Rairai Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Man er ikke dum, man er "syk". 5983147[/snapback] Kan man sammenligne spillavhengihet med røyk avhengighet ? Tror ikke det. Det er faktisk mulig å begrense seg, om man bare vil det nokk. 5983161[/snapback] Akkurat det som var poenget mitt. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Man er ikke dum, man er "syk". 5983147[/snapback] Kan man sammenligne spillavhengihet med røyk avhengighet ? Tror ikke det. Det er faktisk mulig å begrense seg, om man bare vil det nokk. 5983161[/snapback] Det er ikke en fysisk avhengighet, men likefullt en avhengighet av en psykisk følelse. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) IKKE SPILL PÅ AUTOMATER! I forige uke ble en gammel dame som var i furusets autmomatmiljø DREPT!(fakta faen, så det på nyhetene) Så hold deg vekk fra automatene! Endret 25. april 2006 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Spilleautomater er et stort problem egentlig. Her jeg bor står folk døgnet rundt og spiller opp trygda si (døgnåpen bensinstasjon) Eneste som er "digg" er når de standard folka ikke vinner, så er det litt ok og kunne putte på 5kr og vinne 2000 som jeg gjorde for en stund tilbake.. Og nei.. jeg putter sjeldent mer på enn 10-20kr Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Fatter ikke at folk tørr å stå ved en slik automat. Hver gang jeg ser noen stå ved en slik automat så tenker jeg: Slubbert, late stygge faen, sosialt bunnfall bare slått av narkomane og skitne uteliggere. Ingen normale spiller de spilla. Ingen spiller de spilla for å slå hjel tid, eller for gøy. Kun de som er avhengige. Kun de som "bare må ha det". Kun sånne som svir av et tonn med penger og går mann av huse for å skaffe mer. Bruker alt av penger de har. Sånne folk driter i andre, de driter i sine barn, koner og andre mennesker. Bare de kan spille så er vel alt ok. De bruker kun penger på de maskinene. Utsetter regninger, og gjerne nødvendige ting bare for å spille. Ikke serlig smarte er de heller. 5982792[/snapback] Var da volsomt til utbrudd! Putter gjerne på vekslepengene når jeg har handlet til helgen (20-30 kr), men har allikevel aldri fått en purring på en regning, eller dårligere familieforhold av den grunn. At det er mye subb som står og henger ved automatene er hevet over en hver tvil, men dette gjelder da naturligvis ikke alle, spesielt ikke trådstarter som prøver å slutte/begrense spillingen sin. Det at han innser at han begynner å få et problem, og søker hjelp, viser et initiativ jeg ikke ser i dem som står i timesvis med automatene. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 La på 20 og vant 1300, satt inn pengene på konto, nå spiller jeg maks en 20ings. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 IKKE SPILL PÅ AUTOMATER! I forige uke ble en gammel dame som var i furusets autmomatmiljø DREPT!(fakta faen, så det på nyhetene) Så hold deg vekk fra automatene! 5983340[/snapback] Ja, automatmiljøet er et av de hardeste miljøene i Norge. Det er grunn nok til å holde seg unna! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Autotmatmiljøet? Bare meg som ikke henger helt med her? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg startet og kun bruke kort i buttikken, dermed har jeg ingen småpenger og spille bort. Så klarte å vende det av meg Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Fatter ikke at folk tørr å stå ved en slik automat. Hver gang jeg ser noen stå ved en slik automat så tenker jeg: Slubbert, late stygge faen, sosialt bunnfall bare slått av narkomane og skitne uteliggere. Ingen normale spiller de spilla. Ingen spiller de spilla for å slå hjel tid, eller for gøy. Kun de som er avhengige. Kun de som "bare må ha det". Kun sånne som svir av et tonn med penger og går mann av huse for å skaffe mer. Bruker alt av penger de har. Sånne folk driter i andre, de driter i sine barn, koner og andre mennesker. Bare de kan spille så er vel alt ok. De bruker kun penger på de maskinene. Utsetter regninger, og gjerne nødvendige ting bare for å spille. Ikke serlig smarte er de heller. 5982792[/snapback] Var da volsomt til utbrudd! Putter gjerne på vekslepengene når jeg har handlet til helgen (20-30 kr), men har allikevel aldri fått en purring på en regning, eller dårligere familieforhold av den grunn. At det er mye subb som står og henger ved automatene er hevet over en hver tvil, men dette gjelder da naturligvis ikke alle, spesielt ikke trådstarter som prøver å slutte/begrense spillingen sin. Det at han innser at han begynner å få et problem, og søker hjelp, viser et initiativ jeg ikke ser i dem som står i timesvis med automatene. 5984487[/snapback] For all del, jeg har aldri tatt opp noe lån for å kunne spille, jeg har aldri tatt ut penger fra banken for å kunne spille heller, og jeg bruker ikke flere timer på automater pr dag. Men har jeg kontanter på meg, går det ofte på automaten. En hundrelapp her, og en hundrelapp der, blir ganske mye penger det i løpet av et år. Så jeg vil prøve å unngå å bruke penger i det hele på automaten. Tror jeg skal gjøre som en annen på forumet anbefalte, ikke ta med meg kontanter. Satser på at det kommer til å hjelpe. Men, er helt enig, utrolig mye pakk som henger ved automatene. Jobber på rimi utenom skolen, og da ser jeg enkelte folk som står der fra skiftet mitt begynner (16.00) til butikken stenger kl 20.00. Det er tragisk det. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Jupp, DET er virkelig tragisk Jeg tror at de som er såpass spilleavhengige må være mindre begavet rett og slett. Det er ikke verre å skjønne enn at maskinene står der på grunn av 1 grunn. Å tjene penger! Maskinene sluker penger, det er derfor de er utplasert. Dette burde være god nok grunn til å la være å putte på penger på dem. Men, hvis en allerede er spilleavhengig, hvorfor ikke sette opp et budsjett? Du føyer opp alt det du putter på, og alt du tjener. Etter noen måneder vil du se om automatspillingen er en god måte å tjene penger på eller ikke. Da får du de harde fakta banket inn i hodet! Hvis disse automat-slavene fortsatt ikke klarer å la vær, så har de ivertfall ikke min sympati. Det er noe her i livet som kalles viljestyrke. Endret 25. april 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg savner de gode gamle man putta kronestykker på, for så å måtte slå kronestykkene oppi de hulla. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 *snip* Jeg skjønner hva du mener og hvor du vil med dette, men det høres alt for enkelt ut for deg. Hvorfor spiller man? Hvorfor røyker man? Hvorfor drikker man litervis med cola? Hvorfor spiller man wow/ osv? Jeg vil tro at det er ytterst få som ikke lar seg rive med på noe. Man kan sette opp regnskap ganger regnskap og opp i mente, for å se at man taper en stund. Alle som har spilt litt på automater vet at det blir utbetalt storgevinster (seriegevinster) fra tid til annen, og med premier på flere tusen kroner, er det lett å trykke seg blind. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jupp, DET er virkelig tragisk Jeg tror at de som er såpass spilleavhengige må være mindre begavet rett og slett. Det er ikke verre å skjønne enn at maskinene står der på grunn av 1 grunn. Å tjene penger! Maskinene sluker penger, det er derfor de er utplasert. Dette burde være god nok grunn til å la være å putte på penger på dem. Men, hvis en allerede er spilleavhengig, hvorfor ikke sette opp et budsjett? Du føyer opp alt det du putter på, og alt du tjener. Etter noen måneder vil du se om automatspillingen er en god måte å tjene penger på eller ikke. Da får du de harde fakta banket inn i hodet! Hvis disse automat-slavene fortsatt ikke klarer å la vær, så har de ivertfall ikke min sympati. Det er noe her i livet som kalles viljestyrke. 5988265[/snapback] Det som virkelig er tragisk er at du totalt mangler evnen til å sette deg inn i andres ståsted eller situasjoner. At det er noe her i livet som kalles viljestyrke kan du ta og fortelle narkomane, røykere, alkoholikere, alle som spiller på noen som helst slags spill. Alle pengespill er laget for å tjene penger. Mener du at alle som spiller lotto er stokk dumme? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg har vel ikke spurt spørsmål om hvorfor noen spiller? Det jeg mener er at når en skjønner at en har begynt å bli litt spilleavhengig, da må en ta seg litt i skjorta, og gjøre alt hva en kan for å unngå slike automater. Å sammenligne spilleavhengige med narkomane blir litt feil. Spilleavhengige har ikke noe fysisk trang til å spille, kun psykisk. Det er faktisk en vesentlig forskjell på dette. Samme sak at en ikke blir fysisk avhengig av hasj, dog noen føler en psykisk tiltrekning mot stoffet. Altså ikke så altfor vanskelig å slutte med stoffet. Det er dog en annen debatt. Det handler om å ta seg litt sammen, se problemene i hvitøyet. Det skjer ikke noe hvis en ikke prøver hardt nok. Sier ikke at det er lett å bli kvitt spilleavhengihet, men det handler bare om å prøve hardt nok. Lotto er ganske så annerledes opplegg enn automater. Mange gamle folk spiller dette fast, men det er ikke mange kronene som går med til dette. Endret 27. april 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det setter likevel argumentet ditt på prøve, da du sier Jeg tror at de som er såpass spilleavhengige må være mindre begavet rett og slett. Det er ikke verre å skjønne enn at maskinene står der på grunn av 1 grunn. Å tjene penger! Maskinene sluker penger, det er derfor de er utplasert. Dette burde være god nok grunn til å la være å putte på penger på dem. . På samme måte er Lotto laget. Det er for å tjene penger. Dessuten så er det mange spillegale som spiller bort pengene sine på hest, lotto, oddsen osv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Du kan ikke kaste oddsen og hest i samme bås som lotto og automat. Da oddsen og f.eks V6 (hest) ikke er tilfeldig, det baserer seg på kunnskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå