Gå til innhold

Utstyr til å måle luftmotstand/vindhastighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein kan kjøpe handhaldte vindmålarar på Clas Ohlson til tusenlappen. Kan godt vere det finst billegare og.

Luftmotstand til ein lekam derimot, avheng av farten den har (ofte opphøga i andre), formen, arealet av tverrsnittet til lekamen og kanskje noko meir (det stod ein formel for luftmotstand i treningslæreboka mi, men den har eg selt, og eg hugser ikkje formelen nøyaktig).

Dei gongene luftmotstand har vorte omtala i 2FY/3FY (som eg kan hugse) vert den gitt ved anten L = kv eller L = k*v^2 der k er ein konstant som varierer frå lekam til lekam. Luftmotstand plar ein vanlegvis sjå bort frå i fysikk på vidaregåande, fordi det gjer ting litt meir komplisert.

Litt googling tyder på at ein ofte plar måle luftmotstand i vindtunnellar. Har ein det vert det nok ikkje so komplisert. Kan tenke meg at det berre er å feste ein kraftmålar til lekamen, og sjå kva slags utslag ein får. Ved å finne verdiar for luftmotstanden ved fleire vindfartar kan ein sikkert finne konstanten k (for den lekamen).

Lenke til kommentar

Man kan måle dette på flere forskjellige måter...

Den ene måten er en vanlig vindmåler som har rotor, denne måten blir brukt til å måle vindhastighet for værstasjoner, flyplasser og vindmøller.

Så har vi Pitot-røret. http://en.wikipedia.org/wiki/Pitot

Dette blir brukt for målinger i gassturbiner, på jagerfly, og andre steder hvor det er kritisk å måle hurtig vindhastighet uten å ha for stor inflytelse på aerodynamikken. Det fungerer ved å måle differansetrykk mellom luft i bevegelse og den som er i ro.

Til slutt vil jeg si at måling på modellraketter nok vil kunne bli litt bedre og ikke minst enklere ved å ha en høydelogger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...