njous Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Som topicen sier har jeg problemer med mitt Sapphire Radeon 9800pro Atlantis skjermkort, hovedkortet mitt heter: MSI ATX 845 PRO4. Det er i hovudsak under oppstart ( da bråker den som et helv...) og så skjærer den ut av og til. Det rare med problemet er at når den har sine utskjæringer så kan jeg bare kan daske til den litt lett med en finger så er den stille igjen. Har hatt skjermkortet en stund nå og aldir hatt problemer med det før. Har derimot vert ofte på lan og lurer på om det kan ha fått seg en støyt Har noen en anelse om hvordan jeg kan bytte viften på en billig og enklest mulig måte (hvor kjøper jeg ny, hvordan installerer jeg den osv.)? Endret 24. april 2006 av njous Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Først ville jeg ha sjekket godt etter neste gang den lager lyd om det virkelig er vifta på skjermkortet som lager lyden. Om det er tilfellet, så hadde jeg deretter kjøpt ny kjøler til skjermkortet, preferabelt en passiv kjøler uten vifte! Jeg har ikke byttet noen vifter på grafikkort selv, men vifta/kjøleren skrus fast i PCB'et til skjermkortet via 4 små hull rundt GPU-kjerna på kortet. Som oftest følger det med manual for montering, så det burde egentlig ikke være noe problem dersom du har litt finmotorikk i fingrene og litt innsikt i bruk av skrujern Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ja det kan være vifta. Når de blir dårlige bør de byttes, siden de plutselig kan stoppe. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
njous Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Noen ideer om hvor jeg får kjøpt en passende vifte? Har sett på de på komplett.no, de ser litt for avanserte ut. Trenger jo strengt tatt ikke noe som blåser hodet av meg heller Edit: Hva med en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302940? Billig og fin, bør ikke vere så vanskelig å montere. Jeg har faktisk byttet vifte på CPUen og sett in/ut diverse kort så montering burde ikke vere noe prob Endret 25. april 2006 av njous Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå