Navido Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Jeg lurer på følgende: Jeg har en fil; innlegg.php. I den skal jeg ha en < a href="innlegg.php">Registrer nytt innlegg</a>. og en fil a href="Endre innlegg"</a> Altså skal begge to åpnes i samme side. Hvordan får man dette til i php? Takk Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) <a href="innlegg.php?action=nyttinnlegg">Nytt innlegg</a> <a href="innlegg.php?action=endreinnlegg">Endre innlegg</a> <?php if ($_GET['action'] == nyttinnlegg){ //hva som trenges for å lage et nytt innlegg } elseif ($_GET['action'] == endreinnlegg){ //det som trenges for å endre innlegg } ?> noe sånt du tenkte på? Endret 24. april 2006 av kennteh Lenke til kommentar
Navido Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 <a href="innlegg.php?action=nyttinnlegg">Nytt innlegg</a> <a href="innlegg.php?action=endreinnlegg">Endre innlegg</a> <?php if ($_GET['action'] == nyttinnlegg){ //hva som trenges for å lage et nytt innlegg } elseif ($_GET['action'] == endreinnlegg){ //det som trenges for å endre innlegg } ?> noe sånt du tenkte på? 5979835[/snapback] Riktig. Det jeg tenkte på . Tusen takk Lenke til kommentar
Navido Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 <a href="innlegg.php?action=nyttinnlegg">Nytt innlegg</a> Stusset over noe. Hvorfor er det et spørsmålstegn på den kodinga? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 <a href="innlegg.php?action=nyttinnlegg">Nytt innlegg</a> Stusset over noe. Hvorfor er det et spørsmålstegn på den kodinga? 5982589[/snapback] Skilletegn mellom fil og "variabler". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Syntax. "?" Er et skilletegn. Eks Addresse/filnavn?navn=var&navn2=var2 diskusjon.no/index.php?showtopic=568815&tull=null EDIT: Ernie var først. Endret 25. april 2006 av hotstian Lenke til kommentar
trondes Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 diskusjon.no/index.php?showtopic=568815&tull=null EDIT: Ernie var først. 5983831[/snapback] For å ta det litt lenger, hvis du ser på url over så vil du kunne hente ut variablene slik: print $_GET['showtopic']; print $_GET['tull']; Ernie er alltid først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå