vivastar Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Jeg lurer på hvordan det er med lover og reglene ved skriving av kontrakt av noen man selger? Ta for eksempel dette eksempelet: Jeg selger en Moped til en annen fyr som er 15 år! jeg og han skriver under på en kontrakt der det står at den selges som forevist og uten garanti! Dette er på en lørdag og nå ringer han mandag 2 dager etterpå og sier at mopedn ikke går skikkelig! Gjelder kontrakten eller må jeg bare gi opp dette og prøve å finne en løsning sånn at jeg betaler for reparasjoner , eller ska jeg stå på mitt og drite i de og si at kontrakten gjelder?? Trenger svar fort! Endret 24. april 2006 av vivastar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 KJØPSLOVEN gjelder. Merk: IKKE forbrukerkjøpsloven, da du ikke er prof. selger, men kjøpsloven. Sjekk denne. Den gir vel en viss reklamasjonsrett, men relativt begrenset. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Prøvekjørte han den skikkelig før han kjøpte den? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Personer under 18 år kan ikke inngå kontrakter Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Personer under 18 år kan ikke inngå kontrakter 5979786[/snapback] Det er et... poeng... Han betalte vel kontant også? Rimipose med brukte hundrelapper Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Prøvekjørte han den skikkelig før han kjøpte den? 5979775[/snapback] Jepp! og han betalte kontant, hva skal jeg gjøre mener dere?? betale for en eventuelt reperasjon?? Endret 24. april 2006 av vivastar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du kan kanskje heve kjøpet? jeg kan ikke kontraktsrett desverre. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Du kan kanskje heve kjøpet? jeg kan ikke kontraktsrett desverre. 5979856[/snapback] Heve kjøpet er uaktuelt da jeg trenger disse pengene ganske så mye Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Personer under 18 år kan ikke inngå kontrakter 5979786[/snapback] Faren hans sto og så på da han skrev kontrakten da? spiller det noen rolle?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Personer under 18 år kan ikke inngå kontrakter Faren hans sto og så på da han skrev kontrakten da? spiller det noen rolle?? Kun hvis faren signerte med sitt navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå