Gå til innhold

Vil denne strømforsyningen holde?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg et helt vanlig kabinett med 350 w strømforsyning da jeg ikke er lan-typen.

Så jeg lurer på om denne strømforsyning vil holde for dette systemet:

Case ATX Tower 350W Black Front-USB/Audio/1394 CAG1.1 24/SATA Connector

Mainboard S-939 nForce4 SLI ATX Dual PCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA Raid

320.0GB 7200RPM SATA 3.5" 8MB

1.0GB DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V Value

DVD Recorder ND-3550 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk

Windows XP Home Norwegian OEM

CPU ATHLON-64 3700+ S-939 2.2GHz 1MB Boxed

Radeon X1900XT 512MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV Retail

Optical Gaming Mouse USB/PS/2

Media Keyboard Elite USB/PS/2 Norwegian Retail

Setter STOR pris på all hjelp jeg får, jeg bestilte igår og pakken ble sendt idag. :)

Har vært uten pc i 6 måneder nå, så er veldig spent på hvordan den takler forskjellige spill og sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs om det er en kvalitets psu. Men skjermkortet du har valgt krever mye strøm alene, så jeg er litt tvilende, selv om det burde gå, så lenge PSUen er av kvalitet og klarer en litt høyere peak verdi.

5981221[/snapback]

Takker for svar! :)

Jeg får håpe det igår ihvertfall, hvis den henger seg opp og slikt så kjøper jeg en 500 w, men har liksom ikke så mye penger til overs nå etter dette kjøpet :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke se for mye på produsentenes watt-spesifikasjoner. Mange produsenter overdriver disse verdiene så mye at det er latterlig. Har f.eks. lest om flere her som har problemer med å kjøre X1900XT med Thermaltakes 680-watter! Det beviser jo at den PSUen yter langt fra 680W (mer i nærheten av 350-400W antagelig).

Så her må du velge en skikkelig produsent. Jeg vil si at følgende produsenter er til å stole på når det gjelder watt-spesifikasjoner: Mist, Enermax, Fortron, Antec, Tagan, Seasonic (de jeg kommer på i farten).

Dersom din 350-watter er av god kvalitet er det en mulighet for at du kan kjøre en X1900XT, men jeg har mine tvil. Det du må gjøre er å sjekke +12V-spesifikasjonene på PSUen din. Dersom de ligger under 2x16A er jeg redd du må kjøpe en ny for å kjøre det skjermkortet.

Lenke til kommentar
Ikke se for mye på produsentenes watt-spesifikasjoner. Mange produsenter overdriver disse verdiene så mye at det er latterlig. Har f.eks. lest om flere her som har problemer med å kjøre X1900XT med Thermaltakes 680-watter! Det beviser jo at den PSUen yter langt fra 680W (mer i nærheten av 350-400W antagelig).

Så her må du velge en skikkelig produsent. Jeg vil si at følgende produsenter er til å stole på når det gjelder watt-spesifikasjoner: Mist, Enermax, Fortron, Antec, Tagan, Seasonic (de jeg kommer på i farten).

Dersom din 350-watter er av god kvalitet er det en mulighet for at du kan kjøre en X1900XT, men jeg har mine tvil. Det du må gjøre er å sjekke +12V-spesifikasjonene på PSUen din. Dersom de ligger under 2x16A er jeg redd du må kjøpe en ny for å kjøre det skjermkortet.

5992224[/snapback]

Takker for et veldig flott innlegg. :)

Jeg prøvde å sjekke opp det du sa, men jeg fant ikke noe.

Her er en url til kabinettet : http://psdata.no/ps.asp?it=99235&mlevel=100500

Lenke til kommentar

Hei!

AOpen leverer PSU'er av typen Sparkle og FSG (kanskje andre). FSG er annerkjent som en bra value PSU. Sparkel prod. delene til FSG, mener jeg å ha lest. Disse PSU'en på dette kab. har 17 eller 18 A @ 12 V - noe som er greit, men ikke mer. Forskjellen på 350W og 450W er stor (forutsatt at Watten er sammenlignbar). Lurer du på hvorfor så les linken i signaturen min (som er sticky).

EDIT: FSG = Fortron Source Group

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Har f.eks. lest om flere her som har problemer med å kjøre X1900XT med Thermaltakes 680-watter! Det beviser jo at den PSUen yter langt fra 680W (mer i nærheten av 350-400W antagelig).

Det kan jo være andre grunner og. F. eks. er det mange som sliter med Seasonic PSU og DFI hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...