Zeph Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Til å erstatte ein kassettspelar vil den fungere heilt fint, du skal jo ikkje skifte ut høgtalarar eller montere forsterkar, så denne spelaren vil garantert dekke dine behov. Kvalitet og alt det der er ikkje godt å sei noko om. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Det er jo fint med støyfrie spillere med fantastisk lyd, men da skal du også stå i ro med motoren avslått for å ha fullt utbytte av den. Hvis man aksepterer at det blir støy når bilen beveger seg, kan man også akseptere litt dårlig kanalseparasjon, vel. Når du sitter i det ene hjørnet av en blikkboks er ikke utgangspunktet for stereolyd det beste uansett. Hvis du skal ha en pioneer-klasse spiller med blåtann så blir det noe dyrere. Hvis du i tillegg synes det er kjekt å putte musikken på en USB-pinne så sliter du faktisk med å finne en "seriøs" leverandør som støtter det. Her får du mye funksjonalitet for pengene, og ja, Denver er dårlig, men hvis man i det hele tatt kan leve med MP3- (eller kassett-)kvalitet, så tror jeg dette produktet er noe du kan leve med. Inntil Pioneer faktisk kan levere tilsvarende vare om et par år, er sikkert denne et fint mellomsteg for deg som overgang fra kassettspiller. Selv har jeg en nedstøvet pioneer med god lyd og støtte for MP3, bruker en blaupunkt med ikke like god lyd og uten støtte for MP3 men med innebygget telefon og CD skifter. Jeg vurderer Denver'en som en oppgradering, fordi det er en bedre løsning enn Blaupunkten som kostet 6+ ganger mer. Blaupunkt-spilleren er også veldig propritær med tanke på hva slags tilleggsutstyr den godtar. Bilstereomarkedet er veldig konservativt. Med tanke på hva som finnes av funksjonalitet burde Kiss og Trust begynne å lage billigspillere, og de ville selge som hakkamøkk. Jeg er ikke fornøyd med funksjonaliteten før spilleren har følgende features: - støtte for mp3. Selvsagt. - blåtann. Biltelefoner krever eget simkort, ørepropp krever at du har den på deg, proprietær handsfree er bare tåpelig. - Skal kunne lese DVD plater. Det finnes DVD lesere til 299,- så produksjonprisen burde knapt berøres. - Avspilling fra USB pinne og AUX inngang. Og selv om Pioneer og andre kan lage spillere med god lyd og ta ekstra for det, er det ingen teknisk grunn til at denne spilleren trenger å koste mye mer enn vanlig bilradio. Edit: Fjernet kommentar om de nye Panasonic spillerene da det faktisk ser ut til at man trenger et ekstra adapter for å få blåtann på dem. Endret 26. april 2006 av tommyb Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Når det gjelder hva folk synes om billige low-end produkter med støtte for avspilling fra USB-pinne er kanskje kommentarene på et slik produkt på Komplett verd å se på. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314876 Det betyr mer for mange at de kan spille av 240 sanger fra en minnebrikke, enn at det finnes dyre spillere med bedre lyd. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Joda, men om en finner ut at det blir slitsomt å høre på grumset og en ønsker å koble til forsterker og slikt så er det fortsatt shit in = shit out som gjelder. Det er ikke så enkelt å forklare slikt til medlemmer av mp3 generasjonen som desverre ikke har hørt skikkelig lyd, men jeg prøver Har "omvendt" etpar her ved å la dem ta en prøvelytt, det er ikke mer som skal til, hehe Endret 26. april 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Når det gjelder hva folk synes om billige low-end produkter med støtte for avspilling fra USB-pinne er kanskje kommentarene på et slik produkt på Komplett verd å se på. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314876 5991553[/snapback] Komplett er forresten flinke til å slette omtaler som kritiserer produktene og trekker ned gjennomsnittet. Skal ikkje påstå at det skjer her, men det kan skje. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Komplett er forresten flinke til å slette omtaler som kritiserer produktene og trekker ned gjennomsnittet. Skal ikkje påstå at det skjer her, men det kan skje. 5991990[/snapback] Tja, de har nå også slettet en god del omtaler som skryter (blant annet noen jeg selv har lagt inn), tror nok det er tid som er største faktor der.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Uansett er disse omtalene sterkt subjektive og bør taes med en spade salt. Tall og specs taler et mer tydelig språk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vurderer selv denne, men ut i fra hva alle lydfreaker sier om den, høres det jo ikke ut som om den vil fungere særlig bra med det kommende anlegget jeg skal kjøpe (billig forsterker + 2 12" subber). Jeg kommer uansett ikke til å bruke mer enn 2000 på en CD-spiller - får jeg noe bedre da med støtte for både SD, USB og line-in (eksterne MP3-spillere f.eks.)? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er en MP77 til salgs på finn! Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har kjøpt denne spilleren til 2 biler faktisk. Er helt grei lyd i denne spilleren, rosinen i pølsa er jo selvsagt at du smokker en ipod inn i usb porten og har krystallklar lyd uten hakking og susing :-) Selvsagt litt dårligere med innstillingsmuligheter enn de avanserte og dyrere spillerene, men for all del 999,- er billig for denne spilleren! Det med at den "sikkert er grei nok for pensjonister" er bare tull...! OBS! Er bare 1 linjeutgang på denne... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Det er en MP77 til salgs på finn! 5996023[/snapback] For en høyere pris kan en MP77 gjøre mindre med bedre lyd... Som du ser i det forrige innlegget har en MP77 og en spiller med USB inngang forskjellig bruksområder. Epler og pærer. Skulle Pioneer lage et produkt som gjorde det samme som denne jallatek-spilleren, ville den startet på 5000 kroner. Og det kommer de til å gjøre, om ett eller to år. .tommyb Endret 3. mai 2006 av tommyb Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Løsninga til Alpin. virker iallefall en god del mer solid. Her kan du jo koble til en hub på forsida og lage en mye mer elegant og lydmessig bedre løsning. Men det spiller vel uansett ingen rolle om det er gode tilkoblinger om en skal forsure anlegget med mp3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Løsninga til Alpin. virker iallefall en god del mer solid.Her kan du jo koble til en hub på forsida og lage en mye mer elegant og lydmessig bedre løsning. Men det spiller vel uansett ingen rolle om det er gode tilkoblinger om en skal forsure anlegget med mp3 6037951[/snapback] Kun for kompatible Alpine anlegg. Pris: $149 Etter porto, MVA og fortollingsgebyr blir den lille boksen dyrere enn Denver spilleren... Og blir det noe bedre lyd? MP3-fila er fortsatt komprimert i filler. Denne USB-tilkoblinga er for folk som har kjøpt seg dyrt anlegg og nå angrer .tommyb Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Var litt for kjapp med den der ja, mente bestemt at en kunne dure ivei med SACD image o.l. Men enheter for å takle denslags er nok i kjømda tenker jeg Men for at det ikke blir for mye OT her; En får det en betaler for og skal en kun spille mp3 (som jeg personlig mener er crap) så kan en fint gå for -nilleprodukter. Mitt bidrag er det at kvalitet lønner seg i lengden, jeg sier ikke dette for å kverulere, men fordi det er sant Endret 3. mai 2006 av Jalla Lenke til kommentar
oyo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg kjøpte denne spilleren, er greit fornøyd. Forventet ikke allverden, og trenger ikke allverden. Men, innstillingene på spilleren slettes hver gang jeg tar ut nøkkelen fra tenningen. Har da funnet ut at jeg må legge opp en egen ledning fra batteriet til spilleren. Men hvor skal denne kobles i? Og hvor børr den legges? Jeg har en Vectra 97. I bilen er det en ISO-kontakt + en ekstra kontakt til display++ som henger sammen.Da jeg skulle montere spilleren var jeg innom Expert, og der sa de at jeg ikke trengte noe overgang, jeg trengte bare å kappe av plasten mellom ISO-kontakten og den andre, og la den andre henge og slenge, så skulle spilleren funke. Men den holder altså ikke på innstillingene. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Joda, men om en finner ut at det blir slitsomt å høre på grumset og en ønsker å koble til forsterker og slikt så er det fortsatt shit in = shit out som gjelder. Det er ikke så enkelt å forklare slikt til medlemmer av mp3 generasjonen som desverre ikke har hørt skikkelig lyd, men jeg prøver Har "omvendt" etpar her ved å la dem ta en prøvelytt, det er ikke mer som skal til, hehe 5991847[/snapback] Snakker du om skikkelig lyd i bil? Det får du rett og slett ikke til. Du kan få artig og sinnsyk kuul lyd, men ikke skikkelig lyd.. En av de få jeg vet som har skikkelig lyd på veien er NRK med sitt transportable lydkontrollrom (Lydbuss TR 27) Denne koster ca 15 mill. Eller mener du at MP3 ikke er skikkelig lyd fremfor ubehandlet lyd? (i såfall er jeg kanske enig med deg) Men når du ligger å presser fjerde giret på 4700 omdreininger... merker du da no forskjell på mp3 og ubehandlet lyd?? Endret 10. mai 2006 av lobster Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Snakker du om skikkelig lyd i bil? Det får du rett og slett ikke til. Du kan få artig og sinnsyk kuul lyd, men ikke skikkelig lyd.. En av de få jeg vet som har skikkelig lyd på veien er NRK med sitt transportable lydkontrollrom (Lydbuss TR 27) Denne koster ca 15 mill. Eller mener du at MP3 ikke er skikkelig lyd fremfor ubehandlet lyd? (i såfall er jeg kanske enig med deg) Men når du ligger å presser fjerde giret på 4700 omdreininger... merker du da no forskjell på mp3 og ubehandlet lyd?? 6078172[/snapback] Kom skal du få prøvelytte bilen min Anyway... man ønsker kanskje god lyd de andre gangene man ikke "presser fjerde giret på 4700 omdreininger". Men nå vet jeg ikke om du gjør det hele tiden eller er mer "sivilisert" i kjøringa di som andre er. Ved normalt og respektabel kjøring (som er stort sett hele tiden egentlig for de fleste av oss) så setter man gjerne pris på god lyd. Og noe av det morsomme med bilstereo, synes jeg, er å prøve å bygge rundt problemene og heller finne løsninger som bidrar til bedre lyd i bilen. Sorry at jeg er litt krass, men snever tankegang oppmuntrer til diskusjon We are waaaay OT here... Mvh Tony Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Snakker du om skikkelig lyd i bil? Det får du rett og slett ikke til. Du kan få artig og sinnsyk kuul lyd, men ikke skikkelig lyd.. En av de få jeg vet som har skikkelig lyd på veien er NRK med sitt transportable lydkontrollrom (Lydbuss TR 27) Denne koster ca 15 mill. Eller mener du at MP3 ikke er skikkelig lyd fremfor ubehandlet lyd? (i såfall er jeg kanske enig med deg) Men når du ligger å presser fjerde giret på 4700 omdreininger... merker du da no forskjell på mp3 og ubehandlet lyd?? mp3 er crap, der er vi nok aldeles enige ja Å dempe kjerra med BrownBread hjelper en god del på fjerninga av vei og motorstøy. Så derfor, når jeg rusler på ca 1900 RPM med dieseltraktorn min og mot all formodning skulle finne på å sette inn en CD med mp3 på hvor originalinnspillingen er av god kvalitet så er det ikke noe problem å høre at dynamikken forsvinner i det blå i forhold til CD'en. 4700 rpm er det sjelden jeg eller andre holder i lange perioder ved normal kjøring. (joda skjøner at det var mer som en metafor å regne, men måtte bare ) Nok OT, skal en diskutere mp3, dynamikk, bilstøy mm så kan en lage en ny tråd om den føler det er en ting som bør tas opp Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jalla: BrownBread, hvordan er dette å bruke i bilen? Veier det veldig mye hvis man dekker hele gulvet og dørene med det? Har lenge hatt lyst til å dempe kjerra mi, men det er ikke akkurat en bil som er glad i ekstra vekt, så vil helst ha det så lett som mulig. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Har det i kjerra mi sjøl og er veldig fornøyd med resultatet Det vil nok veie noe, men om kjerra er liten så blir det ikke mer enn ca 20 - 30 kg for å dempe ned betraktelig. Omtrent det du må spa ut av bilen i tomflasker og søppel etter ei helg som sjåfør på festglade kompiser, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå