TheCh0sen Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har klokket opp min t-bird med fsb men så leste jeg om multi ett eller annet som og så er overklokking. Hvordan gjør jeg det? Jeg har en T-Bird 1400Mhz og ett MSI K7T266 PRO DDR RAM Og en ting til har noen en vifte jeg kan plasere på hovedkortet i stedet for den dumme bjølebrikken. Hjelp Meg. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 19:19, TheCh0sen skrev:Jeg har klokket opp min t-bird med fsb men så leste jeg om multi ett eller annet som og så er overklokking. Hvordan gjør jeg det? Jeg har en T-Bird 1400Mhz og ett MSI K7T266 PRO DDR RAMOg en ting til har noen en vifte jeg kan plasere på hovedkortet i stedet for den dumme bjølebrikken.Hjelp Meg. Multiplieren. Det er den du ganger med systembusen for å mhz'en. Dersom CPU'en din er en 266FSB(dvs 133x2) utgave så har du en multiplier på 10.5(10.5*133=1400). På T-bird'er har AMD låst multiplieren, men du kan låse den opp ved å tegne med en tynn blyant(eller noe annet strømførende) over L1 broene. L1 broene ser slik ut ::::: Du tegner bare rett oppover. Tror overklokking.no har en guide på dette. Når det gjelder north bridge på HKet ditt, hvorfor vil du ha en vifte der? Er jo flott at MSI klarer seg med kun en heatsink ? dersom du av en eller annen grunn har et behov for vifte på chipsettet kan du sjekke ut http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Ikke ALLE T-birder er låst nei... Først kjøpte jeg en AXIA TB 1200Mhz, dessverre klarte jeg å ødlegge denne derfor kjøpte jeg en 1400Mhz rett etterpå fra samme butikk, ingen av disse var låst. Kanskje jeg var heldig ? En annen ting... Er det nå tilfellet at det er bedre å overklokke med fsb en multiplier? Har du Apacer CL3 133Mhz minne som meg kan du kjøre CL2 opp til kanskje 137Mhz over dette må du ned på CL3 igjen og dette betyr MYYYE for antall mb/s (70-100Mb/s) At du drar med deg resten av PCI slot'ene kan være like negativt som positivt med hensyn til stabilitet Noen med "åpen" multiplier som har testet dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå