Star Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hadde tenkt og skaffe meg en router til mitt telenor adsl. :smile: Eneste problemet er at jeg lurer på hvilken jeg skal velge og hvor bra disse er. Trenger en som deler effektivt og mest mulig. :smile: Den må heller ikke være noe treg grinebitter ettersom den skal være i bruk døgnet rundt. Har noen forslag? Tusen takk til alle som svarer:D Skal bruke routeren til og dele 384 adsl på 3maskiner blir det ca. 120 til hver da? (lurer) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hva med Quad sin D-link router? 4-ports swith, firewall m.m Du finner den under nettverk hos www.quad.no Når du spør; Blir det 120 til hver? Det er greit å tenke sånn, men det blir ikke helt riktig. Dere får selvsagt ikke full oppnålig hastighet. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei den enkleste jeg har sestt er SMC Barricade. Dere får ikke 120 på hver , men ved en maskin på har den alt alle maskinene på internett og surfer vil farten variere avhengig lastingen .... det er merkbart stort sett bare når evnt en eller fler laster ned progr. musikk el. Roger [email protected] Lenke til kommentar
norrick Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Som walestr sier så er SMC barricade en av de enkleste og beste routere som finnes på markedet. I tillegg til å fungere som en router så fungerer den som en firewall og har innebyd printserver slik at du kan koble til en nettverksprinter. Båndbredden vil bli delt likt mellom de tre maskinene hvis man utnytter full linjekapasitet. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Hvilken av SMC Barricade routerene? det finnes 2 stk. Har sett noen hos komplett og databutikken.. har ikke psdata smc? eller itbutikken? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg siktet til 7004ABR, hos komplett koster den 1064,- link: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl Den leveres med livstidsgaranti fra SMC! :wink: Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 jeg og 2 andre skal oxo dele internett, bare at dette gjelder SDSL 1MBit linje p 3 pc'er. leste gjennom threaden og så at SMC Barricade routeren var et kurant produkt. men de som setter opp SDSL til oss forteller stadig om hvor viktig d er å ha en skikkeli safe firewall. nå har jeg fått tips om å sette opp en gammel pc med linux-basert software (aka smoothwall) ellernå, d koster jo mere å få skaffa en gammel pc og oppsett av software enn d koster for en slik router. altså, med tanke på sikkerhet og økonomi, hva ville være d beste valget? takker for svar.. PS; skulle kanskje startet ny tråd her, hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: inventum skrev (2002-10-06 01:48):men de som setter opp SDSL til oss forteller stadig om hvor viktig d er å ha en skikkeli safe firewall.nå har jeg fått tips om å sette opp en gammel pc med linux-basert software (aka smoothwall) ellernå, d koster jo mere å få skaffa en gammel pc og oppsett av software enn d koster for en slik router.altså, med tanke på sikkerhet og økonomi, hva ville være d beste valget? Får du tak i en gammel PC gratis, så er jo det billigere såklart. Men hvis du må betale for den, så er det bedre å kjøpe en firewall. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 01:48, skrev inventum:jeg og 2 andre skal oxo dele internett, bare at dette gjelder SDSL 1MBit linje p 3 pc'er.leste gjennom threaden og så at SMC Barricade routeren var et kurant produkt.men de som setter opp SDSL til oss forteller stadig om hvor viktig d er å ha en skikkeli safe firewall.nå har jeg fått tips om å sette opp en gammel pc med linux-basert software (aka smoothwall) ellernå, d koster jo mere å få skaffa en gammel pc og oppsett av software enn d koster for en slik router.altså, med tanke på sikkerhet og økonomi, hva ville være d beste valget?takker for svar.. PS; skulle kanskje startet ny tråd her, hehe Lenke til kommentar
Milla Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 01:48, skrev inventum:jeg og 2 andre skal oxo dele internett, bare at dette gjelder SDSL 1MBit linje p 3 pc'er.leste gjennom threaden og så at SMC Barricade routeren var et kurant produkt.men de som setter opp SDSL til oss forteller stadig om hvor viktig d er å ha en skikkeli safe firewall.nå har jeg fått tips om å sette opp en gammel pc med linux-basert software (aka smoothwall) ellernå, d koster jo mere å få skaffa en gammel pc og oppsett av software enn d koster for en slik router.altså, med tanke på sikkerhet og økonomi, hva ville være d beste valget?takker for svar.. PS; skulle kanskje startet ny tråd her, hehe Jeg har SDSL som jeg deler med min mor (og har 2-3 PC'er tilkoblet hos meg selv). Bruker D-Link DI-804, router med innebygd switch. Det er brannmur i denne og i tillegg har jeg Zone Alarm Pro innstallert på hver enkelt PC. Denne routeren har fire porter, men ikke innebygget printserver. Er veldig enkel å konfigurere og dette gjøres via browser. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 milla: kobler du dine tre pcer til via en hub?? Lenke til kommentar
Dexter2002 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Tja, kanskje du har fått svar, men kanskje ikke? Ihvertfal har jeg vært gjennom prosessen og her er mine erfaringer: Har ADSL fra Telenor Online og har nå to PC'er i heimen (begge med W2000). Leste en test av bredbåndsroutere i PCWorld og der gikk Linksys Linksys Cable/DSL Router BEFSX41 seirende ut (var 10 ganger kjappere enn de andre og hadde best brannmur). Så jeg bestilte den fra MPX hvor den var billigst (kr. 868) og fikk den i posten bare for noen dager siden. Greia med Linksys'en er at den har innebygget FireWall og fire porter, samt en DMZ plugg (betyr at du kan sette opp en server i heimen som går utenom brannmuren). Kløna en del med å få den på nett, da jeg ikke skjønte åssen jeg skulle presse Routeren til å få ADSL modemet fra Telenor til å koble seg opp på nett. Oppsettet er ihvertfal PPPoE og vær nøye med brukernavnet for Telenor: husk @online.no etter ditt eget brukernavn. Så gikk det som møkk i den berømte vifta. Snart skal jeg sette opp min egen server her i stua. 8) Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg siktet til 7004ABR, hos komplett koster den 1064,- link: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl Den leveres med livstidsgaranti fra SMC! :wink: Jeg er storfornøyd med min SMC bredbådsrouter. Bruker den sammen med 4 PC'er og blant annet en SMC acresspoint (WLAN). Det som er spesielt fint med denne routeren (SMC 7004BR) er at den har innebygd brannmur og printer server. Kobler min printer til routeren, vips så har alle maskinene printer. Fabelaktig system og anbefales. SMC - kvalitet. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg siktet til 7004ABR, hos komplett koster den 1064,- link: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl Den leveres med livstidsgaranti fra SMC! :wink: Om han ikke har bruk for VPN delen, noe få private har bruk for så er vel denne et bedre valg: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...19&GrpID=2&s=pl Bruker den selv på jobb og hos mange kunder og har ikke vært noe problem. Men oppgrader firmwaren, den orginale har problemer med å stille klokka over nettet! (ikke kritisk, men er kjekt å vite når en spesiell feil har oppstått og slippe en evige masingen om at den ikke klarer å stille klokka.. :smile: ) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Bruker Cisco SOHO71 og er fornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå