Cord Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Sliter som bare f..n med å sette opp et trådløst acceass punkt for svigers. Har et Linksys WAP54G punk som skal sette opp. Nå! Det fungere fint, og alle får koblet seg på. Men jeg greier ikke for mitt bare liv å kople meg til den så jeg får konfigurert f..nskapet med litt sikkerhet! Jeg har MAC adressen, men greier ikke å finne IP`n... Jeg har brukt Look@LAN og HardIP(?) og et par programmer til, men greier ikke å finne den. Det er tydeligvis ikke satt opp med standard IP, og CD`n som følger med gir meg bare "Memory error" når jeg prøver meg på den. Vet noen har startet den opp og "styra litt" før meg, men fikk beskjed om den skulle være helt "ren".. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Har du prøvd å resette den? Hold knappen på baksiden inne i 30 sekunder Eller du kan prøve dette programmet: http://www.angryziber.com/ipscan/ - det bruker å finne alt IP til WAP54G: 192.168.1.245 Lenke til kommentar
Cord Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har du prøvd å resette den? Hold knappen på baksiden inne i 30 sekunder Eller du kan prøve dette programmet: http://www.angryziber.com/ipscan/ - det bruker å finne alt IP til WAP54G: 192.168.1.245 5980149[/snapback] Prøvd Angry IP scanner ja, finner kun den bærbare som er eneste aktive nå. Standard IP finner jeg den ikke på spm sagt. Prøvd å resette den uten hell.. Holdt inne i 30 sek nå, men ser ingen bedring Skjønner ikke et kvekk Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Sjekk att du befinner deg i samme " IP range" som Wap'en.(192.168.1.x) Hvis du har en router i nettverket ditt kan det hende att denne deler ut IP'er i en annen "range". Løsningen er da å sette IP på Pc'en manuelt. Lenke til kommentar
Cord Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 har nå IP adressen 192.168.1.21, så det er nok ikke problemet. Sitter forrøverig å skriver på forumet her mens jeg er koblet opp via Linksysen.. Ingen måte å finne den på Via MAC-adressen?? (Siden den er det eneste jeg har...) Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Prøv dette: start - kjør - cmd: arp -a Mulig den står i den listen Hvis den ikke er der kan du jo gå inn på ruteren din å se om den har fått automatisk ip adresse. Selv om det er ganske usannsynlig. Lenke til kommentar
Cord Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Fant den ikke i listen der heller.. Fant kun firewallen i tillegg til den bærbare. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Prøv dette: 1.] Disconnect all Ethernet connections behind the router but leave power on (modem and computers) 2.] Press and hold the reset button for 30 sec., after that... 3.] Unplug the power keep holding down the reset button for another 5 sec. 4.] Then, plug back the power keep holding down the reset button for 5 sec., after that 5.] Release the reset button. 6.] Power off router for 30 sec. 7.] Hook up the connections. Lenke til kommentar
Cord Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Funka ikke det heller.. Lurer på om jeg rett og slett må ha tak i han nissen som kjørte den opp første gangen. Noe sikkerhet man kan sette på som oppnår det her? Synes hele greia virker utrolig merkelig.. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har du prøvd å koble deg direkte inn? Uten å gå via nettverket. Kabel rett fra pc til aksesspunkt.. På Linksys rutere vet jeg ihvertfall at du kan slå av "trådløs admin". Men kan ikke huske å ha sett den funksjonen på WAP54 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå