Gå til innhold

Har jeg fått feil CPU!!!! ???

Zachzi

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her å lurer på om jeg har fått feil CPU. Tro i dag på Komplett for å kjøpe meg en AMD XP 1800+ CPU. Jeg hjem å installerte Cpuen, men til min store forbauselse ser jeg at det står Mobile AMD ATHLON 1800+ når jeg starter maskinen. Windows nektet å starte. Etter mye fram og tilbake funker nå endelig cpun i min maskin. Men har jeg fått en cpu beregnet på bærbare maskiner ? I device manager står det:

"Mobile Amd Athlon (u}90(rocessor". Dette kan da umulig være beregnet på stasjonære? Ellers er selve prosessoren grønn. Er det noen som kan bekrefte avkrefte om jeg har fått feil cpu ?

-Zachzi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobil-utgaven passer ikke i den vanlige socket'en.

Du har sikkert fått riktig CPU. Kan det være hovedkortet ditt som ikke støtter den skikkelig? Hva heter hovedkortet?

Sett inn den gamle CPU'en og oppdater biosen. Da fungerer det kanskje bedre.

PS. En mobil 1800+ koster flesk så det hadde jo vært gøy om du hadde fått en sånn. Du kunne solgt den for mye penger og kjøpt en ny billig 1800+.

Lenke til kommentar

heisann.

Vet hk støtter denne cpuen. Har nyeste bios på mitt msi kft-turbo hk. Er nesten sikker på at det er feil cpu. Det står som sagt at det er en mobile amd athlon når jeg starter maskinen. Samme står i device manager. Jeg har nyeste bios og hk støtter amd xp 1800+ så hvis det hadde vært rett burde det vel stått det ?

Lenke til kommentar

På prosessoren står det hva slags prosessor det er. Det kan derimot være noe forvirrende. AMD har ikke hatt egene socketer beregnet til bærbare maskiner til nå. De har lansert en egen socket nå, men har ikke kommet på markedet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...