Gå til innhold

laserjet 1020 manglende 64bits støtte*Oppklart*


Anbefalte innlegg

Det finnes ikke drivere for 64 bits system for denne skriveren, jeg har trålet nettet etter drivere, evt. en workaround for å kunne bruke denne skriveren. Jeg er student og kjøpte denn printeren sammen med min nye maskin som kjører rent 64 bits Windows XP.

 

HP har vært så utrolig frekke å først si at det skulle komme en pakke med drivere til 64 bits system for alle skrivere, men nå viser det seg at det bare er de dyrere printerene som får støtte for 64-bits system. Dette er helt latterlig.

 

Det jeg lurer på er om noen her har skills til å mekke litt på en 32bits driver slik at den kan kjøre i 64bits system(om det er så lett skjønner jeg ikke hvorfor HP er så håpløse)?

 

Hvilke rettigheter har jeg etter å ha kjøpt en slik skriver, begynner å bli noen mnder siden jeg kjøpte den nå(gjorde ikke noe umiddelbart siden HP sa på siden at drivere skulle komme snart). Nå har de endret standpunkt og sier at det ikke vil bli laget drivere for den.

 

Jeg har ingen intensjoner om å gå over til 32bits system, da dette er det eneste problemet jeg har med 64bits system.

 

Setter pris på all tilbakemelding :)

Endret av Giffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt sent å gjøre det nå iom at det har gått ca 3 mnd? Datakjeden.no (hvor jeg kjøpte den) skal vel ikke straffes for at HP bæsjer på leggen? Tror ikke jeg har noen rettigheter andre plasser enn hos HP, eller?

Er vel mye styr å få byttet i en 64bit kompitabel printer vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Ta kontakt forhandleren, hp eller forbrukernemda så byrde du få mere hjelp.

 

Du sier jo at du har gått og ventet på at hp skule lage en driver til skriveren - som de ikke klarte å levere. det var jo derfor du hadde den så lenge.

 

du har jo tv2 hjelper deg også. der er det ikke mye som slipper ustrafet gjenom. tenk bare på for en negativ reklame det blir for hp.

 

hvis du er lur så kjøper du et annet pritermerke hvis du selv år velge den neste skriveren din.

 

jeg må bare inrøme det men jeg har i grunnen ikke lik hp så veldig my.

Derfor har jeg holdt meg til canon. mener at det var dem som var først ute på markedet med separate blekktanker til blekskrivere. du gjete kansje det - jeg bruker blekkskriver

 

nå vet jeg ikke hvem av hp eller de andre som først var ute med laser til vanlige brukere, men det er flere på merkedet en hp

Lenke til kommentar

Systemkrav:

Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows Millennium Edition, Microsoft Windows XP

 

Så vidt jeg kan se står det ingenting om 64-bit her. Så da skjønner jeg ikke hva problemet er.

 

Det er jo bare idiotisk å begynne å snakke om TV 2 hjelper deg og Kongen forhver gang det er noe som ikke stemmer. Det blir bare for dumt.

 

På den annen side er det jo leit at HP har gitt forhåpninger om at de skal kunne klare å levere kompatibel driver til denne, men det er på ingen måte noen mangel ved produktet. Her må man ha begge føttene plantet på jorda!

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Som jeg sa ftpman, så har jeg prøvd mange workarounds, ingen av de driverene jeg har prøvd har godtatt skriveren.

 

@Studenten: Det er derfor jeg tar det opp her, det jeg sliter med å akseptere er at det stod at det skulle komme drivere til denne skriveren i løpet av mars tror jeg det var. Var innom å sjekka nå sist, og da var alle spor av slike lovnader borte. Det har akkurat utviklet slike drivere til andre skrivere. Det jeg mente med advarsel var at det er håpløs kundebehandling!

 

Tror ikke det hadde vært mange justeringer som skulle til før driverene støttet LJ1020, men siden dette er en low-end laserprinter, så tvinger de oss som har kjøpt slike til å bytte om vi skal kjøre 64bits systemer. Jeg er selv student, og du vet jo hvordan det er med økonomien vår... Har ikke råd til å kjøpe skrivere i hytt og gevær i alle fall!

 

Noen som har fått til en slik workaround? (Bruke drivere som er beregnet til andre skrivere, evt modifisert en driver til å bli kompitabel?) Har sjekket på div. andre (planetamd64 osv)forum og der så det dårlig ut.

Lenke til kommentar

Jeg ville først tatt en telefon til HP kundestøtte.

Tlf.: 815 62 070

Mandag - fredag 08:30 - 18:00

 

Samtaler belastes lokaltakst. Forklar saken der. De burde klare å fikse ett eller annet. Det er jo ingen tvil om at dette er lumpent, og det gir dårlig reklame!

Lenke til kommentar

For å si det slik, så har du ingen krav ovenfor butikken med mindre du spesifiserte at du skulle bruke den på Windows XP 64-bit Edition, og selgeren sa at det ville fungere. Har du ikke gjort det, så kan du ikke kreve Datakjeden for noen ting.

 

Dersom du har det skriftlig at HP lovet en driver, og at du kjøpte skriveren på grunnlag av dette, så er det noe du kan ta opp med HP. Er du heldig så kan også butikken hjelpe deg med dette, men det er ikke noe du har krav på. Butikken som solgte deg skriveren har et moralskt ansvar, ettersom de selger HP. Dette ansvaret begrenser seg derimot som sagt til å støtte deg ovenfor HP dersom du kan bevise det du påstår.

 

Det viktigste er å ha en høfflig og hyggelig tone, når du tar opp saken med HP/Datakjeden. Det er utrolig hvor langt man kommer med en hyggelig tone.

 

Uansett, lykke til! =)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
HP har vært så utrolig frekke å først si at det skulle komme en pakke med drivere til 64 bits system for alle skrivere, men nå viser det seg at det bare er de dyrere printerene som får støtte for 64-bits system. Dette er helt latterlig.

 

Setter pris på all tilbakemelding :)

5979550[/snapback]

 

Har du en link fra HP som gjelder din skriver ang. 64 bits støtte ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

jarmo: Som sagt så har de fjernet alle spor av dette på siden sin, men ved å google litt så fant jeg diverse utklipp fra et HP svar på en nederlandsk side.

 

Sitat fra siden:

 

Heb net via een chatsessie met iemand van HP gepraat over drivers voor de Laserjet 1020:

 

quote:

HP: Laserjet 1020 printer is a comparatively new product. Our development team is working on the drivers for most of the printers in Windows XP 64 bit operating system. The driver will be updated on the HP website as soon as it is available for release.

 

quote:

Ik: Is the 1020 driver also part of this development?

 

quote:

HP: Yes. However, since the Laserjet 1020 is a host based printer, it might take some time

 

Dit geld waarschijnlijk voor de meeste van de goedkope 1000 serie printers, gezien dit allemaal geen PCL printers zijn.

 

Sitat slutt.

 

Selv om jeg ikke kan nederlandsk er det tydelig at han har snakket med HP sin support og fått svar om at en slik driver skulle komme, men at det ville ta litt tid.

 

Nå står det på siden at det ikke vil komme.

 

URL til forumet der jeg fant dette:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1116195

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat snakket med HP sin kundestøtte, og etter å ha blitt kastet frem og tilbake mellom ulike linjer som man alltid blir på slike telefoner, så fikk jeg beskjed om at dersom slike drivere ikke var under utvikling, så måtte de løse situasjonen "på en annen måte". Han kunne ikke på stående fot bekrefte det jeg sa, men de skulle ringe meg opp igjen i løpet av et par dager. Jeg venter spent på den videre utviklingen i denne saken. Vet jo at det jeg sier er riktig, så om jeg får bytte skriveren i en annen HP skriver med x64 støtte, eller blir refundert er jeg godt fornøyd med behandlingen av saken.

Men uavhengig av videre utvikling, vil jeg nok tenke meg om 2 ganger før jeg kjøper et HP produkt neste gang!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette er noe som HP har bevisst gjort. HP er et av verdens største selskaper, og lager masse gode produkter. Kunne være like uheldig med et produkt fra et annet selskap.

 

Håper HP ordner opp, og at det løser seg for deg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

hei, ble i dag oppringt av HP, med beskjed om at drivere ikke ville komme til Windows XP x64, derfor så de ingen annen mulighet enn å heve kjøpet. Så jeg skal bare sende kjøpskvittering osv, så blir jeg refundert. Bra av HP å løse saken kjapt etter at jeg tok kontakt, men er fremdeles provosert over at det ikke kommer drivere til skriveren, som jeg ellers var meget fornøyd med de få gangene jeg har koblet til bærbar (som kjører 32bits OS) Jeg anser nå denne saken som løst, takk for tilbakemeldinger! Tror ikke jeg hadde tatt kontakt med HP uten denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...