Gå til innhold

Battlefield starter med 19 CRT, ikke med 24 LCD

tomhar

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet fra en Tanberg 19" CRT til Dell 24" LCD. Det pussige er at når jeg kobler Tanberg skjermen med vga kabel på skjermkortet, spilles Battelfield 2 som en drøm. Men ved tilkobling av DELL 24" med VGA kabel, vil ikke spillet startet. Samme resultat med DVI kabel.

Kjører følgende oppsett:

Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Build 2600) Windows XP

System Memory 1024.5

Processor Speed 1666.6 1700 Mhz (1.7 GHz)

DirectX Version 9.0c

Display Device NVIDIA GeForce 6600 GT

Display Memory 128.0

Display Driver 6.14.10.8421

Sound Device (Get Drivers) C-Media Wave Device

Sound Driver 5.12.01.0639

Er det virkelig så mye mer krevende for pc å få koblet til en LCD skjerm?

Noen som har noen tips? Kan tenke meg det er tid for å hive ut hovedkortet og prosessoren til fordel for noe sterkere.

Half life 2 går for full oppløsning med DELL skjermen. Er det bedre programmering bak spillet mon tro?

Takk for oppmerksomheten.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Spillet setter opp skjermen med høyere refreshrate / oppløsning enn hva LCDskjermen klarer. (Spiller ikke BF selv). Studer doc's/settinger til spillet/skjerm.

Det er ikke HW ellers siden spillet funker med CRT'en.

Lenke til kommentar

Prøvde å sette 19" til oppløsning 1024x768 nå og startet Battlefield2 inn i hovedmenyen. Da byttet jeg over til DELL 24. På skjermen kom det bare frem at denne oppløsningen kunne ikke vises. (Can not display this mode.)

Har prøvd å starte spillet i 800x600, men resultatet er det samme.

Rart :hmm:

hva er maks oppløsningen på skjermene`?

prøv å sette ned oppløsningen når du har 19 tommeren koblet i så sett 24 å se om det funker

5980680[/snapback]

Lenke til kommentar

Let etter en fil som heter video.con som ligger under My Documents\Battlefield 2\Profiles. Åpne den i notepad og se etter en linjen hvor det står VideoSettings.setResolution. Står oppløsning og hvilken frekvens den skal kjøre på, prøv å endre det til 60Hz (tipper den står på en høyere verdi enn det skjermen din klarer).

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene. Jeg har prøvd å innstallere Battlefield 2 med LCD skjermen koblet til, men fortsatt vil ikke spillet starte opp.

Jeg har merket meg at flere mener det foreligger en innstilling skjermen ikke klarer å vise. Har glemt å si at jeg har en LCD wide skjerm. Skal lete videre etter svaret med dette i bakhodet.

Filen video.con inneholdt følgende informasjon:

rem Optimal setting for CPU > 1400 MHZ

game.setGameDisplayMode 800 600 32 0

game.setDetailTexture 4

game.setShadows 1

game.setEnvironmentMapping 1

game.setGraphicsQuality 3

game.setLightmaps 1

game.setRenderWhenSpawnMenu 1

game.setMenuViewdistance 100

game.setEffectsQuality 3

game.setPerformance 3

Kunne desverre ikke finne nevnte setning. Men det kan komme av at spillet er nyinnstallert, og at jeg bør starte opp spillet første med den gamle crt skjermen for å få frem innstillingen.

Takker for nyttige tips fra et oppegående panel :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...