Gå til innhold

Champions League, Finale...

Ballus

Anbefalte innlegg

Det var en opplagt målsjanse, hadde ikke Lehmann tatt mannen hadde han vært i gjennom og scoret.

De fleste som kan litt om regler i fotball vil nok være enig i at det er helt soleklart rødt kort da Lehmann feller siste mann.

6123383[/snapback]

Ja selvfølgelig hadde Eto'o skoret hvis ikke Lehman hadde felt han, men Lehman tok ikke fra Barcelona en soleklar målsjanse fordi Guily fikk muligheten til å putte på åpent mål som følge av fellingen. Noen større målsjanse enn det tviler jeg på at Barcelona kunne få og slik jeg ser det ble Barca frarøvet et mål og Arsenal en mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en vidunderlig kamp! Var ute og så kampen, det var en fantastisk stemning på stedet der vi så den idet Barcelona utlignet. Og like etter løftet det seg helt når de tok ledelsen. Det var fantastisk, og velfortjent seier til Barca. :D

6123808[/snapback]

Må si meg helt enig i det der. Synd at dårlige dommeravgjørelser gjorde kampen lettere for Arsenal, men imponerende at Barca klarer å vinne selv med annullerte mål og mål mot seg som skyldes dommerfeil. Bra kamp, i hvert fall til tider.

Lenke til kommentar

Terje Hauge *klappklappklapp* Hadde han brukt fordelen på det røde kortet kunne kampen vært en helt annen. Hadde henry putta de to megasjangsene hadde de også vært en annen kamp, men det er sånn som skjer. Kjipt for kampen at det blir slik.

Lenke til kommentar
For en vidunderlig kamp! Var ute og så kampen, det var en fantastisk stemning på stedet der vi så den idet Barcelona utlignet. Og like etter løftet det seg helt når de tok ledelsen. Det var fantastisk, og velfortjent seier til Barca. :D

6123808[/snapback]

Må si meg helt enig i det der. Synd at dårlige dommeravgjørelser gjorde kampen lettere for Arsenal, men imponerende at Barca klarer å vinne selv med annullerte mål og mål mot seg som skyldes dommerfeil. Bra kamp, i hvert fall til tider.

6124045[/snapback]

Eg vil ikkje påstå at det blir lettare for Arsenal å få ein mann utvist enn å få eit mål imot. Kampen var knapt kvarteret gammal og du mister keeperen pluss Fabregas, ingen ønskesituasjon akkurat. Hadde Barcelona fått målet og Lehmann gult ville Arsenal stått sterkare, etter utvisningen hadde dei jo ikkje etablert angrep, det var Ljungberg og Henry mot Barcelona der framme.

Lenke til kommentar

Altså, hvorfor griner alle så kraftig på dommeren?

Dette er en toppkamp der alt skjer veldig fort. Er fullt mulig at han ikke så Guily, det som er klart er at Lehman går utenfor 16-meteren og takler Eto og hekter han. Alle sitter og klager på at dommeren kunne ventet litt og sett ann situasjonen pga. det som skjedde etterpå. I hans ståsted så skjer alt veldig fort og han gjør en riktig avgjørelse.

Kommentatorene på tv3 (studio) klager over at han ikke ser at det er filming. Fra det jeg så på bildene etterpå. Så ser løper Eboue(?) mellom to barca-spillere og slenger seg. Så Hauge ser ikke at han faktisk ikke blir taklet.

Og folk klager på offsiden, her snakker vi at vi må se det ytterste sakte og stoppe bilde, og allikavel er vi ikke helt sikre på om det er offside eller ei. Han dømte riktig.

Det er lett å kritisere dommeren når man sitter hjemme og ser situasjonen 5 ganger etter hverandre fra 5 ulike vinkler.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva alle klager på Hauge for. Hvis han ikke _ser_ at Giouly kommer springende mot ballen i etterkant av fellingen er det jo helt naturlig å blåse for taklingen til Lehmann.. Enkelt for oss å påstå at han skulle latt spillet gå videre, men hvis det står både en og to Arsenal spillere forran så kan han ikke gjøre annet enn å blåse.. Så enkelt er det. Bra kamp av Hauge, syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Terje Hauge begikk en tabbe da Arsenal keeperen ble utvist. Han skulle avventet situasjonen, Eto'o hadde jo åpent mål. Hauge gjorde mye rart i løpet av kampen, Arsenals frispark som senere førte til scoring var jo klar filming. Flere gule kort ble også delt ut, uten at det var grunnlag for det. Er spilleren først på ballen skal det ikke resultere i gult kort :no:

Endret av iggipop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...