lankeveil Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Jeg får ikke overklokket pentium 2,53ghz prosessoren min til mer enn @2,8ghz siden det var et så påfallende rundt tall undrer jeg om det er en slags sperre? finnes det noen vei rundt dette? Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Har aldri hørt om CPUer med noen slags sperre mot overklokking. Du kan jo prøve å stille opp vcore et par hakk, sette divider på minnet til DDR333 å se om det hjelper. Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Jeg får ikke overklokket pentium 2,53ghz prosessoren min til mer enn @2,8ghz siden det var et så påfallende rundt tall undrer jeg om det er en slags sperre? finnes det noen vei rundt dette? 5980581[/snapback] Du må nok forklare hva det er som skjer da liksom? Har du ikke valg om høyere fsb i bios? Kræsjer maskina?? Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Takk for tilbakemelding... ja pcen booter ikke i det hele tatt... jeg er i ferd med å bytte psu siden min bare er på 320watt... har prøvd og justere vcore opp til 1,8volt med v modd men kommer ikke over 2,8ghz. jeg googlet problemet og pumpet borti denne artikkelen: http://www.digital-daily.com/cpu/intel-northwood-c/ SØK PÅ ORDET: boundary i teksten.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå