Gå til innhold

Noen mixe/skape programer som man kan skape musikk

GANTEN

Anbefalte innlegg

er det noen programmer som kan anbefales når du er litt sånn noob og har lyst til og få lagd litt musikk via programmer?

Jeg selv liker veldig godt Dj musikk så jeg har hatt veldig lyst til og bli en tjaa hva skal jeg kalle det ''data Dj''

HeHe men dette er jo bare en tanke men uanset er det noen programmer noen kan foreslå?

Takk for hjelpen=) :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en nybegynner er nok det letteste å begynne med FL-Studio.  :)

5981902[/snapback]

Prøvd dette før?

5982010[/snapback]

Om jeg har prøvd det? Ja, det er det jeg mekker musikken min i. :)

5982020[/snapback]

HeHe kan du legge ut i denne tråden en sang du har lagd?

Lenke til kommentar
Er det mulig å mekke skikkelig "heftig" trance i FL? Da mener jeg trance som virkelig trøkker. :D

5982025[/snapback]

nei egentlig ikke. du har ikke mange muligheter i prh egentlig. er bedre å bare begynne med Reason 3 eller Cubase SE 3(starter edition;)).

men Reason vil jeg anbefale sterkt. enkelt å bruke og du har MANGE muligheter og er veldig bruker vennelig. finn noe som passer deg;)

Lenke til kommentar

I Magix Music Maker kan man på en enkel og lett forståelig måte få innføring i musikkskaping. Programmet inneholder softsynths, dvs digitale synthesizere som man kan lage melodier og rytmer med og skreddersy lyden (med en god del begrensninger, selvsagt).

Det er også lydsampler, f.eks. en fikset rytme eller melodi, som man kan sette opp i rekkefølge osv på en sequencer (?).

Ganske enkelt og en grei innføring i musikkenskapingens verden.

Lenke til kommentar

jupp men du lager rett og slett ikke musikken. det er MAGIX som har laget musikken. altså det er ferdig produserte loops som man setter sammen og får en sang. samme er Ejay. ganske enkelt er Fl Studio ja MEN du kan ikke lage hva som helst der. altså er litt vansklig å lage lyder som du virkelig er ute etter. vil du ha en kul lyd må du kansuje finnde deg VST PLugins. ikke alle plugins er gratis heller. men i reason som jeg bruker og de fleste jeg vet om bruker så er det rett og slett bedre. du kan finne ferdig lyder som er i soundbanken.(over 1000 lyder å finne) når du er registert på hjemmesiden til dette produktet kan du laste ned refills der som er nye lyder som er lagd via de Devices som er i prg. har du ikke egenskapen til å lage lyder kan du finne dem i refills eller i soundbanken. ikke egenskapen men lyden;);) så er den ikke helt slik du vil den skal være så kan du bare forandre litt på den. dette er ikke en plugin så du kan forandre på det du ikke liker. vst plugins som vanguard kan du ikke gjøre store endringer men i reason kan du forandre på det du ikke liker hehe.

men du har 5 devices som følger med i reason- Subtractor, malstrøm, redrum, Dr. Rex, NN-19 og NX(uff husker ikke navnet). det var vist 6 det hehe. det er en rekke ekkekter som kan legges til og. hver av devices kan lage en rekke forskjellige lyder.

www.propellerhead.se det er hjemmesiden til reason. trykk på linken så gå inn på reason til venstre. deretter "what is reason". scroll deg ned over og der finner du skrevet video section. der kan du se på tutorials. der kan du se hva prg er god for. men de viser ikke mye. så jeg kan gjerne lage en tutorial der jeg skal prøve å dekke det meste som er å dekke av reason. skal gi forklaringer på hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det;);) hvil du ha den tutorial jeg skal lage så kan du legge meg til på msn så sender jeg den gjerne til deg. hjelper deg hjerne og;);) så bare legg meg til på msn. msn er [email protected]

MEN reason 3 må brukes med et MIDI keyboard. hvis du ikke har det kan du bruke et virtualt keyboard. kan hjelpe deg med dette

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...