Gå til innhold

TES: Guide til overtalelse. Oblivion


Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange her på forumet som lurer på hvordan man overtaler NPC`er til å like deg mer. Derfor tenkte eg at eg skulle ta meg tid til å forklare litt om dette systemet!

 

1. Helt fra begynnelsen:

 

Sett at du vil kjøpe noe. F.eks et hus. Personen svarer frekt tilbake: "I ask myself, do i like you enough to tell you about that" eller liknende. Selv så ristet eg av sinne fordi en orc ikke ville selle rosethorn hall i skingrad fordi han ikke likte meg.

 

Som du ser har eg "pointeren" på dette vesle fjeset. Det er her det foregår. Denne vil hjelpe deg ut av de fleste sitasjoner! screenshot02aj.png

 

_________________________

 

 

Her ser du 4 valg; Bribe, rotate, start og done. De her burde du vite hva betyr

 

Bribe - Gi personen penger og personen liker deg mer. Dette er unødvendigt om du vet hvordan å overtale!

 

Rotate - En "skill" du får når du stiger i speecchraft. Denne gir deg muligheten til å rotere "pizzaen" en gang uten noe slags "straff"

 

Start - Enkelt og greit. Start overtalelsen.

 

Done - Når du er ferdig trykker du her (PS: du kan ikke trykke done uten å ha fjernet alle de 4 "pizza stykkene"

screenshot12tz.png

 

_________________________

 

 

1. Selve utførelsen:

På de bildene her ser du hva som skjer etter at du har trykt start. 4 lysende "pizza stykker" i forskjellig størrelse.

screenshot54wb.png

 

Om du har lite på f.eks joke (spøke\fortelle vitser) og du har en fyr som ikke liker tull er det et godt valg å ta den, for da misser du ikke like mange poeng som du ville om den var helt full

 

_________________________

 

 

 

Se på desse bildene (Og husk at "pizzaen" roterer etter hver gang du velger et alternativ. En liten forklaring ved bilde C.):

 

A.

screenshot69qu.png

 

Mellom desse bildene så ser du at talet i midten av pizzaen har steget. Tallet indikerer hvor mye han liker deg.

 

B.

screenshot77cc.png

 

Mellom desse har det sunket sterkt. Grunnen til det var at det var en full ladning hos joke da eg trykte (som da har rotert ned til coerce).

 

C.

screenshot84xt.png

 

Mellom desse har det også sunket pga at han ikke likte coerce (skremme eller noe sant), og denn fulle ladningen var der

 

D.

screenshot99wk.png

 

Men her mellom D og E har det steget igjen. Nå vet eg at denne mannen liker admire og boast

 

E.

screenshot107dn.png

 

Heretter gjentar eg dette og utnytter situasjonen

 

 

 

 

 

Håper denne lille guiden hjelper noen da :)

Lykke til med all bestikkelse!

 

 

Edit: Eg måtte rette en liten harmløs feil som hadde blitt gjort. Når man briber gir man penger til vedkommende og blir mer likt av han eller henne

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...