Salt kjeks Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) og for å pirke litt; så lenge det ikke er en robåt, så seiler man en båt, man kjører den ikke <{POST_SNAPBACK}> Nå må du gi deg! Man seiler ikke en motorbåt? JO, det gjør man! Selv med motorbåt sier man "vi seiler til oslo kl. 12". Riktignok svært få som bruker korrekt begrep, men er nå en gang det det heter. Ifølge ordnett.nos gratis norsk-ordbok er seiling definert som å bevege seg på sjøen ved hjelp av seil og vind. Seier man, har man seil. Jeg er ikke ute på sjøen for å seile rundt i 35 knop med skjærdgådsjeepen. Jeg seiler ikke når jeg pader i kano. Jeg seiler ikke når jeg ror. Hvis noen gjør, kan de fortelle meg hvordan? Edit: La inn quote pga. ny side. Endret 8. juni 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Retox93 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tror det raskeste båten e har vært i er Silvia Ana L . en gammel ferje som gjekk i 38 knop ca. http://www.skip-siden.com/Silvia%20Ana%20L...a%20Ana%20L.htm Lenke til kommentar
acebear Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Greide ein gang ein heil knop på prestengbåten att hn bæstefar, me litt hjælp av to åra å nåkka mevind Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har kjørt i 90 knop med denne skjønnheten her: Nor-Tech som har laget denne båten, holder til i Florida og eies av to norske karer. Den ene er en kamerat av fattern, og vi var og besøkte han og familien forrige sommer, og vi fikk selvfølgelig sitte på en tur DÈT var rått det! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 jeg har ikke kjørt så fort som flere andre som har svart tidligere i denne tråden,men det raskeste jeg har kjørt var 55 knop med en avon-rib med 150HK påhengsmotor. jeg opplevde det som mer enn fort nok på sjøen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå