Gå til innhold

Opera loader ikke siden på nytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv synes jeg det er meget logisk at siden ikke lastes på nytt når man går et steg tilbake.

Man har jo trossalt besøkt siden før, og når man da går tilbake til denne, bør den ikke ha endret seg!

ønsker man å oppdatere en side bør man vel bruke refresh-knappen? iallefall synes jeg en nettleser bør oppføre seg slik.

en annen ting: prøv å gå f.eks 10 sider tilbake. Det tar uendelig mye lengre tid i IE og FF fordi disse skal laste hver eneste side på nytt. I opera derimot er dette en lek, og man kan hoppe fram og tilbake mellom besøkte sider uten noe som helst venting :)

Lenke til kommentar
Hvorfor laster ikke opera internett sider på nytt etter å ha trykt på tilbaketasten?

Det er for at det skal gå kjappere å gå tilbake. Det er unødvendig å kaste bort noen sekunder på å laste på nytt når man som regel vil se det man så da man forlot siden.

Lenke til kommentar

Det er fordi Opera lagrer en cache av siden du ser. Du kan uansett bestemme det selv, om den skal vise cache eller fersk versjon hver gang

Fordelen med cache, er om du fyller ut et skjema eller skriver i et forum. Hvis du gjør noe feil eller kommer borti en link (eller i verste fall at når du skal slette tekst med back space, så sender du nettvinduet en side tilbake fordi markøren ikke var i feltet), kan du klikke tilbake og alt er der fortsatt. Har ergret meg mange ganger over det i IE...

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...