GANTEN Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 er det noen programmer som kan anbefales når du er litt sånn noob og har lyst til og få lagd litt musikk via programmer? Jeg selv liker veldig godt Dj musikk så jeg har hatt veldig lyst til og bli en tjaa hva skal jeg kalle det ''data Dj'' HeHe men dette er jo bare en tanke men uanset er det noen programmer noen kan foreslå? Takk for hjelpen=) Lenke til kommentar
embark Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For en nybegynner er nok det letteste å begynne med FL-Studio. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Vil anbefale FL-Studio, jeg også. Veldig enkelt i bruk. Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 For en nybegynner er nok det letteste å begynne med FL-Studio. 5981902[/snapback] Prøvd dette før? Lenke til kommentar
embark Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 For en nybegynner er nok det letteste å begynne med FL-Studio. 5981902[/snapback] Prøvd dette før? 5982010[/snapback] Om jeg har prøvd det? Ja, det er det jeg mekker musikken min i. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Er det mulig å mekke skikkelig "heftig" trance i FL? Da mener jeg trance som virkelig trøkker. Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 For en nybegynner er nok det letteste å begynne med FL-Studio. 5981902[/snapback] Prøvd dette før? 5982010[/snapback] Om jeg har prøvd det? Ja, det er det jeg mekker musikken min i. 5982020[/snapback] HeHe kan du legge ut i denne tråden en sang du har lagd? Lenke til kommentar
embark Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Min versjon av 'Second Wave'. Den er ikke ferdig enda, men tråden vil fungere som en worklogg eller whatever... Endret 24. april 2006 av Ferr Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Vil anbefale FL-Studio, jeg også.Veldig enkelt i bruk. 5981913[/snapback] Syntes det er vaneskelig jeg:S FL studio 5 Jeg skjønenr ikke hvor jeg kan få fram toner ogsånn jo:P jeg kan ikke spille piano Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Fant noen tutorials her. Tenkte jeg skulle se litt på dem selv. Et søk på Google gir helt sikkert enda flere treff. Lenke til kommentar
GANTEN Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 hmm... noen av dere som har andre programmer og fåreslå`? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 hmm... noen av dere som har andre programmer og fåreslå`? 5982300[/snapback] Du har jo Reason og, men det er vel litt mer avansert tror jeg? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 DanceEjay...veldig enkelt til å begynne med. Prøv nr 6 eller 7. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er det mulig å mekke skikkelig "heftig" trance i FL? Da mener jeg trance som virkelig trøkker. 5982025[/snapback] nei egentlig ikke. du har ikke mange muligheter i prh egentlig. er bedre å bare begynne med Reason 3 eller Cubase SE 3(starter edition;)). men Reason vil jeg anbefale sterkt. enkelt å bruke og du har MANGE muligheter og er veldig bruker vennelig. finn noe som passer deg;) Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 DanceEjay...veldig enkelt til å begynne med. Prøv nr 6 eller 7. 6006467[/snapback] styr unna Ejay. det er juks. du lager ikke musikk der Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Så hva lager man da? Bilder? Ikke at jeg vil anbefale programmet heller. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Det kommer vel veldig an på definisjonen musikk. Jeg vil ikke si at det produktet man får i Ejay er musikk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 I Magix Music Maker kan man på en enkel og lett forståelig måte få innføring i musikkskaping. Programmet inneholder softsynths, dvs digitale synthesizere som man kan lage melodier og rytmer med og skreddersy lyden (med en god del begrensninger, selvsagt). Det er også lydsampler, f.eks. en fikset rytme eller melodi, som man kan sette opp i rekkefølge osv på en sequencer (?). Ganske enkelt og en grei innføring i musikkenskapingens verden. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) jupp men du lager rett og slett ikke musikken. det er MAGIX som har laget musikken. altså det er ferdig produserte loops som man setter sammen og får en sang. samme er Ejay. ganske enkelt er Fl Studio ja MEN du kan ikke lage hva som helst der. altså er litt vansklig å lage lyder som du virkelig er ute etter. vil du ha en kul lyd må du kansuje finnde deg VST PLugins. ikke alle plugins er gratis heller. men i reason som jeg bruker og de fleste jeg vet om bruker så er det rett og slett bedre. du kan finne ferdig lyder som er i soundbanken.(over 1000 lyder å finne) når du er registert på hjemmesiden til dette produktet kan du laste ned refills der som er nye lyder som er lagd via de Devices som er i prg. har du ikke egenskapen til å lage lyder kan du finne dem i refills eller i soundbanken. ikke egenskapen men lyden;) så er den ikke helt slik du vil den skal være så kan du bare forandre litt på den. dette er ikke en plugin så du kan forandre på det du ikke liker. vst plugins som vanguard kan du ikke gjøre store endringer men i reason kan du forandre på det du ikke liker hehe. men du har 5 devices som følger med i reason- Subtractor, malstrøm, redrum, Dr. Rex, NN-19 og NX(uff husker ikke navnet). det var vist 6 det hehe. det er en rekke ekkekter som kan legges til og. hver av devices kan lage en rekke forskjellige lyder. www.propellerhead.se det er hjemmesiden til reason. trykk på linken så gå inn på reason til venstre. deretter "what is reason". scroll deg ned over og der finner du skrevet video section. der kan du se på tutorials. der kan du se hva prg er god for. men de viser ikke mye. så jeg kan gjerne lage en tutorial der jeg skal prøve å dekke det meste som er å dekke av reason. skal gi forklaringer på hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det;) hvil du ha den tutorial jeg skal lage så kan du legge meg til på msn så sender jeg den gjerne til deg. hjelper deg hjerne og;) så bare legg meg til på msn. msn er [email protected] MEN reason 3 må brukes med et MIDI keyboard. hvis du ikke har det kan du bruke et virtualt keyboard. kan hjelpe deg med dette Endret 29. april 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvis man selv fører inn melodier og rytmer, så lager man på mange måter musikken selv. Softhsynthene er litt like vstier der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå