Breivik. Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Heisann! Jeg holder dessverre på å bli spillavhengig. Spiller ikke hver dag, men når jeg først spiller, har jeg en tendens til å spille fra 2-500 kroner om gangen. Noen som har noen gode tips for å få litt større "selvdisiplin" når det kommer til spilling? Takker for alle innspill! Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Skal vel stå et telefonnummer på samtlige automater nå, der du kan ringe gratis å få hjelp (sannsynligvis bedre hjelp enn her på forumet). Hvis det er slik at du begynner å spille for mer enn du har råd til, et klart tegn på avhengighet, vil jeg anbefale deg å kutte det helt ut. Det er ingen som er bare "litt alkoholiker", heller. Bare min mening, da. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 80080040, er nummeret. En kamerat ble litt ivrig på spilleautomatene, har tatt ham i å "bare gå innom butikken" en tur når vi spiste på et gatekjøkken... Er ikke den verste til å spille bort, går ikke mange kronene (før vi maser og drar ham bort) Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Føler selv at det er veldig mye visvas på den telefonen (har bare ringt en gang da). De "forstår seg ihjel" på deg, føler det ble en lite konstruktiv samtale, men men... Derfor jeg spør her Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ikke spille....? 5982129[/snapback] Om du ikke har viljestyrke, og det står to veeeldig tiltrekkende rett ved inngangen til butikken, så er vel ikke det så lett? Å prate med noen, og forstå hvor mye man bruker, gjerne sette det i system, og finne ut hvor fort man er blakk, kan vel kanskje hjelpe litt. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ikke spille....? 5982129[/snapback] Om du ikke har viljestyrke, og det står to veeeldig tiltrekkende rett ved inngangen til butikken, så er vel ikke det så lett? Å prate med noen, og forstå hvor mye man bruker, gjerne sette det i system, og finne ut hvor fort man er blakk, kan vel kanskje hjelpe litt. 5982152[/snapback] Vil man slutte og man er fast bestemt på det, så klarer du det. Finnes ikke lett tjente penger. Thats life.. Klarer ikke å syntes synd på folk som er avhengig av spilleautomater. Sorry, få dere en jobbe eller noe.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Prøv å få kjøpt en spilleautomat slik at du kan spille hjemme Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 En ting som kan funke er at du enten prøver å kutte det helt ut. Du vinner ikke i lengden, tenk at automaten suger. En annen ting er at du f.eks bare spiller småpenger om du klarer å styre deg, f.eks alt under en 10'er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det hjelper litt når du tenker på at automatene er PROGRAMMERT til å loppe folk for penger. Ingenting er tilfeldig. Det eneste som er tilfeldig er om det er DU som spiller i det den ferdigprogrammerte gevinsten slår inn. Tilbringer du derfor mye tid foran den så VIL du bli loppa. De jeg har snakket med som har vunnet stort er de som av og til, en sjelden gang blekker på noen kroner og ser om de er heldige. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Du må bare slutte helt! Jeg var avhengig som 12 - 14åring og spilte vekk ca.20 000kr på de gamle automatene som hadde max innsats 10kr. Det endte med at jeg brukte en masse penger som jeg fikk i gave, så fikk jeg dårlig samvittighet og fortalte alt til mor og far. Dette er nå mange år siden, men jeg fikk en lærepænge. Jeg vet når jeg skal gi meg. Få deg en hobby og styr unna automatene Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Bare la vær. Don't do it. Men nå hakke alle sånn viljestyrke som meg, så det er vel litt naivt av meg å tro at du vil høre på meg. Fatter ikke at folk tørr å stå ved en slik automat. Hver gang jeg ser noen stå ved en slik automat så tenker jeg: Slubbert, late stygge faen, sosialt bunnfall bare slått av narkomane og skitne uteliggere. Ingen normale spiller de spilla. Ingen spiller de spilla for å slå hjel tid, eller for gøy. Kun de som er avhengige. Kun de som "bare må ha det". Kun sånne som svir av et tonn med penger og går mann av huse for å skaffe mer. Bruker alt av penger de har. Sånne folk driter i andre, de driter i sine barn, koner og andre mennesker. Bare de kan spille så er vel alt ok. De bruker kun penger på de maskinene. Utsetter regninger, og gjerne nødvendige ting bare for å spille. Ikke serlig smarte er de heller. Enhver mattematisk utregning vil vise at du vil tape. Stor gevinst kan kun oppnås om man ser på spillet i meget kort perspektiv. I lange løp så er det et rent tap med tanke på investering. Så hvorfor spille? Mulig jeg ble litt krass, men kan ikke for at jeg ser på sånne folk på den måten. For all del, jeg forstår de som er spilleavhengige, men jeg liker dem ikke. Har jobba på bensinstasjon og sett hva slags mennesker det er som spiller. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ikke serlig smarte er de heller. Enhver mattematisk utregning vil vise at du vil tape. Stor gevinst kan kun oppnås om man ser på spillet i meget kort perspektiv. I lange løp så er det et rent tap med tanke på investering. Så hvorfor spille? Hadde det vært så enkelt ___ Husk at automatene er bygd for å lokke til seg mennesker. Folk interesserer seg for mye forskjellig, men når det kommer til penger er de fleste ganske like. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det kan jo se ut som de forsvinner snart, da løser problemet seg selv. Det er et ganske stor paradoks at det er diverse humanitære organisasjoner som tar et stort jafs av automatkaka. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det kan jo se ut som de forsvinner snart, da løser problemet seg selv. Det er et ganske stor paradoks at det er diverse humanitære organisasjoner som tar et stort jafs av automatkaka. 5982808[/snapback] Enig. De kunne satt inn de gamle krone/ kule -automatene Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kanskje det kan hjelpe å slutte å gå med kontanter? Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Man er dum hvis man holder på med det der mener nå jeg. Forstå at du bare taper penger på det og at du bare blir blakk. Med mindre du liker å være blakk så slutter du. Ja jeg mener det er så enkelt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kjøp deg en flaske congac istedet, bare ikke bli alkoholiker å da. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Man er ikke dum, man er "syk". Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Man er ikke dum, man er "syk". 5983147[/snapback] Kan man sammenligne spillavhengihet med røyk avhengighet ? Tror ikke det. Det er faktisk mulig å begrense seg, om man bare vil det nokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå