Gå til innhold

Hva er det raskeste du noen gang har kjørt en båt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskeste jeg har kjørt er bare 50 knop.... var i en hydrolift s 24... har sommerjobb på et båtsenter så hver gang vi setter ut en fin båt fra opplaget så "tror" vi kanskje det er noe gæernt så vi må ut å teste den :p men hvis familien min kan koste på seg en tur til florida kan det bli gøy.... pappa betsekompis med han som støyper nor-tech hehe..... men det blir vel ikke med det første.... :(

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Min onkel hadde en gang en Flying Flipper med 2x200hk Mercury påhengere :love: . Gud bedre hvor det gikk. Toppfarten lå på rundt 60 knop, og det var absolutt ingen ting i hele verden som var mer stas enn å få sitte på en tur. Av og til fikk jeg styre også. :cry: Denne båten går for å ha et av de beste skrogene noensinne, og nå har altså noen ildsjeler i Sverige kjøpt formene og begynt å støpe dem igjen. Skulle jeg bli rik i nærmere framtid vet jeg hva jeg skal bruke noe av pengene på ...

flying%20flipper.%20nor%20tech%2050%20006.jpg

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg har kjørt "Årets båt 2006".

 

Den ble kåret til det under "Sjøen for alle"-messen i mars.

 

Noen som tør å gjette hvilken det er?

6849164[/snapback]

 

Ett lækker dyrt glis av en Cormate T27. største motor 425 hk toppfart ca 60kn

6851230[/snapback]

Meget riktig.

 

Kjørte i 54 knop. Det gikk fort det.

 

Utrolig fin båt! :love:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

For en del år siden var jeg med i ambulansebåten som gikk i Kragerø. Det var en Draco som tidligere eier, en eller annen reder, hadde forlenget for et fartsrace til Danmark. Husker ikke motorstørrelse eller fart, men det gikk fort. Capsen min blåste av skallen. Hentet den igjen, og holdt den opp i fartsvinden. Tok ikke mange sekunder før den var tørr...

Lenke til kommentar
Hva er det raskeste du noen sinne har kjørt eller sittet på med i en båt?

 

Si gjerne hva slags båt dette var, motor osv!

 

Det forteste jeg har styrt en båt er i litt over 50 knop. En bayflidge RIB men 6 liters Volvo Penta inboardsmotor med 300 Hk :dribble:

5980593[/snapback]

 

det raskeste jeg noen gang har kjørt med en båt er 60 knop. det var en Hydrolift rundt 20 fot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...