Knebba Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 prøver å chmode filer i en mappe ved hjelp av foreach. $dir = "galleri/bilder/80talls_kro"; if ($handle = opendir($dir)) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { $files[] = $file; } } closedir($handle); } foreach ($files as $file){ chmod("$dir/$file", 0777); echo "chmoddet $file<br>\n"; } den lister ut at alle filene er chmoda, men det går ikke ann å flytte på de i FTP-programmet mitt. det henger tilbake fra en gang jeg brukte et opplastingsscript som sikkert satt PHP til eier av filene.. noen som har en idé om hvordan det kan byttes over?
zandzpider Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 prøver å chmode filer i en mappe ved hjelp av foreach. $dir = "galleri/bilder/80talls_kro"; if ($handle = opendir($dir)) { while (false !== ($file = readdir($handle))) { if ($file != "." && $file != "..") { $files[] = $file; } } closedir($handle); } foreach ($files as $file){ chmod("$dir/$file", 0777); echo "chmoddet $file<br>\n"; } den lister ut at alle filene er chmoda, men det går ikke ann å flytte på de i FTP-programmet mitt. det henger tilbake fra en gang jeg brukte et opplastingsscript som sikkert satt PHP til eier av filene.. noen som har en idé om hvordan det kan byttes over? 5979538[/snapback] Du lurer på hvordan du bytter eier på en fil? chown bruker filnavn chown -R bruker mappe
Knebba Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 er ikke på min server, leier webhotell. hvordan gjør jeg det isåfall gjennom PHP?
eivind_82 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Det er kun superuser som kan endre eier av filer. Du må slette filene via PHP og så laste dem opp igjen via FTP (husk å laste dem ned først ). Hvis ikke må du få din host til å kjøre chown kommandoen for deg.
Peter Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Du sjekker ikke engang om du faktisk får chmodet eller ikke. Når jeg chmoder til 0777, så kan jeg slette filer/mapper laget av PHP.
Knebba Skrevet 24. april 2006 Forfatter Skrevet 24. april 2006 Nazgul: lagde en if-sjekk rett etterpå i foreachen som gjorde det. men får vel bare slette filene og laste de opp igjen da takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå