Seifenblase Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Har tenkt å slenge meg på HTPC bølgen og bygge en HTPC. Har noen deler fra før, og noen som jeg tenkte å kjøpe. Skal kjøpe: CPU: AMD Athlon 64 3700+ Minne: Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) Hovedkort: Gigabyte - GA-K8NSC-939 eller Abit UL8 DVD-Brenner: NEC 3550 Kabinett: 3RSystem - HT1100 HTPC, iMON VFD, Silver CPU-vifte: Zalman CNPS7700-Cu (Vil denne passe inn i kabinettet?) Tastatur & Mus: Logitech Cordless Desktop S 510 Media Remote Resten av komponentene har jeg liggende: Grafikk: GeForce GT6600 256MB PSU: NorthQ (ett eller annet) HDD: Seagate 120GB SATA Alt virker egentlig ganske greit, eneste er om Zalman viften vil passe inn i kabinettet. Ser vi på bildet fra Tomshardware, så stikker viften litt ut fra HK. Om man ser på hvordan det ser ut inni kabinettet, så kan man begynne å lure på om viften får plass eller ikke. Tips og kommentarer er velkommen! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Kjøpte du kabinettet? Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hvilken software skal du bruke? Hvis du skal bruke Windows Media Center Edition, ville jeg gått for MCE tastatur (med innebygget mus) og fjernkontroll. Syns disse fungerer helt topp. Ellers syns jeg det er litt lite lagringskapasitet for en htpc. Hvis du skal ha mange filmer, stopper det fort opp for deg. Har selv 8,1TB i min htpc. Prosessoren du har valgt er ihvertfall kraftig nok. Jeg bruker AMD 2500+ socket A. Fungerer bra for en htpc. Endret 28. november 2006 av goli4th Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Kunne tenkt meg til det kabinettet der, men da blir det med Windows Vista Ultimate... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå