Haze2003 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Heisann! Snart er det sol og sommer, og ferie! Så da tenkte jeg og annskaffe meg et digital kamera. Da trenger jeg litt expert hjelp fra dere. For jeg er helt grønn på dette området. Skal på ferie til Italia, så håper og få tatt en del gode bilder der, kameraet skal ikke brukes til naturbilder o.l Noen av mine kriterier er : 1. Batteri Lader må følge med 2. Brukervenlig & Norske menyer 3. Bildekvalitet 4. Ca 3000,- (ink minne kort & bære veske?) Har prøvd og titta litt runt på forumet her, og lest noen tester her og der. Har kommer fram til noen evt valg, men.. vil gjerne ha tilbakemelding fra dere! * Nikon Coolpix P2 * Canon Digital Ixus 55 Hørt at Canon Digital Ixus serien er en bra serie..?.. Håper dette var nok med info... og håper dere ikke er lei og svare på sånne innlegg.... Endret 24. april 2006 av Haze2003 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Nikon Coolpix P2 gir deg synlig bedre og skarpere bilder enn Ixus 55. Det er nemlig fordelene ved å kjøpe et noe større kamera (selv om det er mer kompakt enn det ser ut til på bilder). Men Nikon'en har ikke optisk søker, om det er noe du vektlegger. Ixus er en bra serie, men mange andre serier er like bra. Ixus serien er markedsført til en såpass grad at man lett blir "hjernevasket". Den skal imidlertid ikke glemmes, men ta med andre serier i betraktningen. Pentax Optio A10 har like stor fysisk bildesensor som Coolpix P2, men flere megapixler, noe som fører til dårligere bildekvalitet (mer støy). Sensoren gjør imidlertid at den, tross flere megapixler, gir omtrent samme kvalitet som Ixus 55. En av mine favoritter for tiden er Nikon Coolpix P2. Synes det er godt spesifisert, og til å være så lite gir det mye bildekvalitet for pengene. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Oki! Takk for svar! "optisk søker" hva er det da? Men.. noen andre som har noen erfaringer/tips?? Endret 25. april 2006 av Haze2003 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Optisk søker er et lite hull du ser gjennom slik at du kan bruke dette for å komponere bildet i stedet for skjermen. Nyttig når det er så lyst at det er vanskelig å se skjermen, eller for å spare batteri (skjermen tar ca. halvparten av batteriet). Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Hmm.. oki! da holder jeg en knapp på Canon Ixus 55. Siden jeg er ganske nybegynner, trenger jeg optisk søker tror jeg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Noen føler de ikke trenger det, men en kollega hadde vært på skitur på fjellet med et nytt kamera uten optisk søker, og måtte faktisk ta bilder på måfå når han hadde solen i ryggen. Ikke alle er like ille, men han byttet til et Ixus 55 og er storfornøyd med både kvalitet og at det har optisk søker. Lenke til kommentar
Alex73 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Noen føler de ikke trenger det, men en kollega hadde vært på skitur på fjellet med et nytt kamera uten optisk søker, og måtte faktisk ta bilder på måfå når han hadde solen i ryggen. Ikke alle er like ille, men han byttet til et Ixus 55 og er storfornøyd med både kvalitet og at det har optisk søker. 5995905[/snapback] Se gjerne på forbedret model av Ixus 55, nemlig ixus 60, den har 6Mp, meget bra bildekvalitet ( for så lite kamera) både ute og inne, imponerende video med lyd, kompakt, stilig desigen, skjermen er forbedret ( 173000 punkter) Iso verdien økt til 800( bedre bilder inne uten bliz) +++++ samt prisen er kun et par hundrelapper mer enn ixus 55 ! Har selv ixus 60 i 2 uker og er veldig fornøyd ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå