Gå til innhold

Hiper 480w psu - Spørsmål og problemer!

Anbefalte innlegg

Viften i Hiper psu'en min fortsetter å gå etter pc'en er av. Er det ment å være sånn eller klikker psu'en min?

Jeg har også ett annet "problem" som jeg tror er psu relatert: Hvis jeg skrur av pc'en, vil den ikke gå på igjen før etter en stund. Uansett hvor mye jeg trykker på på-knappen går den ikke på. Har dette noe med at viften fortsetter å gå å gjøre? På en måte at psu'en ikke gir strøm før den er ferdig å svirre? Er det psu'en som har skylden for start problemene? Hele pc'en er elt ny (påskeferien) og alle de andre delene fungerer helt supert når pc'en på (Utrolig stabilt, kjølig, raskt etc.).

Unnskyld for nybegynner spørsmålene, men jeg har ikke særlig mye peiling på strømforsyninger. :)

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hiper PSUene jeg kjenner til (har selv to stykk) de går 5 min etter at pcen er slått av for å kjøle den ned så det ikke blir en plutselig varme økning i den maskinen skrues a, så dette er som det skal være.

En pc får en som oftest ikke starte de første sekundene etter en har slått den av, men dette tror jeg mer er en begrensning i hovedkortet du har enn PSU.

Lenke til kommentar
De hiper PSUene jeg kjenner til (har selv to stykk) de går 5 min etter at pcen er slått av for å kjøle den ned så det ikke blir en plutselig varme økning i den maskinen skrues a, så dette er som det skal være.

En pc får en som oftest ikke starte de første sekundene etter en har slått den av, men dette tror jeg mer er en begrensning i hovedkortet du har enn PSU.

5981208[/snapback]

Ok takk for svar! Men det går mer enn ett par sekund før den kan gå på igjen.. Det tar ca 2 minutter før den kan gå på igjen. :hrm: Men bra og høre at viften skal være på litt ekstra med hiper psuene! :)

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Ja det stemmer at Hiperene går ei stund etterpå, men det andre problemet har jeg ikke hatt selv. Sjekk innstillingene i BIOS.

Hilsen,

efikkan.

5981558[/snapback]

Hvordan gjør jeg det? :)

5981567[/snapback]

Du går inn i BIOS ved å trykke Delete, F1 eller F2 i oppstart for å gå inn i BIOS. Der finner du kanskje noe som heter noe med "Power". Jeg vet ikke, siden hver BIOS er ulik.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...