d4d Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 hva betyr merkingen på sjøen. Noen som har en link med gode forklaringer ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 du kan jo sjekke denne siden hos kystverket.no... Lenke til kommentar
d4d Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 du kan jo sjekke denne siden hos kystverket.no... 5981724[/snapback] Rødt, grønt og grunne merke, så det er alt. Hvilken side av et grønt merke skal jeg kjøre på. Sto ingen forklaring Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Rødt, grønt og grunne merke, så det er alt. Hvilken side av et grønt merke skal jeg kjøre på. Sto ingen forklaring 5981796[/snapback] alle merker er med hensyn til hovedfartsveien som er inn mot land. det betyr at når du skal inn mot land skal du ha de grønne merkene på styrbord side (høyre) mens de røde skal være på babord (venstre side). når du reiser motsatt av hovedfartsveien så skal dette være omvendt.... Lenke til kommentar
d4d Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Rødt, grønt og grunne merke, så det er alt. Hvilken side av et grønt merke skal jeg kjøre på. Sto ingen forklaring 5981796[/snapback] alle merker er med hensyn til hovedfartsveien som er inn mot land. det betyr at når du skal inn mot land skal du ha de grønne merkene på styrbord side (høyre) mens de røde skal være på babord (venstre side). når du reiser motsatt av hovedfartsveien så skal dette være omvendt.... 5981918[/snapback] Takk for det. Burde vært et klistremerke i alle båter med enkel sjøforklaring. Hadde sikkert unngått en tullekjøring på den måten. Nå blir ihvertfall jeg en litt bedre fører i sommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå