svenil73 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hei! Forrige uke oppgraderte jeg manskinen min. Asrock Dual939 Sata2 hk, AMD64 X2 4200 og 2Gb Twinmos PC3200 ble installert. Windows, Servicepack 2 og alle oppdateringer ble installert og bios ble oppdatert. De nyeste driverne til alle komponenter ble installert og alt var bare fryd og gammen! Maskinen fungerte perfekt, Windows loadet kjapt, spill kjørte som bare f... osv. Dette fungerte i 3 dager. Så skjer følgende: Jeg slår på maskinen, hører at den booter, Windows-logoen med svart bakgrunn dukker opp (slik som den skal) men så slutter hardisken å jobbe i 2-3 minutter før den starter igjen. Så loader Windows på normal måte uten noen feilmeldinger. Jeg sjekket hendelsesloggen og finner kun en feil: Driver has dected controller-error on device/hardisk2/D. Deretter skjer det samme hver gang jeg slår på maskinen. Det virker som noe "henger" i 2-3 minutter under loading av Windows hver gang. Jeg har kjørt error-chekking på begge hardiskene (IDE) uten at Windows finner noen feil. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvor starter jeg feilsøking? Endret 24. april 2006 av svenil73 Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Har faktisk akkurat det samme problemet. Det gjelder også når pcen kommer tilbake fra skjermbeskytter. Ufattelig irriterende.. Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har faktisk akkurat det samme problemet. Det gjelder også når pcen kommer tilbake fra skjermbeskytter. Ufattelig irriterende.. 5981197[/snapback] Har den vært sånn hele tiden eller dukket det plutselig opp? Forsøkt feilsøking? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Prøv diagnoseprogram for harddisken fra Ultimate Boot CD. Er disken gammel? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Har faktisk akkurat det samme problemet. Det gjelder også når pcen kommer tilbake fra skjermbeskytter. Ufattelig irriterende.. 5981197[/snapback] Har den vært sånn hele tiden eller dukket det plutselig opp? Forsøkt feilsøking? 5981284[/snapback] Nå har jeg ikke tenkt å ta over tråden her, men hvordan feilsøker man utenom windows ? Jeg prøvde å kjøre i sikkerthetsmodus. Det fungerte absolut helt fint da. Kan det være noen drivere som er problemet? Har prøvd å avinstalere nylig instalerte programmer. Og ja, det skjedde bare helt plutselig en dag jeg tok på dataen. disken min er ca 1 år gammel. Endret 25. april 2006 av jolleguten Lenke til kommentar
svenil73 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Prøv diagnoseprogram for harddisken fra Ultimate Boot CD. Er disken gammel? Hilsen, efikkan. 5982893[/snapback] Jippi!! Jeg hare funnet feilen!! Det var printeren som skapte problemet.. Det virker som Windows ikke har identifisert skriveren og lagt til en standardriver for "mass storage device". Fjernet gammel driver, la inn ny og vips: maskinen er god som ny!! Takker for all hjelp likevel!! Endret 26. april 2006 av svenil73 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå