DarkSlayer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Problemet med å forby abort er at dette skaper tonnevis av problem. Folk vil bedrive strikkepinneabort, sette barnet ut i skogen, eller at folk får "sitt liv ødelagt" fordi de ble tvunget til å få barn. Sågar barn som får et jævligt liv. Jeg klarer ikke helt å rettferdiggjøre dette gjennom at det skal finnes så gode adopsjonsmuligheter eller andre lure forslag. Slutt med sex f.eks er jo en populær blandt de fundamentalistiske religiøse. Jeg syns det er nok restriksjoner på abort allerede. Vet ikke om loven eksisterer, men mener at du idag ikke kan få vite at barnet du bærer lider av en alvorlig sykdom (for å unngå at folk tar abort av den grunn). Noe jeg syns er tåpeligt. 12 uke er grensen, men det er såpass med kø at mange må søke særskilt. Det finnes ingen medisinske grunner for å ikke forlenge til 16uke, men det har visst folk et mentalt problem med å akseptere. Ikke skal vi forske på foster, og egg for å finne medisiner som kan hjelpe oss. Så disse må da brennes til ingen nytte. Tullesamfunn styrt av molboer og tullinger sier nå jeg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det eg sa om to uker før fødsel var eit eksempel, men du tar livet fra eit menneske sjølv om det berre er 12 uker. Og ja, eg er kristen, men eg meiner at abort er DRAP. Ein ting til, vet du kor mange som blir adopterde her til lands? ein skoleklasse i veka............ 5981822[/snapback] La folk bestemme selv, ikke la en tro stå i veien for hva folk egentlig vil. Vet ikke hvor du har de tallene med antall adopterte(kilde?) men synes det er flott at vi adopterer en hel klasse hver uke. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Får jeg meg ufrivillig unge med ei dame, og detta har blitt inført, sender jeg faen meg ungen til Anita Apelthun Sæle, som absolutt skal ha det slik! Jeg skal da faen ikke bli pappa med mindre jeg og dama vil det sjøl. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hun mener tydligvis at det er for lite mensker som bor i norge. Jeg tror en av grunnene til at det faktisk er så bra i norge er fordi det ikke er overbefolka. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Problemet er vel at etter som tiden går, så vil det bli underskudd på unge mennesker og overskudd på eldre. Stakkars dem som ender opp på gamlehjem da. Da vil regjeringen bøte på det ved å øke innvandringen. Og det er det jo også mange som ikke vil. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Problemet er vel at etter som tiden går, så vil det bli underskudd på unge mennesker og overskudd på eldre. Stakkars dem som ender opp på gamlehjem da. Da vil regjeringen bøte på det ved å øke innvandringen. Og det er det jo også mange som ikke vil. 5983519[/snapback] ....og motsatt når de unge idag, er blitt eldre. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Får jeg meg ufrivillig unge med ei dame, og detta har blitt inført, sender jeg faen meg ungen til Anita Apelthun Sæle, som absolutt skal ha det slik!Jeg skal da faen ikke bli pappa med mindre jeg og dama vil det sjøl. 5983096[/snapback] Hvis hun absolut vil ha flere folk i landet vårt, får hun sette igang sjøl. Lenke til kommentar
salah Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Får jeg meg ufrivillig unge med ei dame, og detta har blitt inført, sender jeg faen meg ungen til Anita Apelthun Sæle, som absolutt skal ha det slik!Jeg skal da faen ikke bli pappa med mindre jeg og dama vil det sjøl. 5983096[/snapback] Hvis hun absolut vil ha flere folk i landet vårt, får hun sette igang sjøl. 5985059[/snapback] Haha, kunne ikke sagt det bedre selv Hva er strikkepinneabort? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hva er strikkepinneabort? 5985902[/snapback] Strikkepinneabort er når man stikker en strikkepinne opp i skrævet og dreper fosteret. Kroppen vil da reagere og spontanabortere. Ganske syk men sann måte egentlig. Ble gjort mye av dette før da man ikke hadde abortklinikker. Endret 25. april 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 De kunne laget en slags form for barnehjem. Der en kunne levere unger mot betaling eller noe, da mener jeg nyfødte. Også kan Anita Apelthun Sæle væra mamma Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Leste at det var en her oppe som sa at mødrene kunne bestemme sjøl om å drepe eit foster. (abort). Men da mener du kansje at det er ok viss ikkje vil ha barnet, og derepe der 6 mnd. etter fødsel. Der ER nok nesten alle enige om at er drap Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Leste at det var en her oppe som sa at mødrene kunne bestemme sjøl om å drepe eit foster. (abort). Men da mener du kansje at det er ok viss ikkje vil ha barnet, og derepe der 6 mnd. etter fødsel. Der ER nok nesten alle enige om at er drap 5986168[/snapback] Seff, nå aner jeg ikke hvor lenge du kan ha ungen i magan før du kan ta abbort, men er jo idiotisk hvis du prlutselig vil ta abort i 8. måned... Men å ikke få lov til å ta abbort i det hele tatt er bare høl i hue, hva med de som ikke har råd til å ha unge... Eller folk som ikke burde ha hatt unge, men de mister den vel uansett... Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 hvca med å ikkje ha sex før du er gift, og vil ha en unge........ Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 hvca med å ikkje ha sex før du er gift, og vil ha en unge........ 5986310[/snapback] Hvem greier vel det Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 90% av befolkningen Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 90% av befolkningen 5986458[/snapback] akkurat det tror jeg ikke noe på... jeg kjenner såååå mange som har hatt sex, og ikke er gift, og enda flere jeg regner med må ha hatt sex selv om de ikke er gift Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Viss du tar livet av et 2 uker gammelt barn, vil du kalle det drap? Sansynligvis ja. Men viss du tar livet av eit barn 2 uker før fødsel, vil det kalles drap? sansynlegvis nei. Hvorfor? Begge drapa tok jo eit menneskeliv......... 5981623[/snapback] Nei. Frem til det blir født er det et foster. Det er først når det er født at det er et barn. Et nybefruktet egg er uansett ikke et menneske, det må alle være enige i. Kvinnen bestemmer over sin egen kropp. Det vil si at hun bestemmer over produktene til sin egen kropp. Det vil si at frem til fosteret er selvstendig (født), så er det underlagt kvinnens vilje, eller er det et overgrep mot kvinnen. Nå er jo kristendommen kjent for grove overgrep mot kvinner, så at kristne også her ønsker å undertrykke kvinnen er forsåvidt ikke så uventet. Er det greit å ta abort hvis kvinnen har blitt voldtatt? Endret 25. april 2006 av Pricks Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Viss du tar livet av et 2 uker gammelt barn, vil du kalle det drap? Sansynligvis ja. Men viss du tar livet av eit barn 2 uker før fødsel, vil det kalles drap? sansynlegvis nei. Hvorfor? Begge drapa tok jo eit menneskeliv......... 5981623[/snapback] Nei. Frem til det blir født er det et foster. Det er først når det er født at det er et barn. Et nybefruktet egg er uansett ikke et menneske, det må alle være enige i. Kvinnen bestemmer over sin egen kropp. Det vil si at hun bestemmer over produktene til sin egen kropp. Det vil si at frem til fosteret er selvstendig (født), så er det underlagt kvinnens vilje, eller er det et overgrep mot kvinnen. Nå er jo kristendommen kjent for grove overgrep mot kvinner, så at kristne også her ønsker å undertrykke kvinnen er forsåvidt ikke så uventet. Er det greit å ta abort hvis kvinnen har blitt voldtatt? 5986991[/snapback] Jeg har aldri blitt voldtatt, og kommer vel forhåpentlig vis aldri til å bli det heller, og hvis blir jeg ikke gravid (mann). Men en sjekker vel om du er blitt gravid ved voldtekt, og da kan en ta angrepille eller en slik anna pille i et tidlig stadie. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Svar heller på spørsmålet. Er det greit å ta abort hvis kvinnen har blitt voldtatt? Dette er en reell problemstilling, og ikke bare et tankeeksperiment. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Leste at det var en her oppe som sa at mødrene kunne bestemme sjøl om å drepe eit foster. (abort). Men da mener du kansje at det er ok viss ikkje vil ha barnet, og derepe der 6 mnd. etter fødsel. Der ER nok nesten alle enige om at er drap 5986168[/snapback] Er dette abortmotstandernes nye argumentasjon? Da har jeg mere sansen for Flåtens argumentasjon, han er i det minste ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå