Gå til innhold

Alt om spiseforstyrrelser.

Silje:

Anbefalte innlegg

Tenkte på det her om dagen at vi ikke hadde noen tråd om spiseforstyrrelser her inne. Og når det ble

tatt opp her i andre tråder, så ser vi at det er ganske mage som vet om noen som har det eller kjenner noen som har det.

Vi har tre hovedtyper spiseforstyrrelser:

Anorexia: At man nekter å spise/spiser lite.

Bulimi: At man spiser mye, for så å spy opp maten.

Overspising: I senere tid er også dette blitt et problem. Kraftig overvekt. Klarer ikke stoppe å spise.

Hvis det er noen som har flere ting de synes skal være med her, så mottas alle tips med takk. :)

Da er det bare å gjøre det dere kan best. Dere kan diskutere alt fra folk dere kjenner, til bekymringer, til fakta.

Silje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ei som hadde en blandingsting mellom anoreksi og bulumi ganske godt, det var sann hun spiste lite og når hun spiste for at folk skulle tru at hun ikke hadde noen problemer så brukte hun å spy det opp igjen. Heldigvis er det over nå da :)

Selv har jeg blitt anklaget for spiseforstyrrelser men det har jeg ikke, jeg kan bare gå et par dager uten å spise spesielt mye fordi jeg ikke har tid :p

Lenke til kommentar

Hadde sånn skuespill på skolen i dag. Food for faen het det. Anbefaler ingen å se det. To jenter som løper rundt å "fake" spyr på scenen. Skal de vise det på deres skole, skygg unna. Hvorfor er alltid sånne skolegreier så innmari dårlig... ? :hrm: Er jo et såpass alvorlig tema, folk burde klare å formildle det på en bedre og mer troverdig måte..

Lenke til kommentar
Hadde sånn skuespill på skolen i dag. Food for faen het det. Anbefaler ingen å se det. To jenter som løper rundt å "fake" spyr på scenen. Skal de vise det på deres skole, skygg unna. Hvorfor er alltid sånne skolegreier så innmari dårlig... ? :hrm: Er jo et såpass alvorlig tema, folk burde klare å formildle det på en bedre og mer troverdig måte..

5979425[/snapback]

Var ikke såå gale da. Syns det var helt grei. Bedre enn å se på to fjortiser som teller kalorier i to timer. Hun ene var ganske sur da :hmm:

Lurer på hvor mange som egentlig har et litt anstrengt forhold til mat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Anorexia: At man nekter å spise/spiser lite.

Bulimi: At man spiser mye, for så å spy opp maten.

Overspising: I senere tid er også dette blitt et problem. Kraftig overvekt. Klarer ikke stoppe å spise.

5978949[/snapback]

"alt om spiseforstyrrelser" er vel å ta litt hardt i. Dersom man har lyst til å lese om emnet er det bare å bruke google, mange gode artikler der ute... med mindre noen har noe å dele med de andre om emnet? Ikke fakta men noe de lurer på etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...