Christian86 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Link Stero vil dere anbefale den? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Vurderer denne jeg også, så må følge med her. Virker som det er mye for pengene hvertfall... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Tja, dette er vel an av tingene jeg ikke ville hatt om jeg fikk det hivd etter meg, hehe Men folk er forskjellige, det samme er kravene de setter til ulike ting. Om du har lyst til å testen ut og deretter putte den inn i en båt eller noe og heller få tak i en skikkelig spiller til bilen så kjør på. Om du derimot skal ha spiller for bil ibudsjettklassen anbefaler jeg heller å sjekke bruktmarkedet etter Pioneer og Alpinespillere. Om bluetooth og USB er viktig så finnes det andre, dog dyrere, alternativer som er mye bedre. Du får det du betaler for her som ellers Lenke til kommentar
Mez Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Helt klart, folk har forskjellige behov, krav og prioriteringer. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 jeg er gadget freak, ikke lydfreak. Hvorfor er denver så dårlig? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hadde jeg fått den ville jeg sikkert brukt den, i traktoren til pappa. Hvordan fungerer det egentlig å bruke en slik som handsfree? Jeg ser for meg at det blir et helvetes ekko for stakkaren i den andre enden. Mener bestemt at JVC eller Sony har kommet med en spiller med usb-inngang i fronten. Det er nok et bedre valg enn den her. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Hadde jeg fått den ville jeg sikkert brukt den, i traktoren til pappa. Hvordan fungerer det egentlig å bruke en slik som handsfree? Jeg ser for meg at det blir et helvetes ekko for stakkaren i den andre enden. Mener bestemt at JVC eller Sony har kommet med en spiller med usb-inngang i fronten. Det er nok et bedre valg enn den her. 5981353[/snapback] igjen; begrunnelse...er lyden så dårlig, kvaliteten så dårlig? Jeg skal ha en grei stereo, som gir noenlunde god kvalitet...oppriktig talt er jeg fornøyd med lyden den gamle steroen i bilen gir fra før, men den er en smule utdatert. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har kjøpt Prix-spilleren i dag. Skal prøve og få hjelp til å montere den i morgen da jeg har NULL peiling selv... Regner ikke med at den har verdens beste lyd, men det er ikke så viktig, hverken for meg eller min eldgamle Nissan Sunny... Er det forresten noen her som vet om denne kan monteres i en 19 år gammel Sunny? Hvis ikke har jeg kjøpt katta i sekken! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Tja, det jeg har funnet ut om denne er at det er gadget det er, ikke noe særlig til spiller. SN > på 60 dB og dårlig kanalseparasjon; >50db sier jo sitt. Mer akseptable verdier her er hhv 105 og 85, som en finner på Alpine CDA-9847 som er en mye bedre spiller. Line Out verdien på 350mV er jo en ren vits, håper det er minimumsverdien, men jeg tviler. Normalt ligger denne på 2V for budsjettspillere, altså 5.7 ganger mer enn det du får her. 4V eller mer er normalt for mellomklasse til toppklassespillere og over der finner en de med digitalutgang til DSP. Manualen til Denverspillern finner du her. Du må ikke bli sur fordi folk ikke mener dette er noe å samle på. Du spurte og har nå fått svar. Gadgets er kult nok det, men som sagt får du det du betaler for Endret 24. april 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Dette er nok en spiller for de som ikke har hatt montert stereoanlegg i bilen før. Har man hatt en spiller med "normal" kvalitet, blir nok dette nedtur. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Tja, det jeg har funnet ut om denne er at det er gadget det er, ikke noe særlig til spiller.SN > på 60 dB og dårlig kanalseparasjon; >50db sier jo sitt. Mer akseptable verdier her er hhv 105 og 85, som en finner på Alpine CDA-9847 som er en mye bedre spiller. Line Out verdien på 350mV er jo en ren vits, håper det er minimumsverdien, men jeg tviler. Normalt ligger denne på 2V for budsjettspillere, altså 5.7 ganger mer enn det du får her. 4V eller mer er normalt for mellomklasse til toppklassespillere og over der finner en de med digitalutgang til DSP. Manualen til Denverspillern finner du her. Du må ikke bli sur fordi folk ikke mener dette er noe å samle på. Du spurte og har nå fått svar. Gadgets er kult nok det, men som sagt får du det du betaler for 5982112[/snapback] blir ikke sur, men det du skrev der sånn er egentlig gresk for meg. Begrunnelsene var; neei, du finner bedre, men ikke hva som var galt med den. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) For å forklare enkelt det Jalla nevner = spilleren har alt for lite kraft og ikke ren nok lyd. Ville nok heller ikke gått for den spilleren, det er mange andre omkring også til samme pris som er bedre med tanke på lyd.. Edit.. Endret 25. april 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kan du ikkje bruke øreplugg når du snakkar i telefon med Bluetooth? Sikkert greit å få lyden frå andre enden av telefonen på bilhøgtalarane når du er aleine, men med folk i bilen må det være kjedelig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Kan du ikkje bruke øreplugg når du snakkar i telefon med Bluetooth? Sikkert greit å få lyden frå andre enden av telefonen på bilhøgtalarane når du er aleine, men med folk i bilen må det være kjedelig. 5982910[/snapback] har forsåvidt handsfree, men hadde lyst på spiller til billig penge men for avvente denne litt da.. Lenke til kommentar
Tman Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Heisann! Jeg har også kjøpt spilleren. Skulle bytte ut en gammel VDO som skraper opp platene hver gang det kommer en hump. Har installert selve spilleren men ikke fått montert mikrofon for bluetooth ennå. Må da trekke kabel til egnet sted fra bak på spilleren og ut et sted på dashboardet. Tror de fleste "helt ferske i gamet" (slike som meg) nok bør vurdere å få dette gjort av verksted/spesialist for å få en god plassering for mikrofonen. Førsteinntrykket lydmessig var positivt! Bilen det er snakk om er en Peugeot 806, dvs. en 7-seter og den har bare høyttalere foran i dørene og diskanter på dashboardet. Lyden ble faktisk merkbart bedre enn en gamle VDO'en disket opp med. Vil ikke komme med en endelig konklusjon ennå, for først må jeg få tak i antenneovergang for å teste radio og så må blåtann-utstyret prøves ut. Men, jeg er selvsagt enig med de som klager på utnivå etc. Skulle jeg bygget videre på en spiller ville jeg ikke ha valgt denne, men for 999kr var det et budsjettvalg for familiebilen. Lydbøker, Kaptein Sabelfaen osv. blir ikke så mye bedre om man kjøper større og bedre spiller. Mine passasjerer på hhv. 2 og 4 år kommer ikke til å bry seg annet enn at favorittplatene deres ikke blr ødelagt så fort lengre. I "min" bil har jeg Pioneer DEH-P6400 og har skiftet ut alle originalhøyttalerne. Klart den spilleren har et mye bedre kvalitetsnivå og gir meg høyere og bedre lyd, men så kostet den også mye mere da den var ny. Takk for meg, Tman :-) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 nå skal jeg vedgå at denne spilleren skal erstatte en kassetspiller, så blir det nedtur da? Lenke til kommentar
Kripos Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Denne funker sikkert for oldiser Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) nå skal jeg vedgå at denne spilleren skal erstatte en kassetspiller, så blir det nedtur da? Blir nok en oppgradering i forhold til det ja.. Den er helt sikkert ok om du ikke har planer om tungdrevne høyttalere og forsterkere osv.. Edit: leif Endret 26. april 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Blir som med alt annet her i verden... du får hva du betaler for. Om forventningene dine står i bånn og du heller ikke stiller rare krav til lydbilde og/eller påbygningsmuligheter så er den der sikkert helt grei. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Blir som med alt annet her i verden... du får hva du betaler for. Om forventningene dine står i bånn og du heller ikke stiller rare krav til lydbilde og/eller påbygningsmuligheter så er den der sikkert helt grei. 5989646[/snapback] som sagt, så skal den erstatte en 97" modell sin kassetspiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå