Gå til innhold

Hvilken av disse to?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en ASUS A6Km bærbar fra enten Komplett.no eller Datakjeden.no De forskjellige nettsidene har A6Km'en i to litt forskjellige utgaver, og med en liten prisforskjell. Men det er to av forskjellene jeg lurer litt på.

Komplett.no leverer maskina med:

AMD Sempron - 1.8 GHz, og 128kB (L2 Cache).

Datakjeden.no leverer den med:

AMD Turion 64 mobil teknologi MT-30 - 1.6 GHz, og 1MB (L2 Cache).

Lurer bare på hvor stor forskjell det er på disse to prosessorene, og hva "Chache" egentlig er;) En 1,6 GHz prosessor trenger vel ikke nødvendigvis være bedre enn en 1,8 GHz prosessor hvis de er av forskjellig type.

Gitt at de to utgavene av PC'en ellers var identiske, og prisen var lik, hvilke av de to ville dere anbefalt?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en ASUS A6Km bærbar fra enten Komplett.no eller Datakjeden.no De forskjellige nettsidene har A6Km'en i to litt forskjellige utgaver, og med en liten prisforskjell. Men det er to av forskjellene jeg lurer litt på.

Lurer bare på hvor stor forskjell det er på disse to prosessorene, og hva "Chache" egentlig er;) En 1,6 GHz prosessor trenger vel ikke nødvendigvis være bedre enn en 1,8 GHz prosessor hvis de er av forskjellig type.

Gitt at de to utgavene av PC'en ellers var identiske, og prisen var lik, hvilke av de to ville dere anbefalt?

5979696[/snapback]

gå for nr 2..:)

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
Hei!

5979696[/snapback]

gå for nr 2..:)

:yes::yes::yes:

5979708[/snapback]

Enig, turion er jo i tillegg gjerrigere på strøm tror jeg. Sempron er vel noe à la intels celeron. Gå for turion. :yes:

Lenke til kommentar
ikke i tvil, gå for 2.

turionen her:

-høyere ytelse på peaks

-64bit (litt usikker på om Sempron mobile er 64bit, skyt meg hvis jeg tar feil)

-mer strømgjerrig

-høyere cashe

5980361[/snapback]

Nei Sempron er ikke 64bit og valget her er enkelt " Turion " selv om jeg personlig sverger til Pentium prosessorer...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...