden er også god.

Dog, det er ett plast preg av hodetelefonene, men de virker solide.

Ifølge hpx.no medfølger det 5 års garanti, selv om det står 2 år i manualen.. Alle deler kan byttes, så det gjør vedlikeholdet enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...