Pc Lynet Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Hei Da er det endelig min tur til å starte en worklog Tusen takk til min sponsor: Intro: Jeg er 16 år og skal bygge en gjør det selv projector. Vendur sponser meg med en stillegående 120mm vifte Historien: Det hele startet med at jeg så Tha Sims's "smspvdhhspilh" for et par år siden. Så fulgte kenOs logg. Jeg har i dag et Philips 5.1 sourround anlegg og en gammel Philips 21" tv uten scart ingang. For å få kobla dvden over på tv måtte jeg kjøpe en RF Modulator som gir elendig bildekvalitet. Jakta på bedre bilde var i gang :!: Målet mitt var å få en grei og stor skjerm, billigst mulig. Så pluselig kom jeg på Lumenlab projectoren Jeg heiv meg på pcen og tasta inn www.lumenlab.com De som redder verden fra dårlig tv hehe Info til PJ Byggere: For dere som vil vite mer uten å kjøpe tilgang til forumet på Lumenlab. Kan dere finne en gratis guide laget av LL Gratis guide HER. Projectoren: Jeg skal bygge en standard LL boks. Deler: Elkjøp: KTC 17", 12 ms, 500:1, 1695kr Den billigste lcd skjermen jeg fikk tak i www.LumenLab.com: LL Standard Triplet $ 30 UV Filter $ 12 www.3Dlens.com: Large Fresnel Lens: 320x400mm, 0.2 grove pitch. #F220 and #F330 www.Izzotek.com: 400w metal halide kit: $138 Coil Ballast, Ignitor, Capacitor and light bulb: Radium HRI-TS 400W/D/230/FC2, 5200k, Colour Rendering Index: 93. Vifte blir sponsa med en stillegående 120mm vifte fra vendur Kryssfiner av furu 244x122*1,2cm: 750kr Ting jeg mangler: Tid skole skole skole hehe Diverse el matriell Herda Glass Diskuter HER LINK Mvh Pc Lynet Endret 24. april 2006 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Demontering av lcd skjerm Her er en guide til demontering av en KTC 7005L lcd skjerm: http://www.lumenlab.com/forums/index.php?showtopic=11498# Demonteringa gikk bra. Skjermen kunne heldigvis brukes til PJ bygging Før: Etter: Mvh Pc Lynet Edit: bildene Endret 24. april 2006 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Hei igjen Fikk SilenX 120mm 14db 74cfm fra Vednur. Har aldri hørt en så stillegående vifte. Den blåser også ekstremt godt. I tillegg har den en kjempe kul farge Gull\Sølv aktig Tusen Takk Vendur I dag har jeg tenkt å tengne ferdig planen over projectoren. Venter fortsatt på ny metaldamp lampe fra izzotek.com... Endret 2. mai 2006 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå