Gå til innhold

Explorer.exe stjeler 99% av CPU-kraften konstant.


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et litt merkelig problem.

Jeg starter opp winXP helt normalt. Ingen ting uvanlig.

 

Plutselig "stopper" hele maskinen

opp for meg. Dvs den stopper ikke opp. Ikke helt. Men skal jeg f.eks åpne "My Computer"

så kan dette ta flere sekunder, snakk om 15-30 sekunder.

 

Alt annet på maskinen går med sykt sakte. Jeg åpnet Task Manager for å se hva som

stjeler ressursene. Jepp... tenkte det nok: explorer.exe stjeler opptill 99% av CPU

ressursene mine.

 

Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette? Trenger hjelp NÅ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


aschj skrev (2002-10-01 19:55):

Veldig veldig godt spørsmål. Jeg tenker du har Norton Antivirus innlagt. Skaff deg 2003-versjonen eller avinstaller det, så blir du kvitt problemet. Det har noe med NAV og nettverk å gjøre. Det var iallfall løsninga for min del.


Har NAV 2002 på min pc men har ikke det problemet som du sier, Eneste som eg har er at det tar lange tid før eg kan bruke pc'en min etter oppstart. Men det var firewallen som var problemet i mitt tilfelle.
Lenke til kommentar

jeg også hadde det problemet en stund.. uansett om jeg restartet så skjedde det samme.. det jeg gjorde var å åpne taskmanager, og ende explorer.exe, lukket ikke taskmanageren, startet nytt program, skrev explorer.exe så var den fin som fy igjen. vet ikke om det hjelper hos deg, men det hjalp hos meg..

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet en stund.

Fant ut at det var et program som følget med tastaturet som kjørte cpu'en opp i 100. Men dette skjedde ikke før pcen hadde stått på et par timer. Tror det var programmet som ikke ikke var like glad i xp som meg.. :smile:

Fjernet programmet og da forsvant problemet også...

Så vis du har mange unødvendige programmer inne så kan du jo prøve å fjerne et par av disse.

Lenke til kommentar

Lett å få dette problemet om du har IDE enheter med feil, siden Explorer.exe titter innom alle stasjonene etter tur. Om dette er tilfelle, så kan du starte Windows Explorer, vente til maskinen er ferdig med å jobbe (For det blir den etter hvert i så fall), for så å manuelt titte på hver stasjon. Om noe mangler, eller maskinen begyner å jobbe igjen når du velger en stasjon, så er feilen der.

Lenke til kommentar

Hadde samma problemet selv, og begynte å sjekke ut hva som var galt. Det stemmer nok at det var divx'ene som var årsaken hos meg. Jeg merket at hvis jeg gikk inn i en mappe som inneholdt divx'er så gikk prosessoren opp i 100 med en gang, men straks jeg lukket mappen sank den igjen. Men hvis jeg så en divx, så sank den ikke etterpå.

 

Fikset nå på registeret, og prossesoren går stabilt. Anbefaler deg å gjøre det samme. Hvor stor bruk har du egentlig for å se bitrate. Holder det ikke å se selv at filmen er av god kvalitet eller dårlig, og når det gjelder lengden får du den opp i spilleren uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...