Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC - problemer med treg linje etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Vi har UPC Ultra som skal være 10Mbit ned og 1Mbit opp. Etter forrige hastighetsoppgradering har vi merket at ytelsen har sunket betraktelig. Når vi kjører HW sitt speedometer så er resultatet en ok nedlastingshastighet (ca 7Mbit) men en skrekkelig lav opplastingshatighet på latterlige 160kbit. Det holder ikke når to personer skal spille cs og laste ned por... dokumentarfilmer. :blush:

Dette gikk helt fint før men har nå blitt et kjempeproblem, sannsyneligvis pga dårlig upload. (?)

Spørsmålet er da om andre har opplevd det samme som oss og eller har hint og tips om hva vi kan gjøre for å bøte på problemet (annet enn å ikke laste ned dokumentarfilmer)? Kanskje det er slik at HW sitt speedometer ikke klarer å måle korrekt upload? Ikke vet vi.

Vi bor sentralt på majorstuen så det skal ikke være noe problem med avstand til sentral tror vi.

mvh

Nevermind75

ps. det med dokumentarfilmer er egentlig en spøk men problemet er altså at vi har veldig dårlig ytelse på linja som liksom skal være veldig bra.

pps. ikke noe trådløst inne i bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk fra 4 til 6mbit merket jeg at jeg fremdeles stanget på 4mbit barrieren og nedlastingen gikk tregere.

Kjørte tweaktest herfra:

http://www.dslreports.com/tweaks

Lastet ned Dr TCP herfra:

http://www.dslreports.com/drtcp

og gjorde de endringene tweaktesten anbefalte. Ikke alltid dette har noen effekt, men er kanskje verdt et forsøk.

Og som Zerge sier, spør UPC. Kundeservice er der for en grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...