Cappo Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Lol.. Hvordan kan du si noe sånt? Klarer du ikke å lese det som står av informasjon om Silent Twin på Microplex sine sider, eller synker det veldig tregt inn? For jeg ser ikke noe missvisende fra Microplex sin side. Quote: Silent Twin er egnet for deg som :trenger en svært støvsvak kjøler som også kan håndtere kraftigere CPUer Silent Twin er ikke egnet for deg som: kun er ute etter lavest mulig temperatur og hvor støynivået er mindre viktig Silent Twin vil med andre ord ikke være en optimal løsning for deg som allerede har en kraftig CPU kjøler og kun er ute etter å senke temperaturen ytterligere.Silent Twin er til for deg som har et mål for øye: God kjøling - ingen støy. Mulig det bare er meg, men kan du peke på hva som er missvisende her? Og på en annen side så er vel TB den AMD prosessoren som er varmest av dem alle. _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-10-02 01:08 ] Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg tror ikke microplex jukser, har handlet en god del der og har alltid vært fornøyd. Du må huske og lese ALT som står om silent twin. Kopiert fra microplex.no, les og lær! Silent Twin er egnet for deg som: trenger en svært støvsvak kjøler som også kan håndtere kraftigere CPUer Silent Twin er ikke egnet for deg som: kun er ute etter lavest mulig temperatur og hvor støynivået er mindre viktig Silent Twin vil med andre ord ikke være en optimal løsning for deg som allerede har en kraftig CPU kjøler og kun er ute etter å senke temperaturen ytterligere. Silent Twin er til for deg som har et mål for øye: God kjøling - ingen støy. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 cappo ,jeg tror vi postet ca samtidig Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Tja.. Du var jo bare 3min etter da. :wink: Lenke til kommentar
bidz Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 hvor mye er Silent Twin oppgitt til og støye? jeg kjører en Alpha PAL8045 ribbe på en XP2000+ her nå, med en Zalman 80mm vifte, på 7v (= 2000rpm = 19.5db) - og med en idletemp på ca. 43-45c (spørs på innetemp), og maks load på en 2-3c høyere enn idletemp.. dette med Artic Silver 2. har forøvrig 2stk. 80mm zalman vifter i kabinettet også, en som suger luft inn (front, hdd), og en som blåser luft ut (bak), begge på 7v (2000rpm), og ellers en chieftec 340w psu vifte som uler på ca. 1500-1900rpm (varierer på temp/load). måtte slå av FOC (Fan Off Control), ellers slo maskinen seg av før en kunne gå i BIOS seff.. er jo det som er poenget med det :smile: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 00:46, skrev Heia:Du Noldus!!Jeg vet veldig godt hva jeg holder på med...Det jeg ville frem til med mitt innlegg, er at:Microlex med denne kjøleren kjører en totalt villedende reklame..De skaper forventinger om et produkt som absolutt ikke holder mål, forventninger de selv skaper ved produktomtale tester osv. på sine websider.. **** du gir deg ikke du.. slutt å syt.. ingen som sa du skulle få like bra kjøling som Alpha PAL 8045 med silent twin. Kjøleren er effektiv i forhold til støy.. som microplex selv har sagt: "Silent Twin vil med andre ord ikke være en optimal løsning for deg som allerede har en kraftig CPU kjøler og kun er ute etter å senke temperaturen ytterligere." I mine øyne villeder de ikke meg hvertfall. Hvis du derimot ikke skjønner hva som står der... så kan du gå skola på nytt igjen. Og som sagt.. du har en varmeovn til prosessor. Testene ble ikke utført på en 1.4 tbird. Og 50 grader, hva har du å klage over? Det er da normal temperatur, til gjengjeld får du nesten ikke støy i det heletatt. GW FOP-32 bråker som et uvær.. har hatt den selv.. og hvis DU ikke hører forskjell på FOP-32 og silent twin.. ja da er det noe annet i PC'en din som støyer. Tror faktisk det er den evige sytinga di som støyer. Eller kanskje du har ørersus. Stapp helle hodet ditt inn i kabinettet og sjekk etter andre støykilder. Mest sannsyneligvis bråker alt annet i PC'en din mer enn Silent Twin. Quote: Jeg vet veldig godt hva jeg holder på med... Gjør du det? Har du brukt goop da? AS3 blir ikke optimal før 72 timer etter påsmøring, og du ble lei Silent Twin etter en dag. I mine øyne slik som du klager og syter.. så ser du ut til å være en som ikke kan noen ting som helst, men vil gjerne fortelle andre at "Herregud, jeg visste jo det, tror du jeg er dum eller?" Og kalle folk noldus hjelper ikke i det heletatt, med annet du feilquota kim2004 da.. [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-10-02 01:31 ] Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 nå får du f..N skjerpe deg Heia. skal du skrive et innlegg der du klager på et produkt som leverer akkurat det produsenten sier, men som du ikke er fornøyd med fordi du trodde at microplex hadde funnet opp hjulet på nytt. jeg tror vi alle vet hvem som er NOLDUS her! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-10-02 03:48 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-10-02 05:09 ] Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 PS! MICROPLEX ikke microlex Noldus! Lenke til kommentar
Tidemann Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Joda har lest om denne kjøleren på dinside.no , ja de skriver jo att det er en norsk oppfinnelse dette med løsningen med de 2 viftene (en på hver side av kjøleribba) sjekk selv reportasjen her: http://www.dinside.no/page/artf/32480.shtml?&f=katnav Men sannheten er att denne løsningen med 2 vifter ikke er noen norsk oppfinnelse, ja Global WIN kom med en cpukjøler akkurat likedan lenge før microplex hadde lagd sin. Sjekk selv her: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet265.htm Ja Global WIN TAK58 kom lenge før Microplex sin Silent Twin kjøler. Så Microplex har vel bare "kopiert" Global Win Tak58 og forandet litt på designet tenker jeg. Hmm merkelig att dinside.no sier dette er en norsk oppfinnelse når det ikke er det. Den journalisten har nok gjort en dårlig research før han laget reportasjen. Ja enten det, eller så har folk i Microplex "lurt"gjort inntrykk til dinside.no om att 2 vifters cpukjøler er en norsk oppfinnelse lagd av Microplex.no Hmm driver de på slik i microplex.no ? [ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-02 08:32 ] Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 19:56, skrev aurstad:Synes det står greit på siden til microplex.no jeg: Denne viften er egnet for deg:som trenger en svært støvsvak kjøler som også kan håndtere kraftigere CPUer Denne viften er IKKE for deg:som kun er ute etter lavest mulig temperatur og hvor støynivået er mindre viktig.Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen.Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker.Abit sier at de IKKE anbefaler at man bruker papst vifter på cpu-kjøleren i det hele tatt. Forøvrig må jeg si at sålenge jeg brukte vifta så funka den bra og var veeldig stille. Eneste bakdelen er at den låste maskina når man skulle gå inn i bios :sad: Noen BIOS'r slår av PC'n hvis turtallet er for lavt, rundt 2000 rpm, bare disable denne i BIOS da så funker d. Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Du ser jaggu spøkelser ved høylys dag! Så vidt jeg vet (og jeg kjenner MP _temmelig_ godt i kraft av min stilling), har de aldri påstått at prinsippet var deres ide. MP har valgt ut en ribbeprofil, testet og foreslått endringer og fått produsenten til å produsere denne profilen som er etter deres spesifikasjoner. Så har Papst produsert vifter og det hele er da MP's "egen" kjøler. Altså et samarbeid mellom forskjellige parter. Det er en viss forskjell der. At enkelte journalister framstiller det på en annen måte kommer vel neppe som noe sjokk.... Espen Faale - du får korrigere meg om det er noe jeg har misforstått eller lagt fram feil her. Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder ved http://www.overklokking.no PS: Folkens, skjerp tonen flere hakk! Husk hva reglementet sier om høflighet... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 19:14, skrev Heia:Hei..Har gått til innkjøp av Microplex sin Silent Twin, etter reklamen og testrapportene på Microplex, er det ikke måte på hva en skulle forvente av denne kjøleren...Etter å ha brukt den en dag, må jeg si at jeg mildest talt er skuffet....Etter reklamen/testene skulle den kjøle så bra at cpu en nærmest skulle rime av frost, og den skulle være så lydløs at stillheten skulle være øredøvende...Kjører denne på en TB 1.4, og idletempen ligger på ca 50C, og den bråker litt mindre enn min tidligere modda GlobalWin FOP32, som jeg kjørte på 7.5 volt og ca. 3000rpm...Er det andre her som har denne kjøleren, og vil komme med sine erfaringer.. Nå kjører du en T-Bird også da, de utvikler jo sinnsykt mye varme!! Lenke til kommentar
Tidemann Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 PS: Vil bare si her på denne tråden att jeg har laget en egen tråd under webbshoperfaringer om den "norske oppfinnelsen" Silent Twin cpukjøler fra Microplex. Her er tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=56973&forum=78 Håper på gode og saklige innspill :smile: Lenke til kommentar
piff Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 de skaper da **** ikke noen forventninger, de sier at hvis du er ute etter en kjøler som skal kjøle enda mindre, bør du ikke velge denne. men skal du ha en som derimot er stille (NOE DEN VIRKELIG ER) bør du velge denne. sikker på du bruker kjølepasta? artic silver 3 er å anbefalle! kjører amd xp 1600+ på 43 idle jeg, og 48 på full work out :smile: rom temp minimun 20grader, ingen kab vifter. amd cpu'er tåler en 85-90 grader, så 50 grader er jo ingen ting! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Bare et tips: For de som ønsker en stillegående kjøler som kjøler bra anbefaler jeg som mange andre en modda taisol vifte slik som dette: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=17059&forum=12 DVS. Jeg har IKKE testa den på noe særlig store cpu'er. kjører den nå på en 1900+ med en 12dB papst vifte og det funker glimrende. Funker også å bøye de ut så det funker med 92x92mm vifte. Så vil jeg bare si at Microplex kan ikke klandres for det andre journalister måtte finne på å skrive. Lenge leve Silent Twin!!!!!!!!! Lenke til kommentar
valentin Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei Har selv hatt problemer med Silent Twin, jeg hadde en Silent Viking men jeg kjøpte Silent Twin fordi den var en bedre kjøler. Først virket ikke biosen -svart skjerm m/blå stripe nederst jeg måtte sette strømkabelen direkte på kabel til strømforsynin ikke direkte på hovedkortet da virket biosen. Bruker Artic silver II og temp. steg rett til 80c!!! på tomgang, jeg måtte skru av pcen. Prøvde flere ganger men samme resultat, måtte sette in Silent viking igjen ligger på 63c. Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 En fordel med Silent Twin er etter min mening at luftstrømmen går motsatt av "alle andre" vifter. Den styrer den varme luftsraumen ut fra hovedkortet og rett mot kabinett luka. Eg vurderer å montere ein 3" bassport med variabelt portlengde i luka, retta mot prosessoren, som då vil fange opp og leder den varme lufta rett ut av kabinettet. (F.eks: http://www.ljudia.no/cgi-bin/ljudia-online...x.html&cart_id= ) Då slepp ein bråket frå ei ekstra kabinett vifte. :smile: Støyen fra mi Lepont strømforsyning (320W, ATX12V/P4) vil nok avta ein del også, sidan denne vifta ikkje lenger trenger å ta seg av varmen frå prosessoren. "to fluer i en smekk?" :wink: La til linken ved redigeringa. [ Denne Melding var redigert av: KristianS på 2002-10-02 12:12 ] Lenke til kommentar
dale Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 19:56, skrev aurstad:Synes det står greit på siden til microplex.no jeg: Denne viften er egnet for deg:som trenger en svært støvsvak kjøler som også kan håndtere kraftigere CPUer Denne viften er IKKE for deg:som kun er ute etter lavest mulig temperatur og hvor støynivået er mindre viktig.Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen.Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker.Abit sier at de IKKE anbefaler at man bruker papst vifter på cpu-kjøleren i det hele tatt. Forøvrig må jeg si at sålenge jeg brukte vifta så funka den bra og var veeldig stille. Eneste bakdelen er at den låste maskina når man skulle gå inn i bios :sad: Kapp av turtalls ledningen, du trenger ikke vite hvor fort cpu viftene går... Du kjøpte jo en stillegående vifte med ok kjøling... Lev med det, ikke krev mer enn du er lovet. Edit: Hvem kobler egentlig vifter på hovedkortet? Jeg kjører alt på molex eller rett i permo'en nå som peltieret ikke er i drift pga nytt hovedkort(isolasjon mangler foreløpig). _________________ Mvh Kristoffer Dale Asus P4S533 R.I.P [ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-10-02 12:45 ] Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen.Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker. Quote: Noen BIOS'r slår av PC'n hvis turtallet er for lavt, rundt 2000 rpm, bare disable denne i BIOS da så funker d. ARGH! Tenk deg litt om da... hvis du ikke kommer inn i bios, hvordan skal du disable denne i bios da????? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 12:57, skrev aurstad: Quote: Noe de IKKE opplyser om er at noen Abit og MSI hovedkort ikke takler viften i det hele tatt. Med det mener jeg at du får satt den på, men etterpå kommer du ikke inn i bios! Maskinen henger seg og man ser bare en blå linje nederst på skjermen. Dette kommer av at papst-viftene gir et spesielt dårlig signal som disse hovedkortene ikke liker. Quote: Noen BIOS'r slår av PC'n hvis turtallet er for lavt, rundt 2000 rpm, bare disable denne i BIOS da så funker d. ARGH! Tenk deg litt om da... hvis du ikke kommer inn i bios, hvordan skal du disable denne i bios da????? Quote: Kapp av turtalls ledningen, du trenger ikke vite hvor fort cpu viftene går... Du kjøpte jo en stillegående vifte med ok kjøling... Lev med det, ikke krev mer enn du er lovet. Hvis jeg kjøper meg ei vifte så vil jeg helst få det jeg betaler for. Vil ikke klippe ledningen bare for å få den til å funke! Jeg mener jeg er lovet ei vifte som funker!! EDIT: beklager dobbelposting.. fikk ikke sletta :sad: _________________ <C:>Dos <C:>Dosrun <C:>Run Dos Run !! ------------------ How far can too far go? [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-10-02 13:00 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå