Gå til innhold

Trekking av visdomstenner

Sidious

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var innom tannlegen forrige uke for en standard sjekk. Har visst at visdomstennene må trekkes ved et tidspunkt, og denne tannlegen sa at det må gjøres kirurgisk, en operasjon han ikke hadde utstyr til å gjøre. Greit nok. Jeg må innrømme at jeg har litt tannlegeskrekk, men skal se om jeg kan få de fjerna iallefall før neste skoleår. Hvordan har det vært for dere? Og hvor mye kan man se fram til å betale? :ermm: Gjør det så vondt som folk sier, eller er det først etterpå at man må dope seg på smertestillende i dagesvis?

Endret av Sidious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg var innom tannlegen forrige uke for en standard sjekk. Har visst at visdomstennene må trekkes ved et tidspunkt, og denne tannlegen sa at det må gjøres kirurgisk, en operasjon han ikke hadde utstyr til å gjøre. Greit nok. Jeg må innrømme at jeg har litt tannlegeskrekk, men skal se om jeg kan få de fjerna iallefall før neste skoleår. Hvordan har det vært for dere? Og hvor mye kan man se fram til å betale?  :ermm: Gjør det så vondt som folk sier, eller er det først etterpå at man må dope seg på smertestillende i dagesvis?

5980019[/snapback]

Det kommer nok på rundt to tusen per tann hos offentlige tannleger. Imidlertid kan alle få en ikke-behovsprøvd støtte på rundt tusenlappen fordi det er et kirugisk ingrep. Hadde det vært en vanlig tanntrekning, ville du ikke fått dette.

Ta dem så fort som mulig, venter du for lenge kan det gå betennelse i det, og det er antagelig ikke særlig godt...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg BØR svare på denne :p

Jeg var inne for ikke så lenge siden og skulle fjerne ene visdomstanna mi. Men, i det tannlegen trakk den ut knakk en del av rota og jeg måtte frese bort litt av kjevebeinet for å få ut tannbiten.. Endte opp med en regning på 1000 kr, men staten betaler 60% ellernoe når man har så enorme røtter som jeg har (heldigvis).

Vanligvis koster det vel 300,- å fjerne en tann.

Over og ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...