Lars72 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Er litt grønn, er der mulig å bruke en extern HD som hoved HD via usb? For om jeg ikke tar feil, virker først usb portene litt ut i oppstarten av maskina? Har overtatt en gammel pc fra vigers,somskal funke som pc nr 2, og den har en 40 giga HD som bråker somet uvær, den er nok ikke så kjapp som den nye sksterne HD en. Det jeg tenker på er å bruke den nye ekstere hardisken som hoved disk, evt kutte ut den gamle helt. Det er enskk om en gammel 1,0 Ghz Compaq presario. Har tenkt å putte i litt mere ram om jeg får tak i det. avprosessor kraft er det ikke så alt for mye jeg trenger. Alle forslag tas mot med takk!! Send gjerne pm ang temaet om det går! På forhånd takk Lars fra Fredrikstad. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei og velkommen til forumet! En ekstern harddisk er som en intern, og om hovedkortet støtter boot fra USB, så skal det gå ja. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Dette vil jeg tro går utroooolig sirup. Selv om det teoretisk er høyere ytelse på en ekstern disk, så vil jeg tro at den gamle Compaq-en ikke har USB 2.0, og dette er EKSTREMT treigt. Det finnes måter å boote fra USB-enheter, men det er nok ikke effektivt som IDE-grensesnittet. Jeg råder deg heller itl å kjøpe en ny 40GB-disk... Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Det er relativt få PIII hovedkort som kan boote fra usb. Jeg er ikke sikker på presarioen din. Dessuten er mange av de eldre maskinene som kan boote fra usb, sære på usb-enhetene de skal boote fra. Dessuten trenger du usb 2.0 dersom det skal være noen vits i å kjøre oset fra usbdisken. Ellers blir aksesstiden rimelig elendig. Gjør som baronKanon sier. Kjøp en 40 GB intern disk, og suppler med et usb 2.0 eller firewirekort, til å koble en eksterndisk for lagring av plasskrevende data. Lenke til kommentar
Lars72 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 noe annet som kan gjøres for å få den kjappere?? Noen ide om det er vanskelig å få tak i ram til den?? Det er kun 128mb ram i den nå. kjører xp på den, bør jeg kjøre noe annet? Lars fra Fredrikstad Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 hei. jeg har en presario p3 450 mhz. jeg putta i mer ram så jeg fikk 256. fikk tak i en gammal hd (40gb) kjører nå den sammen med den originale hdn (12gb) (bruker den ene 5.1"brønnen til hd) På dette systeme kjører jeg windows 2000. det funker helt fint, så jeg vil anbefale det. win xp trur jeg bruker litt for mye system. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 noe annet som kan gjøres for å få den kjappere?? Noen ide om det er vanskelig å få tak i ram til den?? Det er kun 128mb ram i den nå. kjører xp på den, bør jeg kjøre noe annet? Lars fra Fredrikstad 5981861[/snapback] Med 128 MB ram, vil win 2000 gå bedre. Dersom du får tak i 128 MB ram til, vil det ikke være den store forskjellen mellom hastigheten på 2000 og XP. Personlig foretrekker jeg XP på slike systemer, på grunn av bedre støtte for usbenheter og digitalkameraer. Driver du med litt multimediabruk av pcen, synes jeg XP fungerer bedre i de fleste henseender. Lenke til kommentar
Lars72 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Noen som vet hvorjeg får tak i ram til den? og ca pris? Det står 7000 series på den. Er dette en prosessor som går å klokke? Lenke til kommentar
Lars72 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 http://www.pcworld.no/produktguiden/index....ukt_id/S0347867 dette er vel den maskina jeg har vil jeg tro, det står en ghz når jeg sjekker, men vil tro det er denne, for det er den som er nærmest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå