Gå til innhold

Virker som om lyden kveles.Terratec Aureon 5.1 Fun

Anbefalte innlegg

Har et gammelt lydkort av typen Terratec aureon 5.1 Fun som fungerer helt fint så lenge det får stå ifred og jobbe men når jeg skal pakke ut en winrar fil eller skal installere et spill eller noe og spiller musikk samtidig så kveles lyden og det høres helt jævelig ut. Lurer på om prossesoren til lydkortet er litt utdattert?

Kan nevene at jeg sitter på AMD Athlon Xp 3000 2.17 GHz samt 2GB Ram

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde alderig noe problem med mitt Terratec aureon 5.1 Fun.  Har det alltid vært slik som du beskriver, eller er det et problem som har dukket opp i det siste?

5981584[/snapback]

Nja...la vel merke til det etter at jeg kjøpte og innstallerte OS på en Raptor disk

Lenke til kommentar
Når winRAR holder på, er det mye disk I/O...Dermed lager lydkortet skrapelyder.. Slik er det hos meg også, med mitt Audigy 2 ZS... Har 2 Samsung spinpoints (200GB, 250GB)...

Her er threaden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=559200

5981709[/snapback]

Vil ikke kalle det skrapelyder akkuratt og det som er litt rart er at det integrerte lydkortet ikke lager sånne lyder når jeg holder på med WINRAR

Lenke til kommentar
Jeg antar du har nForce4 chipset... Helt rart altså  :hmm:  Virker som om de fleste som har det, har et eller annet problem, for det meste med lyden.

5981755[/snapback]

Er et nForce2 kort men er rart uansett. Kansje det har noe å si at det er et logitech z5500 som er koblet til det lydkortet,er jo et 5.1 lydkort så det ville vært litt rart men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Jeg har samme lydkort som deg (TerraTec Aureon 5.1 Fun, men mitt ble kjøpt i vinter). Når jeg prøver å pakke en haug med filer med WinRAR samtidig som jeg spiller musikk i WinAMP, spilles musikken helt normalt. Jeg hører ingen forskjell i det hele tatt (har HiFi-anlegg som du ser).

Jeg overfører lyden analogt, ikke digitalt (om du gjør det).

Specs ellers ser du i profilen.

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut av problemet :w00t:

Det var raptor disken min som lagde problemer så jeg kjøpte en Samsung SpinPoint med 7200RPM istedenfor de 10000RPM'ene som var på Raptoren.

Hovedkortet mitt støtter nemmelig ikke SATA så da bestemte jeg meg for å innstallere et SATA kort og dette funket jo fint bortsett fra at lyden ble kvalt da

Så til alle som sitter med et EPOX 8rda+ og vurderer innstallasjon av en Raptor disk så burde dere være obs på at dette problemet kan oppstå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...