fox Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 ARSENAL EIDE BARCA TIL DE FIKK ET RØDT KORT!! HAUGE OG BARCA SUGER BALLA! Lenke til kommentar
............... Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Da var det bevist, Terje Hauge har absolutt ingenting i VM å gjøre. Makan til dårlig dømming skal man lete lenge etter Mye oppstykking og feildømming, nei nei, og han skal være Norges beste dommer... Står dårlig til med dommerne hær til lands, men det er vel tippeligaen et godt bevis på. Kampen var i realiteten ødelagt etter utvisningen og ja, det burde vært mål til Barcelona i samme situasjon (selv om jeg holder med Arsenal). For kampen sin del hadde det vært best med 1-0 til Barcelona og gult kort til Lehman og selv da tror jeg det hadde blitt vanskelig for Arsenal. Må si at jeg synes Ljungberg gjorde en bra kamp da 6123235[/snapback] Åh herregud som folk whiner. Han dømmer en helt grei kamp. Vi sitter hjemme i stolen, og kan se alt som skjer med minst 10 kameraer! Håper han kommer til VM, og det tapende laget snakker jo altid dritt om dommern. Det samme med de som holder med det tapende. Bra han utviser han. Det sa til og med Wenger. Han blåser også med en gang forseelsen er gjort. Så jeg skjønner det ikke ble mål. Ingen kan se om det 1 målet til barca var offside, så det er det ikke vits i å spekulere i. 2 målet var helt greit. Men syns Henry burde punktert kampen. Når han kom nesten alene igjennom. Alt i alt, det beste laget vant. Og dommer kommer nok til VM, uansett om du sier "han er teit! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Står det i regelboka at ved felling som gjer klart raudt kort, men der spelet går vidare på grunn av fordelsparagrafen, skal då spelaren få mildare straff i form av gult kort? 6123280[/snapback] Tror ikke at det står noen steder. Men siden Hauge har blåst før Barca scorer, så er jo alt annet likegyldig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ingen kan se om det 1 målet til barca var offside, så det er det ikke vits i å spekulere i. 2 målet var helt greit. Men syns Henry burde punktert kampen. Når han kom nesten alene igjennom. Alt i alt, det beste laget vant. Og dommer kommer nok til VM, uansett om du sier "han er teit! 6123291[/snapback] Enig, i situasjonar der du må ha videoanalyse av for å bedømme om er offside eller ei kan ein ikkje forvente at linjedommaren klarer å sjå kva som er rett. Henry hadde to store sjansar til å øke ledelsen, men punktert ville den nok ikkje blitt, presset frå Barcelona hadde nok berre økt. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hva er det du sier? Helt borti natta? Når keeper feller siste mann alene med ballen er det det mest soleklare røde kortet du kan få, bortsett fra drapsforsøk da. 6123268[/snapback] Et soleklart rødt hvis man ødelegger en opplagt målsjanse. Så vidt jeg ser så ødelegger ikke Lehmann en opplagt målsjanse da Guily kommer å putter på åpent mål. De fleste som har spilt fotball og tenker litt fornuftig ville nok vært enig i at det hadde vært mer riktig å gi Barcelona en fordel og dermed et mål, og heller gitt Lehman gult kort. Det hadde dessuten vært til det bedre for kampen. Tror til og med Hauge ville vært enig i det, hvis han hadde fått sett situasjonen et par ganger til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Står det i regelboka at ved felling som gjer klart raudt kort, men der spelet går vidare på grunn av fordelsparagrafen, skal då spelaren få mildare straff i form av gult kort? 6123280[/snapback] Tror ikke at det står noen steder. Men siden Hauge har blåst før Barca scorer, så er jo alt annet likegyldig. 6123301[/snapback] Jadå, klar over det, men i pausen sitter Solèr og han andre (jernteppe) å seier at Hauge gjorde ein feil, han skulle ha latt spelet gå, gidd Barcelona mål og Lehmann gult kort. Han ødela kampen for Lehmann, Fabregas og Arsenal var vel det Solèr sa. Lenke til kommentar
rareben Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Når det gjelder utvisninga av Lehmann var det helt rett dømming av Hauge. Han holdt ikke bare hånda opp, han strakk seg etter han og greip tak i foten hans. Her er beviset: Lehmann Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Skjønner ikke hva Arsenal-fans klager på dommeren for! Rødt kort skal det jo være uansett, heldige er de som slipper unna målet, og ikke får flere spillere utvist! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hva er det du sier? Helt borti natta? Når keeper feller siste mann alene med ballen er det det mest soleklare røde kortet du kan få, bortsett fra drapsforsøk da. 6123268[/snapback] Et soleklart rødt hvis man ødelegger en opplagt målsjanse. Så vidt jeg ser så ødelegger ikke Lehmann en opplagt målsjanse da Guily kommer å putter på åpent mål. De fleste som har spilt fotball og tenker litt fornuftig ville nok vært enig i at det hadde vært mer riktig å gi Barcelona en fordel og dermed et mål, og heller gitt Lehman gult kort. Det hadde dessuten vært til det bedre for kampen. Tror til og med Hauge ville vært enig i det, hvis han hadde fått sett situasjonen et par ganger til. 6123326[/snapback] Det var en opplagt målsjanse, hadde ikke Lehmann tatt mannen hadde han vært i gjennom og scoret. De fleste som kan litt om regler i fotball vil nok være enig i at det er helt soleklart rødt kort da Lehmann feller siste mann. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 For å ikke snakke om all filminga. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) Hvor ofte ser du dommer gir fordel når det angripende laget kan få straffe, eller det forsvarende laget kan få rødt kort? I omtrent alle situasjoner er dommerne raskt ute med å blåse i fløyten. Uansett, hva hadde vært den største fordelen i det Lehman river ned Eto? 1-0 til Barca, og fortsette 11 mann vs 11 mann, eller frispark ved 16-meteren og får keeperen utvist? Og hva Soler sitter i studio og sier bryr jeg meg lite om, når det gjelder uttalelser så faller Soler i samme kategorien som Stavrum. EDIT: Skiftet ut blåes, med gir. Endret 17. mai 2006 av svalbard Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hva er det med Fjørtoft og Solèr egentlig? De snakker jo helt latterlig. "Som vi var inne på før breake". (breke som i pause). Latterlige programledere. 6123258[/snapback] Også sa de "Man kan jo rett og slett ikke blame Almunia for den scoringen" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 For å ikke snakke om all filminga. 6123384[/snapback] Kort skulle han hatt, men det er ikkje lett å sjå om Barcelona-spelaren får ei tå i Eboue eller ei, ergo ikkje noko å henge ut dommaren for. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hvor ofte ser du dommer blåser fordel når det angripende laget kan få straffe, eller det forsvarende laget kan få rødt kort? I omtrent alle situasjoner er dommerne raskt ute med å blåse i fløyten. Uansett, hva hadde vært den største fordelen i det Lehman river ned Eto? 1-0 til Barca, og fortsette 11 mann vs 11 mann, eller frispark ved 16-meteren og får keeperen utvist? Og hva Soler sitter i studio og sier bryr jeg meg lite om, når det gjelder uttalelser så faller Soler i samme kategorien som Stavrum. 6123387[/snapback] Hvorfor ikke rødt og scoring?! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) 6123387[/snapback] Hvorfor ikke rødt og scoring?! 6123393[/snapback] For da tar vel ikke Lehman fra Barca en klar målsjans, siden de scorer? EDIT: Har jo ofte sett at en angriper blir felt av en forsvarer/keeper, men scorer fordi. Uten at det blir utdelt rødt kort til den som felte angriperen. Endret 17. mai 2006 av svalbard Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) For da tar vel ikke Lehman fra Barca en klar målsjans, siden de scorer? 6123394[/snapback] Han gjer jo det, han feller Eto'o i det som er ein stor målsjanse, hadde han ikkje tatt Eto'o ville han sikkert scora. Det blir ikkje noko mindre målsjanse sjølv om Guily kjem på sida og får tak i ballen. Endret 17. mai 2006 av zeph Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ok la oss ta diskusjonen med rødt kort oppsummert: Dommeren må velge mellom 2 alternativer; enten å la spillet gå og bruke fordelsregelen eller blåse av og gi frispark. Han valgte den siste (som forøvrig var feil, men ikke har noe med saken å gjøre). Når han gjør som han gjør og blåser av er det et soleklart rødt kort. Han blir felt som sistemann, alle regler tilsier at dette er så rødt som det kan bli. Men hvis han hadde latt spillet gått hadde saken vært en HELT annen. Da hadde denne taklingen _ikke_ ødelagt den opplagte målsjansen, men det hadde fortsatt vært en stygg takling (rett i beina på en spiller, ikke i nærheten av ballen) og da hadde det vært opp til dommeren hvor stygg denne taklingen var i forhold til at den ikke var det som ødela angrepet (uavhengig om AFC hadde scort om spillet hadde gått videre). Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg må bare få si at de liksom ekspertene til Tv3 er så patetiske. Vet ikke om jeg skal le eller grine Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 2-1 til Barcelona. 6120845[/snapback] Dæven du er god! Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Dæven er så gøy å se hvor dårlige tapere de engelske kommentatorene og arsenal spillerne er :!: FRA VG - Kampen så for stor ut for ham! sa den anerkjente ekspertkommentatoren og tidligere storspilleren Andy Gray. - Dersom han ikke ville at vi skulle vinne, så kan han bare si det først som sist, sa spissen - Jeg har ingen ide om hva dommeren gjør. La spillet gå! Bra dømming er alt vi ber om. Arsenal ville ha vært elleve mann. Barcelona ville ha ledet, sa oppgitt. - Vi snakker om verdens største klubbkamp. Og så velger de en slik dommer. Det er sykt. Dommeren hadde et mareritt, sa den tidligere Arsenal-spilleren. - Neste gang må jeg lære å falle. Men jeg er ingen kvinne, så jeg skal holde meg på bena. Jeg forventer at dommeren gjør jobben sin, men det gjorde han ikke. - Kanskje han ikke hang med på tempoet, sier Henry. Også et lite bilde til slutt. Er Ronaldinho blitt homo? Neida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå